- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Míg pár éve valóban nagyot szólt egy-egy futurisztikus, vagy legalábbis nem az adott márka megszokott formanyelvét használó villanyautó bemutatása, ideje túllépni ezen, hiszen mostanra már tudatosulhatott mindenkiben, hogy ez bizony a jelen, nem a jövő. Ennek megfelelően az elektromos modelleket is, mint autókat kell vizsgálnunk, nem pedig szenzációként kezelni – hiszen ebbe az irányba tart az autóipar. Ennek fényében vettem át a Volkswagen szintén világmegváltóként bemutatott, ID.4 elektromos SUV-jának slusszkulcsát, hogy megtapasztaljam, mire is képes autóként.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
„Ciao Bella! Ne stiamo guidando uno? Si? Va bene.” Itt áll előttem. Élőben, teljes valójában, és épp autózni megyünk. Szép. Nagyon szép. Szebb, mint Monica Bellucci és Sophia Loren együtt, ami azért elég nagy szó. Gyerekkoromban láttam Őt először, még Dustin Hoffmann társaságában. Akkor még fiatal volt, bohókás és éretlen. Mára viszont közel tökéletes, pedig több mint ötven éves. Az olasz autók egyik legolaszabb képviselője az Alfa Romeo Spider. Na jó bevallom kissé túloztam, hiszen tesztalanyunk még alig múlt harminc, hiszen 1990-ben látta meg a napvilágot. Az idő viszont nem állt meg azóta sem és mára egy 1990-es autó is oldtimernek számít (Atyaég!), azaz – szigorú feltételek mellett – megkaphatja az OT rendszámot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Olyan sok MINI lett napjainkra a láthatáron, hogy választani már-már komoly kihívás: ott a tágas Clubman, a divatos és valóban nagy Countryman vagy a veszett kanyarvadász Cooper JCW, esetleg a nyár szerelmeseinek a csalogató kabrió. Ám ezúttal a választás nem véletlenül persze, az alapmodellre esett. Méghozzá a kínálat magját és esszenciáját adó háromajtós, alapmotoros verzióra, amely legalább annyira csábít, mint az előbb felsorolt újkori variánsok.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autós újságírás egyik legnehezebb esete, amikor luxusautóról kell írni. Kezdjünk bele a szolgáltatások ismertetésébe? Végtelen feladat. Próbáljuk meg átadni a hangulatot? Az mindenkinek mást jelent. Esetleg ecsetelhetjük a hibákat, de ez erősen szubjektív témává válik, amikor a világ legjobb autóiról beszélünk. Ne aggódjanak, azért találunk fogást a Mercedes-Benz S-osztály legújabb generációján.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Maradandót alkotni. Itt hagyni valamit magunk mögött. Nemes célok ezek, amelyek szinte mindenkit motiválnak valamilyen szinten. Nincs ez másképp az autóiparban sem, ahol bátorsággal egészen hitetetlen sikereket lehet elérni. De nagyokat lehet bukni is. A Kia 2018-ban egészen váratlant húzott, amikor is globális modellként bemutatta a Stingert – a maradandóság apropóját pedig a típus modellfrissítése adja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
A közelmúltban kaptam egy telefont egy jó barátomtól, aki a tanácsomat kérte az új családi autó beszerzésében. Világos elképzelései voltak: kompakt méretű SUV, szívó benzines motorral, jó felszereltséggel a családi költségvetés által behatárolt limiten belül. Hamar sikerült a kínálatot egy típusra, a Kia Sportage-re szűkíteni, amelyet végül egy – kifejezetten a típusra szakosodott – ismerőse szerzett be Németországból. Egy szép szeptemberi napon meg is kapta a magyar forgalmi engedélyt az autó, amit gyorsan el is kértem egy tesztre. A teszt aktualitását az adja, hogy nemrég mutatták be az új Kia Sportage európának szánt verzióját, ami nagy eséllyel még idén megjelenik a szalonokban. A Kia marketingesei úgy definiálják a Sportage név eredetét, mint a sportosságra, sportos életmódra utalást, de kis szójátékkal ketté is bontható a név: sport age, azaz sport korszak. Az új modell érkezésével pedig egy igen dicsőséges korszak ér véget és kezdődik egy újabb.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Alapos modellfrissítést követően érkezett hozzánk tesztre a Renault Master, amely továbbra is a kategória egyik legkedvezőbb ajánlataként kíván optimális teljesítményt nyújtani – jelen kivitelében az árufuvarozás területén.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Škoda már túl van ugyan az elektromos nyitáson (elég csak a Citigóra vagy a konnektoros hibridként elérhető Octaviára és Superbbre gondolni), mégis most érkezett meg igazán a váltáshoz. Itt az Enyaq, a csehek első modellje, amely már teljes mértékben akkumulátoros szemlélettel készült, új képességekkel felvértezve egy új világ számára, amelyben mások az igények és a lehetőségek. Ugyan még messze van az a kor, amikor mindenki ilyen autóval fog járni, ám addig is több okból is érdemes megnézni, hogy milyen a jövő Škodája, amelyet történetesen már most is megvásárolhatunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Crossoverek és SUV-k mindenütt: értem én, hogy manapság ez a divat, a vagány kinézet meg a terepjárós miliő, hozzáteszem nulla terepes képességekkel. Ám ez a trend az autóiparból majdhogynem teljesen kiirtott egy kategóriát, amit magam kedveltem, és igenis volt és lenne is létjogosultsága a piacon. Ez pedig a praktikus egyterű szegmens, aminek egyik utolsó mohikánját fogtuk ezúttal vallatóra a Mercedes-Benz B-osztálya formájában.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
„Legyen erős, de hatékony! Legyen sportos, de kényelmes! Legyen kabrió, de kulturált! Legyen játékos, de magabiztos!” „Esetleg még valami?” „Ennyi, köszönjük!” Egy kis fantáziával megspékelve és kiszínezve, valahogy így képzelem el azt a párbeszédet, amit a BMW vezetősége folytatott a mérnökcsapattal, amikor kiadták a feladatot a vadonatúj M440i xDrive Cabrio megalkotásakor. A szakemberek pedig nem estek kétségbe…
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nem vagyok mai gyerek, nekem a sportautó hallatán még nem egy hibrid SUV jut eszembe, hanem valamiféle kétajtós kupé szellemképe jelenik meg a képzeletemben, lehetőleg egy igazán látványos árnyalatban, persze méltó motorral felvértezve. Külön öröm, hogy van még gyártó, aki a crossoverek világában bevállalja a kétajtós karosszériát, méghozzá combos dízellel – a BMW 4-es sorozatának egy különleges tagját fogtuk ezúttal vallatóra.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autóipar pörög, és visszafogott európai jelenléte ellenére a Jeep is tartja a lépést. A néhány éve bemutatott kompakt modell, a Compass nemrégiben még a vadonatúj, 4xe konnektoros hajtáslánccal járt nálunk, ma már a 80. évfordulót ünneplő különkiadást foghatjuk vallatóra, amely egyben szolid ráncfelvarrást is hozott magával – lássuk, mire képes egy igazi terepjáró a Fiat 1332 köbcentis turbómotorjával felvértezve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem lövünk le semmilyen poént azzal, hogy kijelentjük: a BMW az iX3 személyében elkészítette a SUV középkategória legjobb elektromos autóját. Hogy miért? Mert mindenki padlógázzal fejleszt egy olyan kategóriában, ahol akkora fejlődési potenciál van, hogy egyértelműen előnybe kerül az, aki akár csak egy évvel később dob piacra valamit. Az viszont már sokkal érdekesebb kérdés, hogy az elektromos viszonylatban minden eddiginél jobb képességek mire elegendőek a teljes mezőnyre nézve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autózás országútját könnyedén bonthatjuk két ösvényre: egyfelől van az A-ból B-be való eljutás ténye vállalható költségen, kényelemben, másrészt pedig üde színfoltként az örömök, élmények hajhászása a szürke hétköznapok sivár tengerében. Az autózás rajongójaként természetesen utóbbi tényező a kedvesebb számomra, és az egyediséget, valamint az élményeket bőségesen méri a nemrégiben már másodjára frissített MINI 5 ajtós verziója az izmos Cooper S hajtással, látványos dizájnfogásokkal körítve.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Puha bőr, izgalmas, egyedi anyagok, fölényes teljesítmény, másutt nem tapasztalt kényelem és temérdek innováció – talán így lehetne tömören leírni, mit kell egy fémdobozba sűrítenie egy vérbeli prémium gyártónak ma a felsőkategóriában. Ezúttal a Lexus frissített zászlóshajója, az LS 500h járt nálunk, hogy prezentálja, milyen is a hamisítatlan japán luxus.
Add a comment