A Mitsubishi ASX a hazai piac egyik legöregebb modellje, hiszen a jelenleg is futó típus oldalunkkal egyidős, tehát még 2010-ben mutatkozott be, és a 2015-ös alaposabb frissítése óta is már 4 év telt el. Ezek alapján tehát bőven eljött már a generációváltás ideje, de ennek ellenére a japánok most ismét csak egy ráncfelvarrással jelentkeztek, ami bár igen mélyreható lett, továbbra is ugyanazt a platformot használja majd az autó, amit már 2010 óta.

A Mitsubishi ezúttal a végletekig kimerítette a frissítés fogalmát, ugyanis szinte teljesen átszabták az ASX orrát, de hátul és az utastérben is találhatunk nagyobb újdonságokat, ráadásul a lemezek alatt is egy új erőforrást köszönthetünk. A külcsínt egyébként a márka legfrissebb formanyelvéhez szabták a mérnökök, legalábbis szemből mindenképpen: az Eclipse Cross élesre húzott lámpái, szögletes vonásai és króm betétjei köszönnek vissza, amelyek kétségtelenül igazán frissé varázsolják a megjelenést.

Hátulról is rögtön szembetűnő a frissítés - galéria

Hátul a lámpatestek formái ugyan maradtak, de a teljesen új grafika, az átrajzolt lökhárító és a terepesebb részletek bizony innen is jóval modernebbé varázsolják az összképet. A modernség jegyében immár LED-es fényszórók is elérhetők az autóhoz, illetve őj színek és keréktárcsák is kérhetők lesznek. Az utastérben a főbb csapásirány maradt, ám az új, lebegő hatású, fényes fekete betétekkel és vadonatúj, modern okostelefonos kapcsolódási megoldásokat is ismerő multimédiás rendszerrel ellátott középkonzol azért hoz újdonságot. A képek alapján néhány új anyaggal is találkozhatunk majd belül, melyek jobb minőségérzetet biztosíthatnak.

A lemezek alatt a jelenleg elérhető 1,6 literes benzinmotort egy nagyobb, kétliteres szívó egység váltja. A pontos teljesítmény adatokat egyelőre nem adták meg, de jó eséllyel ugyanarról a szerkezetről beszélhetünk, amely az Outlanderben 150 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére. Ami azonban igencsak fájó lehet 2019-ben, hogy alapáron egy csupán ötsebességes manuális váltót kapunk, amit felárért cserélhetünk fokozatmentes CVT automatára. Összkerékhajtás elérhető lesz majd az autóhoz.

Új a középkonzol - galéria

Az ASX egyébként viszonylag kedvező árának köszönhetően tud még mindig nyereséges lenni a Mitsubishinek, és úgy néz ki, hogy a japánok újabb jó pár évig nem terveznek új generációt az autóból – habár egy ilyen alapos frissítést már sokszor úgy tálalnak a gyártók. Mindenesetre egy kis drágulásra azért számíthatunk majd a megújult modell kapcsán – a jelenlegi verzió a 116 lovas 1,6-os motorral 5,29 millió forinttól indul.