A BMW X6 bő egy évtizede teremtette meg a nagyméretű SUV kupék kategóriáját, most pedig az új X5 tudását bevetve lép új generációja. Még nagyobb méretekkel, még jobb felszereltségekkel és négy potens motorral áll rajthoz.

A kategóriateremtő négykerekű harmadik nemzedéke letisztult formanyelvvel nyomatékosítja magabiztos és tekintélyt parancsoló kisugárzását. Az új BMW X6 26 milliméterrel hosszabb (4935 mm) és 15 milliméterrel szélesebb (2004 mm), mint közvetlen elődmodellje. A dinamikusan elnyújtott karosszériaarányok 6 milliméterrel alacsonyabban (1696 mm) igyekeznek hatásos kiállást biztosítani. Az újdonság tengelytávolsága 42 milliméterrel nőtt, így már 2975 mm.

Hangyányit tágasabb és alacsonyabb - az X4 stílusában újult meg

A frontrész leginkább szembetűnő újítása a nagyméretű, egyetlen elemből formált BMW-hűtőrács, amely mindkét szélén egy-egy ponton szinte összeér az első fényszórókkal. Világújdonságként opcionálisan világító hűtőrácsot is kérhetünk a modellhez, amely nyitásnál és zárásnál, de akár menet közben is működhet. Emellett magától értetődő a teljes LED-es megvilágítás, amely a BMW lézerfényszórójával is kombinálható, amit a már jól ismert világoskék szín fémjelez. Alapfelszereltség a 19 colos kerék – mi itt meg is állnánk, de akár 22 colosra is van lehetőség.

Az X5 elrendezése és lehetőségei fogadnak belül

Az új BMW X6 piaci bevezetésekor az xLine és az M Sport felszereltségi csomagok szolgálnak az alapfelszereltség alternatíváiként. Mindkét felszereltségi csomag egyedi stílusjegyeket tartogat – előbbi a terepes, utóbbi a sportos ízlésvilágot képviseli.
Az utastér az X5-ben látott megoldásokat hozza el: az elrendezés és az igényes kialakítás már ismerős. A hátsó ülések 40:20:40 százalékos arányban dönthetőek, amivel az alaphelyzetben 580 literes csomagteret egészen 1,53 köbméterig növelhetjük. Ez egyébként nagyjából megfelel az előd méretének. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő portfólió kimagasló tételei között a masszázsfunkcióval felszerelt, multifunkciós első ülések, a négyzónás automata légkondicionáló, a termoelektromos (fűthető és hűthető) pohártartók, a prémium minőségű üvegből készült gombok és kapcsolók, a Sky Lounge funkcióval kiegészített panoráma üvegtető, az Ambient Air légfrissítő csomag és a Bowers & Wilkins Diamond+ 3D Surround audiorendszer is megtalálható.

A személyre szabási lehetőségek továbbra is zavarbaejtőek lesznek

2019 novemberében az új BMW X6 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással érkezik meg az utakra. A motorpaletta csúcsán az 530 lóerős V8-as benzinmotorral szerelt BMW M Performance modell áll. A BMW X6 M50i (vegyes minimális fogyasztás: 10,4 l/100 km) mellett dízelként a négyturbós M50d található a kínálatban (vegyes minimális fogyasztás: 6,9 l/100 km) a szokásos 400 lóerővel. Míg előbbi 4,3, addig utóbbi 5,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és nevükhöz hűen szériában kapják meg az M-es kezelést.

Novembertől lesz elérhető, rögtön négyféle motorral, 265-től 530 lóerőig

A józanabb portfólió mindkét képviselője szintén összkerékhajtással és nyolcfokozatú bolygóműves automatával elérhető már alaphelyzetben is. A háromliteres, turbós, sorhatos erőforrások közül a benzines 40i 340, a dízel 30d pedig 265 lóerőre képes (vegyes minimális fogyasztások 8,0 és 6,1 l/100 km). Előbbi 5,5, míg utóbbi 6,5 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé és csak a beszálló dízel nem képes felgyorsítani 250 km/h-ig (230 a vége).

BMW M Performance modellek alapfelszereltségének a BMW M sport kipufogórendszer is része. Az összetéveszthetetlen, érzelmekben gazdag orgánumról gondoskodó technológia a többi modellhez az opcionális extrafelszereltség vagy az M Sport felszereltségi csomag részeként válik elérhetővé.

Világújdonság az enyhén világító hűtőrács

Az új BMW X6 sportos kvalitásait elektronikusan vezérelt BMW M differenciálzár is támogathatja, a hátsó tengelybe épített technológiát az M Sport felszereltségi csomag részeként vagy az ugyancsak opcionális extrafelszereltségként megrendelhető xOffroad csomag részeként érhetik el a bajor prémiumgyártó ügyfelei.

A kettős keresztlengőkaros első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztéshez szériában jár a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás, miközben az opcionális extrafelszereltségek palettáján az aktív stabilizátorokkal dolgozó BMW M Professional adaptív futómű, az aktív hátsókerék-kormányzás és az automata szintszabályozású légrugós futómű is megtalálható. Utóbbi esetében az új BMW X6 hasmagassága az utastérből egyetlen gombnyomással, 80 milliméteres intervallumban állítható. A BMW X6 M50i és a BMW X6 M50d modellpáros kivételével ráadásul mindegyik hajtáslánc-technológiához megrendelhető az Off-Road csomag is, amelynek köszönhetően a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen gombnyomással válthatnak az xSand, xGravel, xRocks és xSnow üzemmódok között.

Terepes csomag is van, de a legtöbb vásárló az M Sport felé tör majd

Emellett természetesen asszisztensek tekintetében is nagyon jól áll a modell, a személyre szabást pedig a bőséges kínálatot még inkább kiterjesztő Individual megoldásokkal lehet fokozni.

23-tól és bő 30 millióig terjedő alapárakkal - galéria

Ahogyan elődmodellje, úgy az új BMW X6 is az egyesült államokbeli Spartanburg városában készül majd. Az újdonság piaci premierje 2019 novemberében veszi kezdetét, így az árakról még kissé korai nyilatkozni, de nem lehetetlen. Az elődből kiindulva az X5-höz mérten nagyjából bő hárommilliós felárral számolhatunk, de ez már tartalmaz plusz opciókat is, így a valós különbség 2 millió környékén lesz. Ez azt jelenti, hogy a dízel beszálló 23 milliótól lesz elérhető, az izgalmas benzines 40i pedig várhatóan csak félmillióval lesz drágább. Az M50d ára már elérheti a 30 milliót is, ugyanakkor előfordulhat, hogy az 530 lóerős V8-asért sem kell többet fizetnünk.