A Kia Sportage vadonatúj generációja már korábban bemutatkozott, ám az még nem az európai változat volt. Most először ugyanis a dél-koreaiak elkészítettek egy kifejezetten az öreg kontinens számára szánt kivitelt, amit a mai napon be is mutattak. Mielőtt bárki nagy meglepetésre számítana: nem sok változás van a korábban már látott változathoz képest, de az autó hosszán faragtak egy kicsit a gyáriak.

Mielőtt bárki megijedne: valójában nem az európai változat lett rövidebb, hanem a másik hosszabb, amit jól mutat, hogy 4515 mm-es hosszával így is három centivel múlja felül elődjét a hazánkba is érkező új Sportage. Minden más dimenziójában egyébként pontosan egy centiméterrel lett nagyobb az autó, így a szélessége 1865 mm, a magassága 1645 mm, a tengelytávolsága pedig 2680 mm. Biztosak lehetünk tehát benne, hogy az utastér helykínálatával nem lesz gond, hiszen az már az előd esetében is rendben volt.

Előről és hátulról is igazán merész - galéria

A csomagtér pedig még nagyobbat nőtt, hiszen a korábbi 491-1480 liter helyett immár 591-1780 literes értékeket tud felmutatni, amibe már az egész család cuccát kényelmesen bepakolhatjuk – a hátsó üléstámlák 40:20:40 arányban dönthetők. Ha már az utastérrel kezdtünk: a Kia legfrisseb formai irányvonalát követi a Sportage is, de a középkonzol tetején trónoló hatalmas, 12,3 colos érintőképernyő mellé szerencsére egy rendes klímapanel is jutott.

Az anyagok minősége a képek alapján egészen kiváló és több színben is elérhetők a különböző kárpitok és betétek. Természetesen a legmodernebb technológiai megoldásokat is felvonultatja az autó, beleértve a mostanra már a legtöbb márkánál elérhető online, okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető funkciókat, melyek segítségével messziről is le tudjuk kérdezni az autó adatait – a Kiánál egyébként Kia Connectnek keresztelték el ezt.

A Sorentóból ismerős megoldásokkal találkozunk - galéria

Ami a külsőt illeti: a Kia egészen váratlant húzott a Sportage képében. A kompakt SUV esetében már az előző generáció is bevállalósabb volt, mint a gyártó legtöbb típusa – vagy éppen az édestestvér Hyundai Tucson –, de az újdonság igazán egyedi, különleges és agresszív megjelenést kapott. Szemből mintha egy igazi ragadozóval állnánk szembe, a LED-es nappali menetfények és a fényszórók párosa szögletes megoldásaival egészen különlegesek, ahogy az újraértelmezett „tigrisorr” hűtőrács is látványos – persze a fotókon szereplő GT Line kivitel merész rácsozása erre még egy lapáttal rádob.

A hátsó egy fokkal visszafogottabb, de letisztult csomagtérajtót középen összekötő fényszórók ide is csempésznek izgalmakat, akárcsak a fekete és ezüstszínű betétek. Az oldalsó ablakok alsó élén végigfutó, majd egy nagy törés utána C-oszlop tetején és a légterelőn folytatódó króm betét igazán egyedi részlet. A Kia legújabb formanyelvének neve egyébként „egyesült ellentétek”, amely a szokásos, hangzatos marketingfogáson túl tényleg mond valamit, legalábbis a Sportage esetében biztosan.

Tele van praktikus megoldásokkal is - galéria

A vezetéstámogató rendszerek tekintetében a legjobbját nyújtja a Kia, így a sávtartóval és a távolságtartó tempomattal összedolgozó félig önvezető rendszeren túl a kereszteződésekben is figyelő ráfutásos ütközést elkerülő rendszer, navigációalapú aktív sebességtartó – a kanyarok előtt automatikusan lassít, majd visszagyorsít – és a veszélyes szituáció esetén beavatkozni is képes holttérfigyelő is helyet kapott. Utóbbi ráadásul parkolás közben is aktív, hogy nyissuk rá másokra az ajtót, illetve indexeléskor a Sorentóban már látott módon megjeleníti az oldalsó kamerák képét a digitális műszerfalon, ezzel nullára csökkentve a holtteret. Ha mindez még nem lenne elég, távirányítású parkolórendszert is kaphatunk.

Ami a hajtásláncokat illeti, 1,6 literes benzines és dízelmotorok lesznek elérhetők, ám előbbihez a 48 Voltos lágy hibrid rendszer mellett normál hibrid és konnektoros hibrid rendszert is hozzácsatoltak a gyáriak. A lágy hibrid kivitel – ami a „normál” benzines szerepét tölti be a kínálatban – 150 és 180 lóerővel elérhető, míg a normál hibrid 230 lóerőt produkál, és egy 1,49 kWh-s akkumulátor kapott helyet benne. A konnektoros verzió már 265 lóerős, és 13,8 kWh-s akkujának köszönhetően zöld rendszámra is jogosult. A normál és konnektoros hibrid csak hétsebességes, duplakuplungos automata váltóval elérhető, míg a lágy hibrid kivitelek az automata mellett manuális hatfokozatú egységgel is elérhetők.

Hatalmasat fejlődött a Kia az utóbbi időkben - galéria

Az 1,6-os dízel 115 és 136 lóerős teljesítményszinten lesz kapható, és utóbbi a 48 Voltos rendszert is megkapja. Mindkét változathoz kérhető lesz manuális vagy automata váltó is. Az új N3 jelű padlólemezre épülő Sportage a Comfort, az Eco és a Sport módon túl egy Terrain Mode programot is tartalmazhat, amely az aszfaltot elhagyva jöhet jól, hóban, sárban vagy homokban. Ennek megfelelően összkerékhajtás is lesz, és folyamatosan változó csillapítású felfüggesztés is.

Az árakról egyelőre nincs információ, de valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha valahova az új Hyundai Tucson árszintjére lőjük be a Kia újdonságát, hiszen a két modell műszakilag szinte teljesen megegyezik.