- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Škoda Octavia RS-t már a kezdetektől fogva mindenki a szívébe fogadta. Érthető, hiszen az alapokat egy elérhető, széles körben ismert típus adta, az általa kínált sportos menetteljesítmények pedig már-már elérhető közelségbe kerültek a hétköznapi emberek számára. Most pedig itt az új generáció, ami még gyorsabb, még takarékosabb, sokkal csendesebb és okosabb is. Ezzel be is fejezhetnénk tesztünket csillagos ötös értékeléssel, csakhogy egészen váratlan helyről jönnek bizony hátulütők is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Újabb hét, újabb konnektoros hibrid az Autó Pult szerkesztőségi garázsában, sőt, tulajdonképpen a második, zsinórban pedig az ötödik. A trend egyértelmű. Ezúttal a Citroën mutatja meg, mit is tud a közepes méretű kétszívű crossoverek világában – a C5 Aircross szimpatikus és családias karakterével, illetve ezúttal a zöld rendszám és a plug-in hibrid hajtás hozzáadott értékével próbálja meg bizonyítani, miért is érdemes mellette voksolni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Képzeljék el, hogy egy lehúzott tetős Ferrari drifteli körbe a Hősök terét, a kormánynál Károly herceg, az utasülésen Greta Thunberg ül. Nagyjából ekkora figyelmet kapott az LEVC TX, vagyis a londoni taxi legújabb, hatótávnövelős benzinessel megtámogatott és már hazánkban is kapható elektromos változata, amikor teszten járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Ebben a tesztben most szinte minden a kettes szám körül forog. Főszereplőnk két autó, amely modellfázisának második részéhez ért a ráncfelvarrással. Lemezeik alatt kétféle hajtáslánc dolgozik, amelyek mindkét tengelyüket hajtják. Még a belső égésű motorjaik is kétfélék: míg a BMW 530e xDrive-ban benzines, addig a Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC-ban dízelmotor az egyik főszereplő. Vajon a végén két győztest is avatunk?
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Első ízben másfél éve, még egy boldog világban, a Koronavírusról és annak következményeiről mit sem sejtve, a francia Riviérán tehettük próbára a Kia Ceed família legdivatosabb tagját, a nem csak kissé megemelt és pár műanyagidommal körberagasztott, de a karosszéria-dizájn terén is teljesen újratervezett XCeed-et. A jól kitalált kompakt már az első méterek után meggyőzött minket, köszönhetően tetszetős formatervének, áttervezett, remek futóművének, jól kihasználható utasterének és használható csomagtartójának köszönhetően.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nem ez az első alkalom, hogy jubileumi Mazda vendégeskedik a szerkesztőség garázsában, ám nem is bánjuk, hogy a japán márka szorgalmasan minden modelljéhez elérhetővé tette a centenáriumot ünneplő Edition 100 csomagot, amely főként különleges belső színeivel állít méltó emléket a 100 éves évfordulónak – ezúttal kombi változatban, nagy szívómotorral és a limitált kiadással fogtuk vallatóra az élete során már kétszer is frissült 6-ost.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Aligha túlzás, hogy a Kia első negyedéve a Sorentóról szólt. Egy viszonylag kedvelt modellből érkezett meg az új generáció, amelyből a hétüléses kivitel még a nagycsaládos támogatásra is jogosult. Ennek megfelelően hazánkban is élénk érdeklődés kíséri a típust. A kategóriában továbbra is népszerűnek számító dízel mellett kétféle benzin/elektromos hajtáslánccal is elérhető az SUV: a hagyományos mellett konnektoros hibridet is készítettek belőle. Nálunk már mindhárom változat járt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az Audi A3 előző generációjában már beérett az abszolút tökéletesség szintjére – lényegi kivetnivalót vagy fogáspontot nem lehetett találni rajta. Most pedig itt a folytatás, amely a digitalizáció autóipari új korszakára nyit ablakot, miközben igyekszik még feljebb srófolni saját színvonalát. Ez csak részben sikerül neki, ugyanakkor létezése tesztautónk konfigurációjában fontos kérdéseket boncolgat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Napjaink világa a lehető legkevésbé ideális környezet az igazi autórajongók számára – egyre kevesebb az inger, egyre kevesebb az izgalom, és ezzel párhuzamosan a műszaki igényesség és a kidolgozottság iránti vágy is mintha elhalványulna a gyárakban. De ma nem azért jöttünk, hogy könnyeket hullajtsunk a motorháztetőn, ma azért vagyunk itt, hogy végre az egyre nagyobb ritkaságnak számító izgalmakat érezhessük bőrünkön egy vérbeli olasz úriember, a Maserati Levante jóvoltából.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Turbó nélküli (vagyis szívó) benzinmotor négy hengerrel, a kokszolódási hajlamot kizárva szívócső-befecskendezéssel, enyhe hibrid rendszer nélkül, kézi sebességváltóval, természetesen a részecskeszűrőt még csak hírből sem ismerve – néhány éve senki sem kapta fel a fejét egy hasonló lista láttán, napjainkra viszont hírértéke lett a fenti konstellációnak. Bizonyos vevőkör számára kifejezetten nagy jelentőséggel bír. Tudjuk, hogy egészen más paramétereket vizsgál a cég következő rohangálós autóját kereső flottamenedzser és a gyakran hosszú évekre eladósodó privát vásárló. Mivel a Hyundai i20-re a bevezető mondatban szereplő összes állítás igaz, bizonyosan számos családi kupaktanácsban felmerül majd a neve, vagyis ezzel a motorral elsősorban a magánvásárlók számára lehet érdekes – hogy az excelekből dolgozó vállalati döntéshozók figyelmét felkelti-e, cikkünk szempontjából igazából mellékes is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két slágertermék csap most össze hasábjainkon, amelyek annak ellenére, hogy ugyanazon kategória ugyanazon irányzatához tartoznak, valójában nagyon is különböznek egymástól. Az új Hyundai Tucson és a Mazda CX-5 legalább annyira mások, mint színeik, mégsem lesz ebben az összehasonlításban minden fekete-fehér.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Minél valószínűbb, hogy már sosem rendezik meg szokásos, szinte évszázados múltra tekintő formájában, annál többször gondolok vissza a Genfi Autószalonra, és az ottani történetekre. 2011-et írtunk, amikor a Nissan standján a márka akkori hazai PR-esével együtt már saját tapasztalat birtokában örvendezhettünk őszintén egy új technológia kapcsán. Az elektromos hajtás alternatívája telitalálatnak bizonyult bizonyos igényekre, felrázta a piacot és sok tekintetben erős konkurenciát ígért.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Korábban magam is gyakran élcelődtem az európai szemmel megalománnak ható amerikai autótervezési filozófián, ám azóta változott a világ. Hiszen hol tartunk most itt az öreg kontinensen? Bizony egyre méretesebb SUV-kban dugózva konvergálunk a korábban oly sokszor kifigurázott amerikai hozzáálláshoz. Sebaj, ha már, akkor már alapon ezúttal egy különleges és az USA-ban autentikus modellen keresztül harapjunk bele egy igazán szaftos hamburgerbe! - a Ford nagy családi hobbiterepjárója, az Explorer járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A klasszikus kompaktok ma már leginkább a divatcsúcsot jelentő crossoverek árnyékában bújnak meg, holott a legnépszerűbb és leguniverzálisabb szegmens képviselői igenis tudnak új és szerethető, vonzó értékeket felmutatni. Épp ezért fogtunk két, igazán jó kis alsó-középkategóriást és összehasonlító tesztre fogtuk őket – mind a Mazda3, mind a Ford Focus bizonyította, hogy igenis bőven van még potenciál bennük.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két kezünkön már nem is tudjuk megszámolni, hogy hány új S60/V60 variációt vezettünk, hogy teljes képet kapjunk a palettáról, sőt, az újautó-vásárlás csúcsérzése is megvolt: olyan tesztautóba ültünk, amivel korábban még senki nem tett meg hosszú kilométereket. Sok lépés egy irányba, azaz, hogy pontos képet adjunk a Volvo aktuális középkategóriásáról. Vásárlási tanácsadónk második, egyben utolsó része következik.
Add a comment