Európa kap egy új, különleges kivitelű Toyota Corolla Touring Sports modellt. Kizárólag a gyengébb (vagyis az 1,8 literes benzinesre épülő, 122 lóerős összteljesítményű) hibrid hajtáslánccal jelenik meg az újdonság. Napjaink trendjeit tekintve kisebb meglepetés, hogy a 3,6 kWh-s akkumulátor érintetlen maradt. De van helyette más, szemöldököket felvonni képes információ.

Az autó legnagyobb különlegessége, hogy a Toyota márkakereskedésekben nem lesz megvásárolható. Helyette érdemes a Suzuki szalonokban próbálkozni, ugyanis a japán cégek egyezsége értelmében Suzuki Swace néven is árusítják a leginkább jelvényéről felismerhető járművet. Ha jó a szemünk, az enyhén átszabott első lökhárítót is kiszúrhatjuk a fotókon.

Ugye látják, hogy ez egy Suzuki? Tessék megnézni a felnit!

A Suzukit különösen érzékenyen érinti az európai szabályozás. Hiába takarékosak az autói, a flottaátlaguknak jót tesz egy párhuzamos hibrid típus bevezetése. A házon belül is elérhető enyhe hibrid technológia mellé nem kezdtek saját, teljes értékű hibrid hajtáslánc fejlesztésébe – leginkább ennek köszönhető az együttműködés.

A Swace kizárólag kombi karosszériával készül, így végeredményben két legyet ütnek egy csapásra a Suzukinál. A 99 g/km-os széndioxid-kibocsátás mellett puttonyos autót is tudnak kínálni vevőiknek.

A kormánykerék S-jelvénye árulkodik, más aligha

Nem a Swace az első az átmatricázott Suzukik sorában. Az Across nevű, még júliusban bemutatott zöld rendszámos Suzuki valójában nem más, mint egy konnektorról tölthető Toyota RAV4. Télen indul a Suzuki Swace értékesítése, és nehezen tudjuk elképzelni, hogy a Toyota Corolláénál magasabb áron versenyképes lenne, így kíváncsian várjuk az árlistát.