- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Kétség sem fér hozzá, hogy jóformán egyetlen Olvasónknak, sőt, az utca emberének sem kell bemutatni a hazai utak egyik – és méltán – legnépszerűbb új autóját. Bizony, a Vitaráról van szó. A Suzuki kis crossovere még mindig a vásárlók egyik kedvence, amely immáron 6 éves is elmúlt, ám a gyártó folyamatos frissítéssel próbálja fitten tartani a modellt. Ezúttal tehát a legfrissebb Vitarát vettük nagyító alá, amely már csupán az 1,4-es turbómotorral kapható.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autó, amit mindenki várt, aki picikét is benne van az autózás világában – nem túlzok, ha valóban az idei esztendő egyik legnagyobb durranásának nevezem azt a modellt, amely jóformán egy legálisan, utcán is használható kis versenyautó. És ez nem túlzás. Lehet, hogy őrület lett úrrá a Toyota tervezőrészlegén? Üdvözöljük a Yaris GR-t köreinkben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A kategória legnagyobb tengelytávú képviselője az L2H1-es – vagyis a hosszított kivitelű, alap magassággal rendelkező – Renault Trafic. Az akár kilenc személyesként is rendelhető kisbusz általunk próbált változata hét fő részére kínált meglehetősen nagy helyet. Az efféle önmérséklet kedvező hatással van a komfortra, bár a 2+2+3-as üléselrendezés nem feltétlen a háromgyerekes családok kedvence. Talán nem is őket célozza a fekete példány, hiszen a legfényűzőbb SpaceClass Escapade szinthez a legerősebb erőforrás, vagyis a 170 lovas kétliteres Blue dCi, továbbá a hatfokozatú EDC váltó is szériában jár. A néhány extra tétel bepipálása után 18 millió forint fölé kapaszkodó ár pedig még a 2,5 millió forintos támogatás levonása után is elég magas, ráadásul a méretes kocsiszekrény városban túlzásnak érződik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Variációk egy témára: a Renault Mégane történetében se szeri, se száma a (nagyjából) 115 lóerős motoroknak. Egykoron az 1.2 TCe, vagy éppen az 1,6-os szívó benzines is 84-85 kW körül teljesített, a Daciákban és Mercedesekben egyaránt megtalálható 1332 köbcentis erőforrás szintén létezik hasonló teljesítményszinttel, és ott van még a hasonló adatokkal rendelkező ezerhatos dízel is. A GrandCoupé teszt aktualitását az adja, hogy egy ideje már az ezres benzinesből is kicsalogatható ekkora erő. Az négy mínusz egy hengeres benzinest kézi váltóval próbáltuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Örök élet, plusz egy nap. Nagyjából ez volt mindig is a mottója a Toyota Corollának, amely korrekt kidolgozással, tisztességes helykínálattal és természetesen szívómotorral szállított teljes nemzedékeket megbízhatóan, évtizedeken át. Aztán jött egy Auris kanyar, a hibrid hajtások, a turbómotor – ki gondolta volna, hogy egyszer még visszatérünk a jó kis szívómotoros Corolla valós eszményéhez? A piaci trendek nem indokolták, de a Toyota ezt is meglépte: íme a Corolla Sedan, vadiúj szívómotorral.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Rettentő nehéz dolga van azon autógyártóknak, akik a kedvező árazású autók szegmensében kívánnak érvényesülni. Folyamatosan gyarapodnak a kötelező felszereltségek, az egyre szigorúbb emissziós normák drágább technológiát követelnek, mindennek a tetejébe pedig nagyjából mindennek az ára drágul, amiből autót lehet építeni. És akkor még a hazai inflációról nem is beszéltünk. A vevők a több pénzért pedig joggal várnak valami pluszt, a Fiat pedig az olaszos virtus mentén eddig egészen sikeresen adta mellé az érzelmi töltetett. Most pedig itt a megújult Tipo, amely Cross verzióban még egyet csavar a koncepción.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nincs megállás: az üzemanyagárak tovább robognak felfelé, ezzel már egészen elképesztő magasságokba emelkedve. A 95-ös benzin ára ezúttal ezúttal literenként 5, a gázolajé pedig 7 forinttal lesz magasabb szerdtól. Mindez azt jelenti, hogy szeptember 1. óta előbbi összesen 58, utóbbi pedig 77 forinttal lett drágább literenként.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Már hetekkel ezelőtt elhúzták a nyár nótáját, a hideg hajnali harmatos reggelekbe szippantva sokan fohászkodnak még néhány negédes napsugárért. Köztük vagyok én is, s talán mindnél jobban kívánok magamnak még néhány kegyelmes, napsütéses órát. Pirkadatkor a nyolc henger érces ébredésére kelve már csak a fényáradat hiányzik, hiszen a konyakbarna vásznat hátrahajtva teljesedhet ki igazán az élmény: a Lexus LC 500 kabrió járt nálunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság már temetjük az igazán olcsó kisautókat, közhely ugyan, de az árak irtó módon elszálltak, olyannyira, hogy a ’90-es évektől a hazai berkekben történő autózás alfáját és omegáját jelentő Swift legalapabb verziójának 5,2 milliós listaára riasztóan és lohasztóan hat. Csodák nincsenek, a jelentős drágulás általános a szegmensben, épp ezért józan felszereltséggel, mégis automata váltóval fogtuk vallatóra a magyar utak egyik legnépszerűbb kisautóját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az elektrifikáció és a digitalizáció világát éljük: lassan már nem is lesznek „tisztán” benzines és dízel autók – minimum egy 48 Voltos hibrid rendszerrel megtámogatják a hajtásláncokat –, és kezd ciki lenni, ha nem mindent érintéssel lehet kezelni egy autóban. A kérdés csak az, hogy mindez teljesen rányomja a bélyegét az autózásra, vagy ettől függetlenül még a klasszikus értékek mentén is boldogok lehetünk egy-egy új négykerekűbe beülve? A vadonatúj Mercedes-Benz C 300 kormányánál kerestem erre a választ.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Számomra kicsit elkeserítő, hogy napjaink trendjében a crossoverek és SUV-k sokaságában nem látom a tényleges előnyökkel kecsegtető célt, kezd kiveszni a praktikum, a forma diadalmaskodik mindenek felett. Épp ezért párját ritkító a vérbeli egyterűvel való találkozás, holott egy családot még mindig ez a fajta szemlélet alapján tervezett karosszériaforma tudja a legjobban kiszolgálni. A hétüléses Renault Grand Scénic az egyik utolsó ilyen autó, ezért nem voltunk restek tesztre vinni és megmutatni, hogy igenis kellenek az egyterű autók.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Rég vártam már ennyire, hogy dobozos felépítésű autót tesztelhessek, az ok pedig ezúttal nagyon is szubjektív: a Volkswagen formatervezőinek a Caddy új generációjával sikerült valami újat alkotni ebben a kötöttségekkel teli szegmensben. A végeredmény kétségtelenül látványos. De vajon hozza tudásban is a szintet az újdonság?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ma kétféleképpen lehet összekötni a divatot és az autózást: vagy veszel egy vagány járgányt, amire felfigyel és elismerően csettint az utca népe, vagy zöld autóként elektromosba ülsz, hogy tudatodat nyugtatva lehetőségeidhez mérten kíméld a környezetet. És van a harmadik megoldás, amikor a kettőt egyesítve veszel egy elektromos MINI-t, azaz egy kis Cooper SE-t – mi ezt tettük, azaz tesztre fogtuk a brit márka villanyhajtású kisautóját.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A DS 7 Crossback a sikkes francia vonalon kíván felzárkózni a prémium modellek táborába, és korábbi összehasonlító tesztünkben már be is bizonyította, hogy bizonyos tekintetben többet kínál, mint hagyományos Citroën megfelelője. Főleg, ha a konnektoros hibrid hajtásláncot vizsgáljuk, ami cikkünk főszereplője. Összkerékhajtás, 300 lóerő, a tiszta autózás ígérete és kivételes hatékonyság: prémium jellemzők, prémium árcédulával. De prémium tudással is?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Javában dübörög a múltidézés az autóipari formatervezésben, a végeredményeknek pedig nem győzünk örülni. Az egyenes vonalak és az ívelt, domborított felületek kettőse a modern világítóelemekkel nosztalgiát keltő, mégis izgalmasan újszerű ízeket hoznak el teljesen hétköznapi modellek esetén is. Erre pedig az Opel új formanyelvét bevezető Mokka kiváló példa – ezért a látványért nem lehet legalább egy picit lelkesedni. De vajon belül is finom? Nézzük!
Add a comment