A Suzukit az átlagnál jobban érinti az európai üzemanyag-fogyasztási (jobban mondva károsanyag-kibocsátási) szabályozás szigorítása. A kisebb, Suzuki által kiszolgált méretkategóriákra nem alkalmazható a bűvös szorzótényező, ami a súlyosabb autók túlélését biztosítja. A 95 g/km-es flottaszintű kibocsátási határérték 100 kilométerenként 4,1 literes benzinfogyasztásnak felel meg, ezt pedig aligha hozzák a belsőégésű motorok. (Amik a dízelüldözés óta leginkább benzinesek.)

Add a comment

Kit érdekelnek a kütyük, amikor itt van 510 lóerő, méghozzá korunk egyik legjobb analóg tulajdonságokkal rendelkező szedánjába csomagolva, ami nem mellesleg még igazán dögös is? Hát igen, csakhogy az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio az új infotainment rendszer és az igényesebb belső apropójából érkezett ismét tesztre. Nyomogattuk is rendesen. De nem csak a képernyőt és az anyagokat, hanem a pedálokat is.

Add a comment

Járt már nálunk CX-30, azonban ezúttal nem hagyhattuk ki az ünnepi gúnyába bújt jubileumi verzió mustráját sem. Már csak azért sem, mert a legfrissebb benzinessel, a forradalmi műszaki megoldásokkal teletömött 186 lovas E SKYACTIV-X hajtja – a Mazda úttörő, egyedi stílusát ezzel a modern hajtással és a centenáriumi csomaggal láttuk vendégül.

Add a comment

Időről időre le kell számolni a régi beidegződésekkel, ezt követeli tőlünk az állandó változásban lévő autóipar. Az új technológiai megoldások néha fájdalmas mértékben növelik a gyártási költségeket, amiket ráadásul tovább srófolnak a fogyasztói igények, illetve a gyártókat nyomasztó megfelelési kényszer: az emberek ugyanis egyre többet és többet akarnak. A mindenkori kiskategóriás Dacia kevesebbet nyújt a konkurenciánál, cserébe jóval olcsóbb is náluk – ezt a megállapítást metálkék tesztautónk duplán is idézőjelbe tette.

Add a comment

Számomra mindig is üdítő vidám kisautókat tesztelni, a kategóriában párját ritkító hibridek pedig izgalmasabbak. Hiszen a sajnos kihalásnak induló kisautós szegmens volna a vérbeli városi autó, benzin-elektromosként pedig pont saját vadászterületén lehet igazán takarékos. Eleddig a Toyota Yaris Hybrid volt az egyetlen ilyen modell, ezúttal pedig a Renault Clio E-Tech személyében igazán ütős kihívója is akadt.

Add a comment

Nehéz megmondani, hol is húzódik a határvonal a helyváltoztatásra szánt, praktikus és ergonomikus modellek és az autózás szerelmeseinek szánt élményhajhászok között, azonban talán az alapmotorral szerelt MX-5 megfelelő válasz lehet erre a kérdésre. Hiszen az élvezetes vezetéshez adott minden, kinyílik hát a világ azok számára, akik még azért (is) ülnek a volán mögé, hogy a lehető legszélesebb mosollyal szálljanak ki.

Add a comment

A Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid a nevéhez méltó hosszúságú elektromos hatótávval, a hasonló felszereltségű, teljesítményben is összemérhető benzines automatához képest bő kétmillió forintos felárral, minimális kompromisszummal és egy műszaki szempontból egészen érdekes koncepcióval érkezett meg a zöld rendszámos autók közé. Mivel a típus már régi ismerősünk, kezdjük rögtön a konnektoros verzió sajátosságainak ismertetésével. A külső változásokat illető lista nem lesz hosszú. A színes hatósági jelzésen kívül néhány visszafogott méretű E-tech felirat, kékes felnikupakok és az autó hasa alá rejtett kipufogó – ennyi és nem több a különbség, a cirádás megoldásokat más gyártóknál keressék.

Add a comment

Miként lehetne jellemezni a konnektorról is tölthető, nagyjából 50 km megtételére alkalmas hibrideket? A tisztán elektromos jövő felé vezető út egy kétségtelenül fontos állomását képviselik, mindemellett félmegoldásnak is lehet nevezni őket. Sokan rákaptak a villanyautózást kompromisszum-mentességgel vegyítő egyvelegre, míg sokan idegenkednek a két hajtásrendszer előnyeit és nyűgjeit egybeolvasztó technikától, valamint a kompromisszumoktól. Ezúttal egy, a bajorok garázsából kigördülő zöld rendszámos hibrid luxuskombi igyekszik bizonyítani a megoldás létjogosultságát.

Add a comment

Három millió forint. Az elmúlt években hozzászokhattunk, hogy nagyjából ennyi a zöld rendszámos, konnektoros hibridek felára a hasonló teljesítményű benzinesekhez képest. Ezért kapunk egy kis csokornyi előnyt, ha szorgosan töltögetünk, de kompromisszumot is. A Kecskeméten készülő CLA esetében más a helyzet, amelyet tesztautónk vagány megjelenésű kombi verzióban igyekszik bizonyítani. A választás minden eddiginél csábítóbb, de még mindig önismereti kérdéseket vet fel. Utazzanak velünk lelkük saját bugyraiba!

Add a comment

Az állami támogatás valóban remek helyzetet teremtett a nagycsaládosok, azaz három vagy több gyermeket vállalók számára, hogy kedvezményesen juthassanak hétüléses újautóhoz. És ha már lehet választani, vizsgálódjunk alaposan, hátha érdemes akár prémiumra is beruházni, ha az belefér a keretbe. Ebben a szellemiségben eresztettük összes a Škoda népszerű SUV-ját a Mercedes-Benz hétüléses hobbiterepesével, amely minden tekintetben belépőszintet képvisel.

Add a comment

Kettős meglepetéssel szolgál tesztautónk. Egyrészt Cupra név alatt és ilyen formákkal meglepő, hogy csupán 150 lóerő dolgozik a lemezek alatt. Ugyanakkor a SUV/crossover felépítés és a menetdinamika halmazainak egészen sovány közös metszetében így is meglepően jól teljesít a Formentor. Az év egyik pozitív meglepetésének beszálló modelljével volt dolgunk.

Add a comment

A Harry Potter történetek egyik kedvenc eszközének, a Láthatatlanság köpenyének leírása a Wikipedia szócikke alapján: „Ezüstös, nagyon könnyű, selyemszerű anyagból van, és tökéletes láthatatlanságot biztosít viselőjének, s mágiája az évszázadok alatt sem kopott meg, ellentétben más hasonló köpenyekkel.” Nos, kérem ez nem fantázia, ez a valóság. Ilyen „köpeny” bizony létezik, csak éppen az autózás világában kell keresni.

Add a comment

A négytagú Kia Ceed család legdivatosabb modellváltozata, a kicsit megemelt, crossover-jellegű XCeed legutóbb zöld rendszámmal, konnektoros hibrid hajtáslánccal járt nálunk, azonban a drága csúcsmodell nem vett le minket a lábunkról, egyszerűen túl sok kompromisszumot igényel, túl sok pénzért cserébe. Most viszont itt van a PHEV verzió szöges ellentétje, a VW-féle dízelbotrány óta sokak szerint ördögtől való dízel verzió, hogy még 2021-ben is bebizonyítsa az öngyulladós technológia versenyképességét. Nem lepődnénk meg azon, ha ez lenne az utolsó dízel Ceed...

Add a comment

A Jeep az utóbbi években jól belehúzott, hiszen új modelljei mellett a friss és hibrid hajtásláncok is a sokkal nagyobb büdzséjű gyártókhoz való felzárkózást mutatják. Ezúttal ismét az igazán vagány formával megáldott kis SUV, a Renegade látogatott el hozzánk, de ezúttal a gyártó új, 4xe néven ismert konnektoros hibrid hajtásláncával, így tehát egyszerre csábítva a vevőt az összkerékhajtás tudásával és a környezetbarát közlekedés csalfa reményével.

Add a comment

Szűk két év szünet után tért vissza a Mokka az Opel kínálatába. A közös kategórián és a négy keréken kívül gyakorlatilag nincs közös pontja a két generációnak. Az utolsó éveiben Mokka X-nek hívott kiskategóriás crossover első nemzedéke még bőven a GM-es időszakban készült. A PSA képbe kerülésének köszönhetően az Opel elbúcsúzott a Gamma II platformtól, így az új kiadás már a francia konszern CMP építőkészletét, annak is a kisebb modellekhez kifejlesztett, villanyautós használatra is alkalmas EMP1 variánsát használja.

Add a comment