Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Škoda még a múlt héten szellőztette ki ízelítő fotóját új modelljéről, akkor azonban csupán találgathattunk, hogy miről is lehet szó pontosan, noha ismert volt, hogy hamarosan eljön az új ötajtós. Nos, az emlegetett típust a mai nap folyamán minden lényeges információval és néhány fotóval egyetemben leleplezte a gyártó. A ferdehátú verzió ráadásul olyan frissítő csomaggal együtt érkezik, amely a Rapidot igazi sikermodellé varázsolhatja.

A formaterv ezúttal hibátlanra sikerült - galériaAz újdonság tengelytávolsága az alapot adó lépcsős hátú Rapidhoz hasonlóan 2602 mm, ám a csehek a C-/D-oszlop módosításával összesen 180 mm-rel kurtították meg a méretével a kompaktok fölé emelkedő Octavia és a Fabia közé pozícionált autó hátsó traktusát. Az átrajzolást követően életre keltett Spaceback így a kompaktok megszokott arányait hozza. A Rapid korábbi tesztjei alapján széltében kissé szűknek ítélt utastér többi dimenziója teljesen rendben van, hiszen a hátsó fejedelmi lábtér mellé bőségesebb fejtér társul, s 415-1380 literes (szedán kivitel: 550-1490 liter) csomagtartójával az alsó-középkategória elitjébe kúszik be a 4,3 méter hosszú Rapid Spaceback.

A sportos küllem nem csupán frázis a hivatalos sajtóanyagból, hiszen a Spaceback ténylegesen dinamikusabbnak hat 4,5 méter hosszú puttonyos testvérénél, amiben többek között a hátsó légterelőnek, s a hátsó lámpák közepéig húzódó csomagtér-ablaknak is szerepe van.

A lejjebb húzódó szélvédő telitalálat - galériaUtóbbi rettentően sokat dob az összképen, s az extralistára ugyancsak becsusszanó panorámatetővel tökéletes párt alkot. A mérnökök pedig odafigyeltek mindenre, s a legégetőbb Rapid-hiányosságokat korrigálták is: immáron a sofőr ajtaján az összes elektromos ablak gombja ott ül, s a műszerfal a szellőzőrostélyok vonalában ízléses betétet kapott, megtörve a korábbi verzió egy darabból öntött műanyag burkolatának monotóniáját. De sokat dob az összképen az új kormány, illetve a középkonzol is pofásabb, a piros-fekete példányban felbukkanó sportülések pedig már leginkább csak habnak számítanak a csehek tortáján.

Ahogy a frissítésről szóló anyagunkban már megírtuk, olyan extrákat emel a kínálatba a Škoda, mint a xenon-fényszóró, így gyakorlatilag már minden jóval felszerelhetővé válik a Rapid; a keréknyomás-ellenőrző, az ülésfűtés és a panoráma napfénytető sem hiányzik a listáról.

A motorháztető alatt meglepetések nincsenek: 75, 86 és 105 lóerővel kérhető szívó vagy turbós 1,2 literes benzines lesz kérhető, illetve a csúcsot egyelőre a 122 lovas 1.4 TSI jelenti, míg dízelfronton a 90 lóerőt produkáló 1.6 TDI éhezik 3,8 literes (99 g/km) étvágyával. Természetesen utóbbi motor 105 lóerővel is kelleti magát.

Az árakról egyelőre nem szól a fáma, azonban a szeptemberben esedékes Frankfurti Autószalonra időzített bemutatóig a forgalmazó minden bizonnyal közzéteszi az árcédulát, a forgalmazás pedig 2013 októberében indul majd meg - a siker szerintünk garantált.