Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A tesztünk tárgyát képező Audi A3 nem bír különösebb újdonságértékkel: nemrégiben még a harmadik generációs kompakt háromajtós kivitelét nyüstöltük, miközben már bemutatkozott a széria ötajtós Sportback kivitele, mi több, már megvásárolható a Győrben készülő elegáns négyajtós szedán is. Fogyasztása mégis kimondottan ajánlott.

Általános A3 12 millióért? Többet tud, mint ígérSzó sincs az S3 sportkivitelről, vagy esetleg a kínálatba nemrégiben bekerült 184 lóerős, akár Quattro meghajtású, vagy esetleg S-tronic automataváltós csúcs dízelről - egy héten keresztül egy ’mezei’ fronthajtású, kézi váltós, s a 150 lóerős kétliteres dízelmotorral hajtott verziót tesztelhettük. Ám mindezek ellenére autónk listaára csak-csak meghaladta a 12 millió forintot, ami a szinte teljes felszereltségnek volt köszönhető. És halkan már elöljáróban megsúgok Önöknek valamit: még sosem volt szerencsénk ennyire harmonikus és egyben lévő kompakt négykerekűhöz, pedig a kategória apraja-nagyja már megjárta szerkesztőségünket. Persze az A3-as is régi ismerősünk, hiszen nemrégiben egy komoly összehasonlító tesztben kellett bizonyítania rátermettségét a típus.

Az utastérben már az első pillantás, illetve érintés után beazonosítható az autó márkája, anélkül, hogy a kormányon elhelyezett négy karikára vetnénk tekintetünket. Mindenhol végtelen letisztultságnak lehetünk szemtanúi, s bárhova nyúlunk, finom anyagok és kategórián felüli kidolgozási minőség fogad. A belső első pillantásra nem tűnik annyira izgalmasnak, mint például a Mercedes A-osztály igazán tetszetős, játékos enteriőrje, ám a mérnökök munkája ezúttal a részletekben lakozik, s ha egy kicsit többet elidőzünk, illetve aprólékosabban vizsgálódunk, konstatálhatjuk, hogy az igényesség terén bármelyik konkurensnek fityiszt képes mutatni az A3.

Audis minőség fogad belül - ez pedig nagyon pozitív

A legszebb és legjobb rendszer a kategóriábanMiközben – a legfrissebb prémium kompaktoknál maradva – a BMW és a Mercedes például rögzített, ’kiálló’ központi multimédiás kijelzővel dolgozik, s a Volvo is a középkonzol tetejére biggyesztette képernyőjét, addig az Audiban villanymotor nyitja ki és csukja vissza igazán finoman az egységet. Amennyiben megrendelik a tesztautó méregdrága MMI navigáció plusz rendszerét, biztosan nem fognak csalódni. A gyönyörű megjelenítésű és kimondottan gyors multimédiás egység szép felbontásával, nagy képernyőjével, logikus működésével, végtelen beállítást kínáló menüjével és jól működő írásfelismerőjével fogja megörvendeztetni leendő tulajdonosát. Továbbá a kis Audi összes extrájára jellemző a kimunkált működési kultúra, valamint az igényes tálalás/megoldás.

Hátul egy kicsit szűkös

A kihúzható combtámaszos sportülések szintén aranyat érnek, bár az alacsonyabb sofőröknek és utasoknak meggyűlhet a bajuk a méretes ülőalkalmatosságokkal – 193 centimmel mindenesetre királyi kényelemben éreztem magam bennük. A tág határok között állítható ülés/kormány párosnak köszönhetően az ergonómia is elsőrangú, miközben további örömet okoznak a tökéletesen elhelyezett kartámaszok, melyekből a középső hosszban és magasságban egyaránt állítható. A minőségről mindent elmond, hogy nem csak a szemnek tűnik hibátlannak az Audi portékája, de még a legrosszabb utakon sem voltunk képesek szóra bírni belül a műanyagokat. A helykínálatra ugorva megállapíthatjuk, hogy átlagos csomagtartó mellett elöl bőven elegendő, míg hátul meglehetősen passzentos helyviszonyok uralkodnak (180 centis magasságig kényelmes igazán), de a háromajtós A3-ast vélhetően elsősorban nem családi célra fogják vásárolni – ilyen használatra ott van a hátul tágasabb ötajtós/szedán kivitel. Jó pont viszont, hogy hátul legalább akadnak középső légbeömlők.

Hogyan viselkedik az A3 az úton? Dízellel ő a mezőny legjobb kompaktja? A következő oldalon kiderül!