A Honda kis crossovere, a 4,3 méter hosszú HR-V szerethető jószág, hisz kompakt külső méretei tágas és praktikus utasteret rejtenek, az autó minden porcikájából sugárzik a tartós megbízható működés, a hajtásláncok pedig hatékonyak, ám a visszafogott megjelenésű modellből hiányzott egy kis spiritusz ahhoz, hogy igazán kívánatos legyen – egészen mostanáig.
A Honda a mai nap során nagy örömünkre bejelentette a HR-V európai csúcsváltozatát, a ‘Sport’ névre keresztelt kivitelt, amely nyilván nem sportautó, azonban tudása elég ahhoz, hogy egy izgalmas kis crossover váljon a japánok büszkeségéből. Szerencsére nem csak optikai kiegészítőkről és néhány plusz extráról van szó – bár ezek is beletartoznak a ‘csomagba’ –, hanem új hajtásláncról is, amely garanciát jelent a dinamikus vezethetőségre (ami a 130 lóerős 1,5 literes szívómotorral eddig nem igazán volt megtapasztalható).
Végre! – a Civic 182 lovas 1,5 literes turbós benzinesével a HR-V nem csak jó, de élvezetes is lesz
A japánok nemes egyszerűséggel átemelték a HR-V-be a Civic 1,5 literes, 4-hengeres VTEC turbómotorját, amely 182 lóerő leadására képes. A potens erőforrás csúcsnyomatéka a szériában járó, remekül kapcsolható 6-fokozatú kézi váltóval 240 Nm, a fokozatmentes CVT automatával pedig 220 Nm. Összkerékhajtás nem lesz, az erő minden esetben az első kerekekhez érkezik.
A hivatalos menetteljesítmény-adatokat egyelőre nem ismerjük, de a Civic-ben már megtapasztaltuk, hogy kiváló erőben van a turbós másfél literes, ami 8 másodpercen belüli 0-100 km/h-s sprintidővel ruházhatja fel a könnyű kis crossovert, ami bőven elég némi mókázáshoz. A tervezők természetesen a futóművet és a kormányzást is a nagyobb teljesítményhez, illetve az élvezetesebb vezethetőséghez hangolták.
Véleményünk szerint a Honda HR-V Sport bordó-fekete beltere is telitalálat – galéria
A karosszéria sportos kiegészítőket, 18 colos kerekeket, LED-es fényszórókat és két különálló kipufogót kapott, ezáltal a Honda HR-V Sport könnyűszerrel megkülönböztethető a gyengébb testvérektől. A bordó-fekete utastér szintén hatásosan fokozza a hangulatot, így a sportosság a csinos enteriőrben is tetten érhető. A 182 lóerős HR-V Sport jövőre érkezik meg a hazai Honda márkakereskedésekbe, egyelőre ismeretlen áron. Jelenleg csak annyit tudunk, hogy a 130 lovas szívómotorral a HR-V listaára 6 és 8,2 millió forint között mozog.