- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A konnektoros hibrid a követendő irány – jelenlegi szabályozásával nagyjából azt mondja ki az EU. Valahol igazuk van: csendes, helyi emisszió nélküli elektromos közlekedés a nagyvárosokban és takarékos benzines/dízel a hosszú utakra. Cikksorozatunkban három kategóriában három konnektoros hibrid modell tesztjével bizonyítjuk, hogy a helyzet nem ilyen egyszerű. Ám ennek ellenére is címszereplőinkre, a Peugeot 508 és a 3008 különösen izgalmas konnektoros változataira érdemes odafigyelni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nincsenek könnyű helyzetben az autógyártók, hiszen egyre szigorúbb széndioxid-kibocsátási normáknak kell megfelelniük úgy, hogy az SUV-k iránti kereslet nemhogy csökkenne, egyre csak növekedik. E két hatás önmagában is komoly feladványt jelentene az iparág számára, egymást erősítve kiváltképp hatalmas kérdőjelet varázsol a termékfejlesztésért felelős szakemberek feje fölé. Az ’Ezt most mégis hogyan oldjuk meg?’ kérdésre elméletben a tesztre kapott, enyhe hibrid technológiás dízelmotorral szerelt Kia Ceed SW lehet az egyik helyes megfejtés. Egy autó, amire a leghangosabbak szerint nincs szükség, valójában pedig nagyon is van.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
FF, mint Ford Fiesta és SS, mint Suzuki Swift, ráadásul mindkét kiskocsiból a jelenleg elérhető legpotensebb hajtás érkezett hozzánk, sportos miliővel fűszerezve – ezt tudja a Fiesta ST Line és a Swift Sport, amelyek örvendezve vágtak bele összehasonlító tesztünkbe. Nem is ok nélkül, hiszen a sportos kiállás mellett hasonló menetteljesítménnyel és árazással csábítják a dinamikus kisautók szerelmeseit.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Rendesen beszűkült a Suzuki SX4 S-Cross motorválasztéka: az ezres benzines eltűnése után 2020-ban kizárólag az 1,4 literes Boosterjettel vehetjük meg a crossovert, mégpedig a 48V-os hibrid rendszerrel megtámogatva. Így nem elég, hogy gyenge a forint árfolyama, még a ’nagy’ motor magasabb árát is ki kell fizetnünk, amit ráadásul tovább növel az enyhe hibrid rendszer magasabb előállítási költsége. De vajon rossz ez nekünk? Aligha – ehhez persze érdemes elegánsan átsiklani a vételár kérdésén.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Peugeot az új 208-cal olyat csinált, amire nem lehet nem odafigyelni: sokadik alkalommal ismét nagy szívet és lelket hozott a kisautók kategóriájába, miközben a mögöttes tartalomról sem feledkezett el. Ha pedig ugyanezt megkapjuk kiscsaládos méretben, még igényesebb körítéssel, akkor érdemes odafigyelni. A 2008 szakítva elődjével már nem kíván feminin sokadik autó lenni: mindenkire céloz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Kategóriájuk koronázatlan királyai a Volkswagen konszern középkategóriásai, ez nem vitás, ezúttal azonban még tovább szaladt a ló. A frissült Passat GTE mellé immáron megújult konnektorról tölthető hibrid Superb iV is begördült, még több tudást és képességet becsomagolva a lemezek közé – gyorsak, takarékosak, tágasak és zöld rendszámot is kaptak. A céges ügyfelek kedvencei, azonban magánszemélyeknek is csábítóak lehetnek. Lássuk, mit tud egymás mellett, illetve ellen a konszernóriás két mindentudója!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az új Opel Corsa olyan teljesen elektromos hajtásláncot kapott, amely egészen csábítóvá teszi az elektromos átállást: 330 kilométer egyetlen feltöltéssel, 10 perc alatt 90 kilométeres tankolás, csend, lóerők, nyomaték, parádés reakciók. Annyi minden került a serpenyőbe, hogy felsorolni is nehéz. A valaha készült legjobb Opel Corsa? Nem feltétlenül és nem ilyen áron.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autó, amit a nagycsaládosoknak találtak ki, és nekik érdemes leginkább rápillantani. Ízig-vérig modern kori Dacia, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Méretes és praktikus, ráadásul a konszern egyik legújabb erőforrása dohog benne, tényleg az államilag támogatott vételek egyik legjobbika, ám nem való mindenkinek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A minap szereplő teherautó után ezúttal a Toyota Proace City Versót, vagyis a francia-japán együttműködésben fogant többcélú jármű személyszállító változatát ültettük a vallató fényben fürdő gyóntatószékbe. Elsődleges célunk a hétszemélyes egyterű értékeinek önmagában való vizsgálata, de a melegváltás miatt néhol a puritán testvérével is összevetjük tulajdonságait.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Toyota nagy hiányérzetet elégített ki a Corolla jelenlegi generációjával: az ikonikus névhez való visszatérés mellett olyan formákat alkotott, amikért lehet őszintén lelkesedni, a sokak számára ideális, de kissé gyenge alap hibrid mellé izmosabb alternatívát hozott, ráadásként pedig sportos megjelenésű és kalandozós változatot is alkotott. Még a végén valódi sportkompaktot is alkotnak? Addig is, itt van a többcélú Corolla Trek!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az Octavia és a cégautó szavak mára elválaszthatatlan egységgé váltak, s noha az egyéni vásárlók is érdeklődnek a Skoda méltán legnépszerűbb modellje iránt, javarészt vállalatinak veszik s viszik. Az üzleti életben igazi svájci bicska a csehek kompakt kategóriás modellje, ami immáron hibridként is felbukkant, ám ezúttal a régi vágású dízel hajtással fogtuk vallatóra, kombi karosszériával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Toyota lehajol az apróért. A Toyota eladta magát az ördögnek. A Toyota nem hagyja cserben haszonjárművet kereső vevőit sem. Világnézet függvényében mindenki kiválaszthatja a legszimpatikusabb állítást. Ugyanis a Proace City Van hiába visel Toyota-jelvényt, ez valójában egy Peugeot Partner, alias Citroën Berlingo, a.k.a. Opel Combo. Néha a legnagyobbak is szövetségre lépnek másokkal, de talán többek számára emészthetőbb egy Toyota-Subaru házasság vagy éppen egy Toyota-Suzuki kooperáció, mint lepaktálni az európaiakkal. Tovább megyek, egyenesen a franciákkal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két kompakt SUV. Mindkettő francia, sőt, tulajdonképpen mindkettő ugyanazon gyártó terméke, mégis ennél különbözőbbek nehezen lehetnének. A jól látható differenciák mellett a motorizáltság és a felszereltség is elkülöníti a tesztünkben szereplő Citroën C5 Aircross-t és DS7 Crossback-et – míg az egyik kézi váltós kisdízel, addig a másik automatás csúcsdízel. Adta magát az összehasonlítás: vajon egyazon kategórián belül tényleg annyival többet kapunk a 75 százalékkal drágább autó esetében?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János; Fotók: Szabó Péter
Az Opel Insignia GSi tesztautók sajnos kedvezőtlen csillagjegy alatt születnek: az előző, 260 lovas benzinmotorral szerelt fekete példány, mire eljutott hozzánk, már lekerült az árlistáról (az akkor frissen bevezetett WLTP emissziós norma megfojtotta azt a motort), a mostani dízelmotoros verzió pedig már szintén nem létező autó ilyen formában, időközben ugyanis debütált az új Insignia GSi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Egy igazi ikon, kortalan legenda, mely vérbeli terepjáróként még a legelvetemültebb sportautó rajongók körében is tiszteletet és csodálatot vált ki. Évtizedekig rótta az úttalan utakat, kényszerű agóniája közben és után pedig az autós társadalom egyöntetűen tűkön ülve várta, hogyan viszi majd tovább a patinás brit márka a vérvonalat. A vadonatúj Land Rover Defender megérkezett. Tesztünkből pedig kiderül, hogy miként sikerült a már régóta időszerű megújulás.
Add a comment