A Mazda sok szempontból a maga útját járja. Elég csak a Skyactiv motorcsaládra vagy éppen az olykor prémiumokkal versenyző belső anyaghasználatra gondolni, de tesztünk alanya a CX-30 is egy igencsak egyedi autó, hiszen közvetlen konkurense nem sok van a piacon. Ezúttal a 150 lóerős, immár lágy hibrid rendszerrel kombinált Skyactiv-G benzinessel, összkerékhajtással és automata váltóval próbálhattuk ki a japánok kompakt crossoverét.

Add a comment

Kategóriájuk koronázatlan királyai a Volkswagen konszern középkategóriásai, ez nem vitás, ezúttal azonban még tovább szaladt a ló. A frissült Passat GTE mellé immáron megújult konnektorról tölthető hibrid Superb iV is begördült, még több tudást és képességet becsomagolva a lemezek közé – gyorsak, takarékosak, tágasak és zöld rendszámot is kaptak. A céges ügyfelek kedvencei, azonban magánszemélyeknek is csábítóak lehetnek. Lássuk, mit tud egymás mellett, illetve ellen a konszernóriás két mindentudója!

Add a comment

Az Autó Pultnál  – elsősorban a használt autók közötti jelentős állapotbeli szórás okán – nem szokásunk használt gépjárművekkel foglalkozni, azonban a Koronavírus miatt csak fél gőzzel folytak az újautó tesztelések az elmúlt három hónapban, ezért úgy döntöttünk, hogy bemutatjuk Olvasóinknak saját autóparkunk néhány tagját. Most a Vajda család hétvégi utazóautója, vagyis egy, az utolsók közül származó hathengeres dízel E60-as 5-ös BMW kerül terítékre. Ezúttal nem vásárlási tanácsadásról és a típushibák összegyűjtéséről van szó (ezt sokan megtették előttünk), mint inkább a gyönyörű sötétkék szedán tesztjéről. Első ránézésre semmi különös, egy sima E60-as 5-ös, pontosabban egy késői, ráncfelvarrott 525d a sok közül – vagy mégsem?

Add a comment

Mindenki arról álmodik, hogy az átlagosból kiemelkedve valami igazán különlegessé váljon, de csak keveseknek adatik meg ez valójában. Az Opel Grandland X álmait viszont valóra váltotta a gyártója: 300 lóerős konnektoros hibrid hajtásával új dimenzióba lépett nagyjából minden tekintetben. De vajon az álom beteljesülése meghozza a vágyott boldogságot is? Tesztünkből kiderül!

Add a comment

Az igazi ráncfelvarrás még várat magára, de egy kicsit megváltozva érkezett meg hozzánk a SsangYong Rexton, hogy a koreai márka csúcsmodelljeként bizonyítsa rátermettségét. És bizonyos tekintetben így is lett: helyenként prémium szintű képességekkel mutatott rá, hogy a Toyota Land Cruiseren innen is van élet.

Add a comment

A Toyota pár éve még mindenki szemében az egyik legunalmasabb márka volt, ezt kár is volna szépíteni, ám aztán egy hirtelen pálfordulást követően a szürkeséget formabontás váltotta fel, s végre a korrekt és legendásan megbízható műszaki tartalom köré gusztusos lemezek gyűltek – ez a mérföldkő volt a Toyota életében a C-HR, amely ezúttal a modellfrissítést követően érkezett combosabb hibrid hajtással járt nálunk.

Add a comment

Remek dizájn, formabontó belső, kis turbómotor – hangzatos és elcsépelt frázisok ezek az autós média berkeiben, ám ezúttal a közhelyes szavak mégis valódi értelmet kapnak, s noha másutt olykor indokolatlanul, itt bizony nyomós okkal szerepelnek. Az új Peugeot 208 járt nálunk, amely valóban egy kis divatbomba a maga nemében, ráadásul abszolút tolerálható, inkább csak kisebb nyűgökkel.

Add a comment

Kétségek nélkül merem állítani, hogy a Škoda Octavia mára a magyar utcakép szerves része lett, ami leginkább a nagyszámú céges flottáknak köszönhető, de persze magánvásárlók is szívesen választják. Ilyenformán egy új Octavia bemutatása nem csak a márka és a típus rajongóit érinti, hanem kis túlzással mindenkit, hiszen az előző generációkat a vállalatok – és persze az állami/önkormányzati szervezetek – újra cserélik, ezzel ismét több évre biztosítva a látnivalót. Na persze az Octaviáról nem csak ez juthat eszünkbe, hiszen az objektív képességek és a praktikum terén is mindig kiemelkedő volt, és nem árulok el nagy titkot azzal, ha elmondom: a legújabb kivitel is erre feküdt rá.

Add a comment

BMW M340i xDrive beszámolómnak még csak első sorát írom, de már most tartok az olvasói beszólásoktól: történt ugyanis, hogy tavaly decemberben nálam vendégeskedett a minden jóval megkent BMW 330d Touring xDrive tesztautó, amelynél – hozzáteszem, mindvégig objektív voltam – nem fogtam vissza magam a dicséreteket illetően, amit néhányan szóvá tettek. De nem én tehetek róla: bármikor ki merek állni az autó mellett, annyira jó volt, és rajongásommal minden egyes kolléga egyet értett, aki próbálta azt az autót. Most pedig itt ülök a számítógép előtt és nekem kell referálnom az új 3-as BMW csúcsmodelljéről is, ugyanis a 374 lóerős M340i nálam kötött ki. Hogy mit érzek iránta? Nem nehéz kitalálni: erős birtoklási vágyat, már az első méterek után...

Add a comment

A címben szereplő szófordulat a lila ködben úszó párok egyik kedvenc közhelye, s mint minden elcsépelt szólás-mondás, nem alaptalan. Vannak pontosan olyan szituációk, amikre mindez tökéletesen igaz, s kicsit előre lelőve a poént a Mazda esetében pontosan ide illőnek bizonyult. A japánok kompaktját fogtuk ezúttal vallatóra, méghozzá a közepes teljesítményű benzinmotorral.

Add a comment

Tágas, kellően igényes kompakt SUV, négyhengeres turbómotorral, jól felszerelve 7 millió alatt? Az autópiacon még tavaly is ez volt a globális siker receptje, időtől azonban sok dolgot másként kell értékelnünk. Ha ebben a kritériumrendszerben mozgunk, manapság 9, sőt, 10 milliós árakkal is találkozhatunk. A SsangYong slágermodellje viszont éppen a fentieket vállalja, nem csoda, hogy kíváncsian csaptunk le a józanabbul felszerelt Korandóra.

Add a comment

A SsangYong fejlődése elképesztő. Dél-Korea legrégebbi autógyártója nagyjából 2013-ban kezdett el nem ciki lenni, majd pár év múlva már olyan dolgokat hozott egy-egy kategóriában, amelyek addig nem voltak ott elérhetők. Mostanában köszöntött be a turbókorszak is náluk, amelyet egy alapos modellfrissítéssel karöltve tapasztalhattunk meg a legkisebb modelljükben, a Tivoliban. A kis crossover sokat fejlődött – de vajon ez elég a népes konkurensekkel szemben?

Add a comment

Az első generációs Renault Captur sikerét könnyű megérteni: jókor volt jó helyen, jó áron. A 2013-ban még csak ébredező kis crossover szegmens nem látott még ennyire jól variálható és ennyire divatos tagot, amely ugyan csak belső méreteiben adott többet egy Cliónál, de egyúttal 5 millió forint alatt már négyhengeres, automatás kivitelbe is be lehetett ülni. Most megjött a második generáció, tökéletes tükröt tartva annak, hogy mennyit változott a világ.

Add a comment

Leáldozóban a klasszikus szedánok kora? Úgy tűnik, még ha mi nem is így gondoljuk. Viszont, ha már egyszer ott vannak a Range Rover Evoque alapjai, a Jaguar kiszolgálja vele a másik végletet is: a sportosan vezethető, dinamikus kompakt SUV-ra vágyókat. Így született az E-Pace, amely az izgalmas benzinmotor után most univerzális dízel hajtáslánccal érkezett bizonyításra.

Add a comment

Szívó kisautó tisztességes méretű, négyhengeres motorral és jó felszereltséggel? Jöhet! – vágja rá a háromhengeresek kulturálatlanságától helyenként megcsömörlött énünk, pláne, ha a Mazda2-ről van szó, amely mindig is egy őszinte kisautó volt, egy kis virgoncsággal nyakon öntve. A külső tényezők azonban ezt megváltoztatták – a klasszikus felállás már nem is annyira tündököl régi fényében.

Add a comment