- Részletek
- Írta: Varga Balázs
A Kedves Olvasó biztos hallott már Chuck Norrissal kapcsolatos viccet, amikor a poén tárgya valamilyen súlyosan túlzó kijelentés a legendás amerikai filmszínész maszkulinitásával van összefüggésben. Nos, következő használttesztünk alanyával simán indíthatnánk a viccet azzal, hogy „Mennyi kilométert tud megtenni Chuck Norris autója?”. Kipróbálva ezt az ezüst cseh csodát kapásból jöhet a tipikus „chucknorrisos” válasz: „Az összeset.”
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Sok az egyben. A Mercedes-Benz GLC Coupé 400e 4MATIC egyszerre divatos SUV és még divatosabb „kupé”. Szimultán zöld rendszámos környezetvédő és erős prémium termék. Elég nagy a magabiztos fellépéshez, ugyanakkor városban sem ormótlan. Egy testben karakán benzines és hangtalan villanyautó. Ha már előkerült a legfőbb különbség a korábban tesztelt dízel változathoz képest: a 400e verzió elektromos hajtása önmagában 440 newtonmétert, 136 lóerőt, bruttó 31,2 / nettó 23,4 kWh-s akkumulátort (akár 60 kW-os töltési lehetőséggel) és 140 km/órás csúcssebességet ad; míg a kettős megfújású turbóval ellátott négyhengeres benzinestől 252 lóerőre és 400 Nm-re számíthatunk. A két hajtás eredőjeként 650 Nm, valamint 381 lóerő áll rendelkezésre, ennek megfelelően a 0–100 km/h-s sprint csupán 5,6 másodpercig, a gyorsulás pedig egészen 239 km/h-ig tarthat. Ráadásul sokat autózhatunk vele elektromosan.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Petr Čech fekete fejvédője, Edgar Davids sötétített szemüvege és Kojak pálcikás nyalókája után bemutatjuk a legújabb kiegészítőt: a Suzuki Swace matt alumínium tetőtartó keresztrúdját. A japánok hibrid kombiját ezzel a praktikus, ám tesztautónál szokatlan extrával kaptuk meg. Szinte sajnáltam, hogy családunk vonóhorogra csatlakozó kerékpárszállítót használ. Szívesen vallattam volna a kompakt puttonyost megpakolt tetővel is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BMW X5 örök klasszikus a kategóriájában, s méltán az egyik legnépszerűbb választás a szegmensben. Igazán üdvözítő, hogy a legutóbbi ráncfelvarrással a bajor márka manapság tapasztalható egyedi színvilága is érvényesül a műszaki előrelépések mellett. Ezúttal a legropogósabb X5 járt nálunk, vagány színnel, és hathengeres dízelmotorral.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Toyota több mint két évtizede csiszolgatja méltán híres hibrid rendszerét, amely szinte minden modelljükben megtalálható. Az elektromos autózás térnyerésével és pont emiatt az elektromos komponensek fejlődésével pedig további tér nyílt a japánoknak a hibrid hajtóegység képességeinek fokozására. Az ötödik generációs benzin-elektromos, öntöltő erőforrást a Corolla Sedan lemezei között tettük próbára, méghozzá a sportos összhatásra törekvő GR csomagban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BYD nem titkoltan nagy célokkal küldte 2023 végén Európába a márka első hírnökeit: a méretsorrendben Dolphin, Atto 3 és Seal modellek küldetése, hogy a klasszikus autós értékeket preferáló öreg kontinensen is megkedveljék a vásárlók a keleti termékeket. Ezúttal a legkisebb, s egyben legjobb árú modellt, a Dophint vettük górcső alá.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
A családi egyterűek kihalófélben lévő egyik ősegyede modern köntösben kellemes együttélést biztosít a családi utazóknak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Adamov Dávid
A Nissan Juke kezdeti vadóc formaterve szépen serdülőkorba lépett, az új generációs modell pedig hibrid csúcsmodellként állt helyt tesztünkön.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Nem tudom elengedni az előítéletek és az uniformizálódás témáját. Pontosabban az árnyoldalukat. Hiszen sokszor borzongunk a kevésbé jól csengő nevektől, és megszóljuk a szokatlant – miközben fennhangon emelünk szót az unalmas megoldások ellen, és vágyjuk az újat, az ismeretlent. Már aki, ugye. Vajon hogyan reagál a piac a SsangYong lépésére, hiszen a Torres egy pénzügyileg instabilnak beállított, felénk továbbra is egzotikusnak számító gyártó csöppent sem szokványos terméke.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BMW, mint márka fontos mérföldkőhöz érkezett: napjainkat a digitális tartalomfogyasztás, az online jelenlét és a közösségi média határozza meg, ami az autós világra is erőteljesen rányomta bélyegét. A gyártók reakciója pedig jól mutatja, hogy manapság mennyire más igények, vagy esetleg látens igények merülnek fel a szektorban. Az 5-ös sorozat generációváltása pedig nem tükröz mást, mint ezt a korszakot – az elektromos verzió előtt a dízelmotoros variáns járt szerkesztőségünk garázsában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Íme, az ellentmondásokkal teli autó, amelynek leginkább ellentmondásos része talán éppen a neve. Az XM valamiért mindenkit a visszatekintésre késztet, pedig éppen az ellenkezőjére született. Semmi nosztalgia, semmi túláradó érzékenység – ez itt az első osztály, vagy még inkább egy fancy night club (mert hát magyarul beszélni már önmagában nem olyan menő). A hedonizmus nagyon is mai manifesztációja, ami tökéletesen eléri a célját. De mi is az?
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Borús munkahelyi kilátások, magánéleti nehézségek, egészségügyi problémák, fegyveres konfliktusok a világ több pontján: kevesen siratták meg 2023-at. Megítéléséről sokat elárul, hogy csak a legpesszimistábbak szerint nem fordul jobbra a sorsunk 2024-ben. Remélhetőleg mindenkinek van pozitív élménye a mögöttünk álló évből, vagy ha nincs, azt javasoljuk: az új évben is járjanak nyitott szemmel. Bármikor belebotolhatnak valami mókás dologba. Például egy Abarth 595 Turismo vallatása maga a délibábos felhőtlenség, így ha kipróbálhatnak egyet, ne habozzanak élni az alkalommal!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A praktikus családi autóként megidézhető buszlimuzinok kora évekkel ezelőtt, az SUV-k és crossoverek divatterjedése miatt beáldozott, azóta egyre halnak ki a tágas, ám kevésbé divatos modellek. Szerencsére a Honda nem megy minden tekintetben a trendek után és a kínálatban tartja továbbra is a Jazzt, amely az átlagos kisautóknál tágasabb alternatívát biztosít – a ráncfelvarrott típus öntöltő hibrid hajtáslánccal járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az elektromos autózás begyűrűzött a mindennapokba, ráadásul a BMW gőzerővel fejlesztette, fejleszti és bocsátja rendelkezésünkre az újabb és újabb modelleket, amelyekből már a tulaj választhat belsőégésű vagy elektromos hajtásút. No de a lényeg: a BMW megalkotta az új 7-es sorozatot, ami a fény, a pompa, a luxus és az innováció fúziója egyetlen fémszoborba öltöztetve. Méghozzá mindenféle hajtással elérhető, amelyből most az i7 xDrive60, azaz a középső elektromos változat járt nálunk. Az egyik legkényeztetőbb villanyautó a piacon, ráadásul a bajorok minden tekintetben próbáltak kompromisszummentes terméket alkotni. Lássuk!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ugyan teljesen irreleváns egy ilyen autó esetében – gondolnánk –, de ilyen sokszor gyorsulást már nagyon régen mértem, mint itt. A sokszor megismételt 0-100-as manőverben ráadásul nagy szórás sem volt, annak ellenére, hogy a BMW 230e Active Tourerben két különböző hajtáslánc dolgozik. Az átlagolt adat viszont így is meghökkentő: a 4,9 másodperces eredménnyel nagyon-nagyon sok autónak okozhatunk meglepetést.
Add a comment