Bármennyire is vágyunk rá, ritkán nyílik alkalmunk arra, hogy szerényebben, józanabbul felszerelt verziót kaparinthassunk meg, azonban ezúttal a Renault meghallgatta kérésünket és egy valóban szolid, új generációs Clio személyében teljesítette azt. A franciák vadonatúj kisautója pedig még visszafogott extrázással is meglehetősen jó partnernek bizonyult, és mindemellett arra is fényt derítettünk, hogy mennyiben változott a kis háromhengeres turbómotor.

Add a comment

Miközben az utódlás híre már a levegőben kering, a frissített Ford Mondeo egyik legérdekesebb változata járt nálunk. Teljes hibrid kombiból ugyanis meglehetősen keveset találunk a piacon, pláne a középkategóriában, pedig most éppen erről beszélünk. Nézzük, hogy mire képes a modell.

Add a comment

A Ford Focus legújabb generációja már többször bizonyított tesztünkben, a dinamikus alapokat ismerve pedig sejtettük, hogy nagyon mókás sportmodell fog készülni belőle. Így is lett, sőt, az új ST változat megmutatja, hogy ő továbbra sem akar puhány köztes sportmodell lenni, miközben közvetlen elődjénél sokkal jobb autó is vált belőle.

Add a comment

Alapos ráncfelvarrás ide vagy oda, bárminemű bántás nélkül kijelenthetjük, hogy a Mitsubishi kompakt crossovere, vagyis a tavaly megújult ASX abszolút múltidéző és számos részletét tekintve elavult modell. De mielőtt ezt bárki is sértésnek venné, gyorsan hozzátenném, hogy sok szempontból szerencsére, a modell ugyanis az új autóra vágyó, de az extra (kényes) technológiai megoldásokra nem igazán fogékony vásárlók számára lehet az egyik utolsó klasszikus delikvens.

Add a comment

Már-már elképesztő, hogy mennyire felgyorsult a világ, ami természetesen az autóiparra is hatással van: manapság már egy-két év alatt is olyan fejlődést figyelhetünk meg, amellyel még a legnagyobb gyártók is nehezen tudják felvenni a versenyt. Az egy két éve bemutatkozott, akkor még mindent felülmúló elektromos autó mára már nem biztos, hogy a legmodernebbnek számít a piacon. De nem csak a technológia fejlődik gyorsan, hanem a trendek is változnak: a 2018-ban bemutatott Audi e-tront pedig mindezek fényében igyekeztünk alaposan megvizsgálni.

Add a comment

Ma már egyre nehezebb egyediséget találni a divatos hobbiterepjárók, az utakat elárasztó crossoverek tengerében, noha sokan akadnak, akik nem akarnak beállni a sorba, és a hagyományos karosszériaformák közül választanák ki következő autójukat. A Peugeot az ő számukra kínál remek lehetőséget az 508-as szériával, amely a kupészerű szedán mellett kombiban az egyedi megoldások mellett a kellő praktikumot is hozza. Az oroszlánosok sportkombija ezúttal combos dízelmotorral és automata váltóval járt szerkesztőségünknél.

Add a comment

Nem kifejezetten egyetlen modellért, de a hozzáállásáért álló ovációt érdemel a Ford: miközben az egyre veszélyesebb piaci környezetben az összes autógyártó belső vészriadót fújva vágja le túlnyúlásait, fékezi hagyományos fejlesztéseit és próbál elektromos irányba helyezkedni, addig ők még mindig jelentkeznek olyan modellekkel, amelyek nem feledkeznek meg arról, hogy helyváltoztatás mellett élményszerzésre is alkalmas az autózás. Rém szórakoztató kisautó és kompakt, valamint szívhez szóló sportkupéjuk után most megalkották az európai piac legélvezetesebb teherautóját.

Add a comment

A vezetés benzingőzzel fertőzött szerelmesei és a keményvonalas BMW rajongók számára az egyik legérdektelenebb, a BMW számára viszont – legfőképpen az európai piacon – az egyik legfontosabb modell az UKL padlólemezre épített X1. Az állítás első része nem meglepő, hiszen egyfelől egy magasabb építésű, így nyilván nem annyira izgalmasan vezethető típusról van szó, amely ráadásul a MINI-vel közösen használt, elsőkerékhajtás-alapú UKL padlólemezen nyugszik. Igen ám, de a fizetőképes célcsoport szíve épp a crossoverek felé húz, ráadásul az ügyfelek szignifikáns hányadát abszolút nem érdekli, hogy az autó hol hajt vagy milyen padlólemezre épül.

Add a comment

A prémium szegmensben 231 lóerő manapság már a kompakt kategóriákban sem számít igazán kiemelkedőnek. Sőt, már néhány mainstream gyártó is kínál ennél jóval többet – elég csak a Cupra Atecára vagy éppen a Volkswagen T-Roc R-re gondolni, a maguk 300 tagú ménesével. A MINI-nél is úgy érezhették, hogy ez a 231 lóerő már nem igazán méltó a John Cooper Works megnevezésre – legalábbis a nagyobb modellek esetében –, és a Clubmanbe illetve a Countrymanbe beépítették az először a BMW autóiban bemutatkozó kétliteres, 306 lóerős turbós benzinmotort. Előbbi már járt is nálunk, most pedig utóbbival is megismerkedhettünk közelebbről.

Add a comment

A tavalyi esztendő egyik legjobban várt tesztje érkezik most: a Mazda3 új generációjának paradigmaváltása, valamint a CX-30 még bejáratós Skyactiv-X motorral végzett tesztje bőven felkorbácsolta az indulatokat olvasóink körében. Megértjük őket: a Mazda különc műszaki hozzáállása és szívhez szóló formái számunkra is nagyon szimpatikusak. Most pedig a Mazda3 érkezett meg hozzánk alaposan bejáratott kompressziógyújtásos csúcsmotorral, mi pedig a megszokottnál is többet időt töltöttünk vele: mértünk, majd újramértünk, ellenőriztünk és újra. A végeredmény elismerést hoz ugyan, de nem csak dicséretet zsebel be a típus.

Add a comment

Nem tudatosan történt és gyorsan hozzátenném, hogy kicsit sem bánom, de úgy alakult, hogy kinevezett tesztelője lettem az új 330-as BMW-knek: nálam kötött ki a 330i szedán tesztautó, aztán az ünnepek előtt a 330d Touring, most pedig a konnektoros hibrid 330e is, aminek jelentős szerepe lesz az idei évtől a gyártó széndioxid-kibocsátásának csökkentésében, vagyis – főleg az európai piacon – rendkívül fontos a BMW számára.

Add a comment

A hazai gyártás okán a szívünk egyik büszke csücskében csücsült, de valljuk be, az első generációs Mercedes-Benz CLA koránt sem volt hibátlan autó. A látványos, de nem feltétlenül szépen öregedő formák szűk belső teret rejtegettek, de az indokolatlanul feszes futómű és a nem éppen fényes ár-érték arány sem szólt az időközben annyira nem is szépen öregedő típus mellett. Most azonban itt az új felvonás, amely új esélyt jelent a kiválóságra. Vajon megugorja a lécet a második generációs CLA?

Add a comment

Nincs kérdés, ha ma egy feltörekvő márka szeretne eredményt elérni, akkor egy ütős SUV nélkül egy lépést sem érdemes megtennie. Noha a SsangYong már nem fiatal, mégis, Európában még keveseknek jut eszébe vásárláskor. Azonban az új Korando egy elég nyomós okot ad arra, hogy a kompakt SUV-ot keresők a legrégebbi koreai autógyártó portékáját is alaposan szemügyre vegyék.

Add a comment

Az ünnepi teendők hevében sajnos lekéstem a tavalyi kívánságlistát, de üsse kavics, beérem azzal is, ha csak a következő Karácsonyra hallgattatik meg a Jézuskának címzett levelem – addigra, ha minden jól alakul, már kétgyermekes családapa leszek, még nagyobb szükségünk lesz hát egy praktikus kombira. Pontosítva a definiálást egy olyan kombira, amivel apa is tökéletesen kiélheti autómániáját és a vezetés iránt érzett szeretetét.

Add a comment

Tizenöt év; ennyi időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a 2004-ben igazi egyéniségként prezentált 1-es BMW végleg (?) beálljon a sorba: oda a jellegzetes bakancsforma és oda a hátsókerékhajtás is, ezzel pedig máris sok rajongót veszített el a típus. Az persze megint más kérdés, hogy vajon hány új vásárlót nyerhet magának, ugyanis a nagy átalakulás számos előnyt is rejteget, tehát a vezetés és a márka szerelmesei hiába sajnálják esetleg az újjászületést, az 'átlagos' felhasználók szemszögéből nézve könnyen lehet, hogy egy minden eddiginél jobb kompakt BMW-t köszönthetünk az új 1-es képében.

Add a comment