- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nőies formái és ellentmondásos frissítése okán sosem vált slágercikké a Volkswagen kupé-kabriója, pedig az Eos nagyon is ígéretes műszaki megoldásokat szállított. Nem csoda, hogy sokoldalú élménymindenesként a típus a használtpiacon új virágkorát éli – ha pedig hozzátesszük a Volkswagen konszern modern történelmének legjobb élmény-fenntarthatóság arányú hajtásláncát, máris rejtett gyémántot kapunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Hazafelé tartok a hirtelen jött februári tavaszban a vadonatúj Kia Sorento dízel változatával az M3-as autópálya kivezető szakaszán és több mint kétszáz kilométer van még előttem. Korábban abszolút ellene voltam ennek a járműkategóriának, az autórajongók között talán nem egyedüliként a hátsókerékhajtás és erős benzinmotor párosában láttam a távoli autós jövőmet. Az évek viszont gyorsan múlnak, változik az ízlésünk is és mivel teljesen egyedül ülök a roppant csöndes és minőségi utastérben nyugodtan bevallhatom magamnak: ez az autó bizony tetszik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Két slágertermék csap most össze hasábjainkon, amelyek annak ellenére, hogy ugyanazon kategória ugyanazon irányzatához tartoznak, valójában nagyon is különböznek egymástól. Az új Hyundai Tucson és a Mazda CX-5 legalább annyira mások, mint színeik, mégsem lesz ebben az összehasonlításban minden fekete-fehér.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A klasszikus kompaktok ma már leginkább a divatcsúcsot jelentő crossoverek árnyékában bújnak meg, holott a legnépszerűbb és leguniverzálisabb szegmens képviselői igenis tudnak új és szerethető, vonzó értékeket felmutatni. Épp ezért fogtunk két, igazán jó kis alsó-középkategóriást és összehasonlító tesztre fogtuk őket – mind a Mazda3, mind a Ford Focus bizonyította, hogy igenis bőven van még potenciál bennük.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Szedán, kombi, crossover és benzines, dízel, konnektoros hibrid – az elmúlt hetekben a Volvo méltán népszerű középkategóriás modelljének szinte összes lényeges verziója nálunk járt, az aprópót pedig az S60/V60 páros hajtáslánci megújulása adta. Vásárlási tanácsadónkban rendet teszünk az elektrifikáció következtében érkező bonyodalmakban, ajánlunk és ami a legfontosabb: eláruljuk, hogy kinek melyik verzió a tökéletes választás.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Ford Puma már több ízben bizonyította, hogy a legdögösebb és talán a legjobban használható kisméretű crossover manapság, ráadásul a kék oválos márka háromhengeres benzinmotorja is erős helyen áll a műfajban. Lehet fokozni? Persze, hogy lehet, méghozzá 200 lovas turbómotorral és vérbeli ST sportosítással, ami valóban potens állatot varázsol az ugrásra kész Pumából. Négy hengerrel ezúttal sem lesz dolgunk, de karakterrel és élményekkel annál inkább.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László, Szabó Péter
Nem először volt vendégünk egy szép színben pompázó, attraktív felnivel megáldott Ford Puma. Az amúgy is népszerű crossover szegmens egyik legszemrevalóbb tagja ezúttal hagyományos (vagyis nem hibrid) benzinessel és hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval járt nálunk - a potenciális slágerként aposztrofálható hajtáslánc abszolút végletes felszereltséggel társult: a csúcsot jelentő Vignale és ST Line kombinációjában minden jóval felszerelve tündökölt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az XC60 kétségtelenül a Volvo talán legfontosabb modellje a palettán, a közepes méretű luxus-SUV legutóbb tesztelt T6 Recharge változata pedig véleményünk szerint a kínálat tuti tippje, hisz mindent tud. Nem meglepő módon egy konnektorról is tölthető hibridről beszélünk, tehát az autó zöld rendszám viselésére jogosult (hogy még meddig, azt egyelőre nem tudni).
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Plug-in hibridek mindenütt… manapság a gyártók ebben a műfajban 'élik ki magukat', ami nem véletlen, hisz az öntöltő hibrideket a külső forrásból táplálható, jelentősebb tisztán elektromos távok megtételére alkalmas PHEV-k követik az elektromos autók felé tartó evolúciós úton. A tiszta jövő iránt elkötelezett BMW sem maradhat ki a sorból, a bajorok kifejezetten átfogó konnektoros hibrid kínálattal büszkélkednek, amelyből ezúttal a kompakt család legdivatosabb képviselőjét, az X2 xDrive 25e-t vettük górcső alá.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Komoly logisztikai háttere és számos kiszámíthatatlan eleme van a tesztautók beosztásának, emiatt gyakran csak az utolsó pillanatban szembesülünk a néha elkerülhetetlen változásokkal. Egy banális esemény, akár egy kavicsfelverődés miatt is borulhat szerkesztőségünk programja. Alkalmanként azonban ránk mosolyog a szerencse, és számunkra kedvező cserelehetőséget kapunk. Így pottyant ölünkbe egyszerre a Hyundai i10 és a Fiat 500 bicskakulcsa. Szabó Péter kollégámmal felváltva vezettük a számos paraméter alapján összevethető két minit. A nyilvánvalót talán már előre elárulhatjuk: bár egy kategóriában indulnak, és áruk is egészen hasonló, mégis egészen más célközönséget szólítanak meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Renault nagy feladatra vállalkozott, nevezetesen a Toyota úttörő hibrid rendszerének képességeihez hasonló, ám műszaki megoldásait tekintve egészen újszerű benzin-elektromos hajtást kívántak megálmodni a franciák, amely hamarosan jóformán minden modelljükben megtalálható lesz. A kuplungot nélkülöző E-Tech hajtást ezúttal a Captur lemezeibe csomagolva vetettük próbatétel alá, konnektorról is tölthető verzióban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
A Honda Civic aktuális generációjából az első tesztautók 4 éve érkeztek meg szerkesztőségünk garázsába és azóta már számos modellváltozatban járt nálunk a Civic, amelyet annak ellenére kedvelünk, hogy nem tartozik a kategória legmodernebb tagjai közé, cserébe viszont a klasszikus és szerintünk igencsak fontos alapértékeket tekintve még mindig erős a japánok kompaktja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az X-Trail népszerű modell még manapság is hazánkban, amit nem titkoltan a korrekt árszabásának köszönhet a Nissan. Noha a japánok SUV-ja már elég koros, egy új dízeles hajtáslánccal frissült kínálata, amelyet ezúttal intelligens összkerékhajtással és fokozatmentes automata váltóval párosítva fogtunk vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Senki sem mondhatja, hogy az autóipar, közte a Jeeppel elkényelmesedett. Alig négy éve érkezett meg a vadonatúj Compass, hogy még tavaly kettő konnektoros hibrid hajtáslánccal és jó pár újdonsággal erősítsen. Egészen hamar meg is jött a tesztautó, de mire leteszteltük, megint alapos ráncfelvarrást kapott a modell. Nézzük, hogy milyen a Jeep jövője, ami ebben a formájában a múltat is megtestesíti!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
javascript:%20OpenGallery('2101teszt/juke_6m');
Szeretnél egy igazán vagány crossovert? Többféle közül is válogathatsz, de a Juke mellett letéve a voksod biztosan nem lősz mellé. Hiszen a Nissan kis crossovere méltán lehet a legdögösebb a kategóriájában, ám külleme megtéveszt. Hiszen bármennyire is szeretnénk az extravagáns forma mellé ütős motort, sajnos csak a literes, turbóssal gazdálkodhatunk. Ezúttal a kézi váltós N-Design verzió járt nálunk.
Add a comment