Megszületett a Toyota és a Suzuki együttműködésének első látható gyümölcse. Az új Across lényegében egy Toyota RAV4, amit a típus csak szemből igyekszik tagadni. Ha pedig RAV4, akkor rögtön a legtetejéből merített a Suzuki: az újdonság kizárólag a konnektoros hibrid hajtással lesz elérhető.
Az Across segít majd a Suzuki portfóliójának felfelé történő bővítésében, miközben fokozottan csökkenti a márka átlagos széndioxid-kibocsátását, de ahhoz azért egy elég erős ár kell, hogy a Suzuki márkanévvel is labdába tudjon rúgni a Toyota elnevezéssel ellátott verzió mellett. A legtöbb változást szemből tapasztalhatjuk: a RAV4 szögletes, határozott élekkel operáló arcát a Suzuki kínálatába jobban passzoló, kedvesebb megjelenésűre cserélték a tervezők. Hátul már nem fáradtak ennyit: jóformán csak az embléma más. Hatféle külső szín lesz (fehér, vörös, kék, fekete és két szürke), a 19-es kerék pedig az alapfelszereltség része lesz.
Lényegében egy Toyota RAV, teljesen új orrkialakítással
Belül a kormánykerék jelenti az egyetlen érdemleges eltérést, illetve lehet, hogy a kárpitozáson is variálnak az illetékesek. Minden más tipikus RAV4, így például a 9 colos érintőképernyő is, amely már képes lesz okostelefon-integrációra. A konnektoros hibrid rendszer helyigénye csorbít a RAV4 hibridként még 580 literes csomagtartójának méretén, de a rendelkezésre álló 490 literrel sem lehet nagy gondunk.
Belül nagyjából minden maradt változatlan
Maga a hajtáslánc nélkülözi a meglepetések. Az egyik alappillér a 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú szívó benzinmotor, amely magas sűrítésével (14:1) is igyekszik hatékony lenni. Ő 185 lóerőt és 227 Nm nyomatékot tesz hozzá a teljes egészhez, amelybe két elektromotor is belemuzsikál. Az első tengelyen lévő akár 182 lóerőre és 270 Nm nyomatékra is képes, az összkerékhajtást megteremtő hátsó pedig 54 lóerővel és 121 Nm nyomatékkal tud minket kisegíteni a szorult helyzetekből. Ezeket egy 18,1 kWh-s akkucsomag táplálja, amely akár 75 (!) kilométeres elektromos hatótávot is kiprésel magából egy feltöltéssel.
306 lóerő egy Suzukiban - változik a világ
A rendszer legnagyobb teljesítménye 306 lóerő lehet, amely az 1940 kilogrammos üres tömeg dacára is több mint jó menettulajdonságokat kínál. Ezt bizonyítja a várhatóan 6,2 másodperces 0-100-as sprint; a végsebességet elektronika limitálja 180 km/h-ban.
Akár 75 kilométert is megtehet elektromosan egy feltöltéssel
Az Across értékesítése már idén ősszel megkezdődik Európában, nagyjából társával, a konnektoros Toyota RAV4-gyel egy időben. Nagyon kíváncsiak leszünk az árakra, pontosabban a különbségekre, hiszen azt azért nem nehéz megtippelni, hogy felszereltségtől függően 12-15 millió forint között lehetnek elérhetők a zöld rendszámos modellek.