A Mitsubishi ASX a hazai piac egyik legöregebb modellje, hiszen a jelenleg is futó típus oldalunkkal egyidős, tehát még 2010-ben mutatkozott be, és a 2015-ös alaposabb frissítése óta is már 4 év telt el. Ezek alapján tehát bőven eljött már a generációváltás ideje, de ennek ellenére a japánok most ismét csak egy ráncfelvarrással jelentkeztek, ami bár igen mélyreható lett, továbbra is ugyanazt a platformot használja majd az autó, amit már 2010 óta.
A Mitsubishi ezúttal a végletekig kimerítette a frissítés fogalmát, ugyanis szinte teljesen átszabták az ASX orrát, de hátul és az utastérben is találhatunk nagyobb újdonságokat, ráadásul a lemezek alatt is egy új erőforrást köszönthetünk. A külcsínt egyébként a márka legfrissebb formanyelvéhez szabták a mérnökök, legalábbis szemből mindenképpen: az Eclipse Cross élesre húzott lámpái, szögletes vonásai és króm betétjei köszönnek vissza, amelyek kétségtelenül igazán frissé varázsolják a megjelenést.
Hátulról is rögtön szembetűnő a frissítés - galéria
Hátul a lámpatestek formái ugyan maradtak, de a teljesen új grafika, az átrajzolt lökhárító és a terepesebb részletek bizony innen is jóval modernebbé varázsolják az összképet. A modernség jegyében immár LED-es fényszórók is elérhetők az autóhoz, illetve őj színek és keréktárcsák is kérhetők lesznek. Az utastérben a főbb csapásirány maradt, ám az új, lebegő hatású, fényes fekete betétekkel és vadonatúj, modern okostelefonos kapcsolódási megoldásokat is ismerő multimédiás rendszerrel ellátott középkonzol azért hoz újdonságot. A képek alapján néhány új anyaggal is találkozhatunk majd belül, melyek jobb minőségérzetet biztosíthatnak.
A lemezek alatt a jelenleg elérhető 1,6 literes benzinmotort egy nagyobb, kétliteres szívó egység váltja. A pontos teljesítmény adatokat egyelőre nem adták meg, de jó eséllyel ugyanarról a szerkezetről beszélhetünk, amely az Outlanderben 150 lóerőt bocsát a sofőr rendelkezésére. Ami azonban igencsak fájó lehet 2019-ben, hogy alapáron egy csupán ötsebességes manuális váltót kapunk, amit felárért cserélhetünk fokozatmentes CVT automatára. Összkerékhajtás elérhető lesz majd az autóhoz.
Az ASX egyébként viszonylag kedvező árának köszönhetően tud még mindig nyereséges lenni a Mitsubishinek, és úgy néz ki, hogy a japánok újabb jó pár évig nem terveznek új generációt az autóból – habár egy ilyen alapos frissítést már sokszor úgy tálalnak a gyártók. Mindenesetre egy kis drágulásra azért számíthatunk majd a megújult modell kapcsán – a jelenlegi verzió a 116 lovas 1,6-os motorral 5,29 millió forinttól indul.


