Nem vesz fel több rendelést a Subaru a BRZ-re – szól tömören a rossz hír. Nem fogadnak be tehát több egyéni megrendelést a sportos autóra, de egy darabig még elérhető a Toyota GT 86 ikertestvére. Van még szabad készlet a típusból, de a vevőjelöltek fantáziája már nem szárnyalhat többé szabadon.

Mivel a Toyota is a Subaruval közös gyártósoron, Gunmában készül, számíthatunk a GT86 gyártásának leállítására is. Mindenesetre a Toyota japán weblapján még rendelhető a hátsókerekes kupé.

Az utód(ok) bemutatása jövőre várható; a bő 250 lóerős teljesítményt ezúttal már turbófeltöltős boxerből, az Egyesült Államokban már használt 2,4-literes négyhengeresből nyerhetik ki a járművek. Az már biztosnak tűnik, hogy a Toyota átnevezi a modellt: a jól csengő GR 86-ra keresztelhetik át az autót. A Subaru névváltásáról még nem tudunk.

A két gyártó együttműködésének is köszönhető, hogy másik padlólemezre építkeznek a GT 86/BRZ utódok. Egyes források a Toyota TNGA használatára számítanak, hiszen az – ellentétben a Subaru építőkészleteivel – alkalmas lehet a hátsókerékhajtás befogadására is.

A külsőt és a műszaki megoldásokat érintő frissítéseken kívül várhatóan az utastér színvonalán is emelnek a japánok, és még reménykedhetünk a hátsó lábtér megnövelésében is. Az eredeti koncepció a vezetés örömét helyezte középpontba. Reméljük, a turbó nem lesz rossz hatással a közvetlenségre, illetve az esetlegesen nagyobb lábtér sem lesz negatív hatással a kezelhetőségre.