Néhány plusz lóerőtől és némi hangsúlyozott sportosságtól még nem szomorodott el senki – gondolhatták a Renault-nál, így hát fogták a konszern 1,33-literes benzinesének legerősebb verzióját, és beemelték a negyedik generációs Mégane kombi kivitelének orrába. A Renault Mégane Grandtour TCe 160 EDC R.S. Line névre hallgató, Ferrit kék tesztjármű egy újabb érdekes képviselője a franciák széles termékpalettájának. Nem először kaptunk az importőrtől olyan, elvileg hétköznapi modellt, ami a hajtáslánc, vagy egyéb tulajdonságai miatt végeredményben a vásárlók csak egy viszonylag szűk rétegének szól. De nekik nagyon.

Add a comment

A kistesó tesztje után megérkeztünk a nagypályára: az európai kínálat legerősebb és leginkább terepképes Jeep Wranglerének a kulcsát vehettük át. Kilenc nap és közel 1000 megtett kilométer után olyasmi történt velünk, amire nem számítottuk: egyre ritkábban esik meg, de bizony fájó szívvel adtuk vissza az adott típus kulcsát.

Add a comment

Létezik autó, ami mindent tudna? Aligha, azonban manapság egyre több szép példát látunk a képességek és a tudás kompromisszummentes integrálására. S talán nem túlzok, ha az egyik legszebb és legjobban kivitelezett mintamunkaként tekintek a konnektorról is tölthető Q7-re, amely ugyan vaskos összegért vihető haza, ám cserébe kivételes csomagot kapunk az Auditól.

Add a comment

Komoly logisztikai háttere és számos kiszámíthatatlan eleme van a tesztautók beosztásának, emiatt gyakran csak az utolsó pillanatban szembesülünk a néha elkerülhetetlen változásokkal. Egy banális esemény, akár egy kavicsfelverődés miatt is borulhat szerkesztőségünk programja. Alkalmanként azonban ránk mosolyog a szerencse, és számunkra kedvező cserelehetőséget kapunk. Így pottyant ölünkbe egyszerre a Hyundai i10 és a Fiat 500 bicskakulcsa. Szabó Péter kollégámmal felváltva vezettük a számos paraméter alapján összevethető két minit. A nyilvánvalót talán már előre elárulhatjuk: bár egy kategóriában indulnak, és áruk is egészen hasonló, mégis egészen más célközönséget szólítanak meg.

Add a comment

Hűvös szél fúj, az ínycsiklandó, fahéjas illatokkal teli karácsonyt komor, füstszagú hétköznapok váltják, amelyek a vírushelyzet okozta üresség miatt talán még nyomasztóbbnak hatnak. Magam is egykedvűen indulok utamra, ám a kapubeállón fogadó látvány már önmagában jobb kedvre derít. Puffan az ajtó, a kormányon élesedik a start gomb, hátulról pedig kendőzetlen harsona csapja szét a szmogot – végre, egy kis jóféle benzinszagú izgalom hígítja fel vérem. A Stelvio Quadrtifoglio már ezzel elvégezte küldetése egy kis részét, szebbé és barátságosabbá varázsolt egy mélabús reggelt, az autórajongó számára persze. Nem titok, az Alfa Romeo csúcs-SUV ennél jóval többre képes.

Add a comment

Amikor az importőr felajánlotta számunkra a MINI Cooper S Cabrio tesztautót, azonnal igent mondtam, annak ellenére, hogy tudtam, sok újdonságot nem tartogat az autó a stílusosan elegáns ‘Sidewalk’ felszereltséget leszámítva, hiszen már több alkalommal járt nálunk az aktuális MINI, amely 2014-es bevezetésétől kezdve eget rengetően sokat nem változott. Igen ám, de vannak olyan autók, amelyekből a tizedik verziót is lelkesen fogadjuk be és a kabrió MINI-k kétségtelenül ebbe a táborba tartoznak – főleg Cooper S kivitelben, közel 200 lóerővel.

Add a comment

Hogyan jellemezném tömören a Suzuki múltidéző modelljét, amely a kínálat jelenlegi legkisebb tagja? Apró, mókás és jól használható, ám a folyamatosan alakuló műszaki tartalom tekintetében árnyoldalakra is lelhetünk. Lássuk, mit tud a nálunk járt, legfrissebb könnyű hibrid rendszerrel szerelt Ignis a hazai utakon, illetve az itthon kapható konkurensek ellenében.

Add a comment

Tavaly december elején érkezett a hír, miszerint legkésőbb 2023-tól az összes Európában eladott Honda személygépjárműben lesz villanymotor. Az elektromos autók mellett persze komoly szerep jut a hibrideknek is – ha most kellene tippelnünk, még vagy egy évtizeden keresztül. Fentiek kicsit más megvilágításba helyezik a Honda Jazzt is. November elején egy fehér szuperminivel róttuk az utakat, ezúttal pedig a Crosstar változat, vagyis az emelt és körbeműanyagozott kivitel járt nálunk.

Add a comment

A Jaguar XE a tavalyi évben mérsékelt külső és alapos belső megújuláson ment keresztül, amely természetesen a hajtáslánci palettáját is érintette. A modernizálás pedig olyannyira nem állt meg Coventry-ben, hogy mire leteszteltük a 180 lóerős dízel, összkerekes változatot, már meg is érkezett a 204 lóerős, 48 V-os hibrid új kiadás. Tesztünknek azért így is van jelentősége, két fronton is.

Add a comment

Ha csodát vársz, gyakran egyszerűen csak csalódás ér, amely ugyanúgy érvényes az autózás világára. Épp emiatt félve csúsztattam zsebembe az új, mindenütt nagyon beharangozott és a bemutató fotók, valamint a technikai adatok alapján is ígéretesnek tűnő Hyundai Tucson slusszkulcsát. Ráadásul a legszerencsésebb helyzetbe kerültünk, hiszen szerkesztőségünkhöz talán a legaktuálisabb verzió, a hibrid hajtású modell érkezett mustrára.

Add a comment

Kézi váltó és dízelmotor. Két olyan dolog, amiről az autópiac 2020-ban abszolút nem szólt. És amely a legújabb Ford tesztautóban benne szerepelt. Az új Kuga bebizonyította, hogy mindkettőnek igencsak megvan a maga helye a mai közlekedésben – főleg ezen a színvonalon.

Add a comment

Őrültség lenne egy (szinte) alapváltozatában is 440 lóerős, összerékhajtású, összkerékkormányzású luxus sportkombit életre hívni, amely legalább olyan tisztességesen helytáll a versenypályán, mint amilyen kényelemmel kényeztet egy hosszú üzleti út során? Persze, őrültség, de az ilyesfajta őrültség az, aminek mindenképp helye van és helye kell, hogy legyen ma az autózás világában. A Porsche Panamera Sport Turismo igazolja ezt.

Add a comment

Mennyit változott a világ egyetlen szempillantás alatt! A józan választás Auris helyett itt van egy Corolla, amely már alapból is vad, pláne tesztautónk GR-Sport csomagjával, emellett pedig 180 hibrid lóerőt is odapakol. Így pár éven belül mutat rá a Toyota, hogy egyazon egyenletre mennyire más megfejtéseket lehet adni – mi pedig rámutathatunk, hogy mennyivel színesebb, érzelmesebb és egyben szélesebb lett a japánok palettája.

Add a comment

Elektromosan autózni bizony stílusosan is lehet, ezt kívánja a DS3 E-Tense életre hívásával megmutatni a PSA konszern. A francia ékszerdoboz benzines hajtással járt már szerkesztőségünk garázsában, s ezúttal tisztán elektromos hajtáslánccal is próbára tettük a szűk palettával rendelkező új márka büszkeségét. Megnyerő formaterv, prémium anyagok és tiszta, nyomatékos villanyhajtás - ez aztán jól hangzik, ám tesztünk rávilágít az árnyoldalakra is.

Add a comment

Lehet szeretni vagy nem szeretni a Volkswagen konszern termékeit, politikáját, de ettől teljesen függetlenültény, hogy az autóiparban a legfontosabb történések közé tartozik, amikor a legnagyobb német autógyártó előrukkol egy-egy új modellgenerációval; és ez különösen igaz abban az esetben, ha a generációváltás a kompakt szegmensben történik. Bár az aktuális gazdasági helyzet nem éppen szerencsés, ezáltal az autóipar látott már jobb éveket, ám a VW csoport új modellnégyese az idei év egyik legnagyobb durranása.

Add a comment