A sikeres Honda CR-V szabadidőmodell aktuális generációjának első példányai nemrégiben érkeztek be a magyarországi a márkakereskedésekbe és a tesztautók is mostanság kezdték meg szolgálatukat. Ennek megfelelően a napokban épp egy kézi váltós új CR-V alapmodellt nyúzunk, miközben a Honda bejelentette a típus európai piacos hibrid változatának részleteit.

A hibridnek azért is van fokozott jelentősége, mert a Honda az aktuális CR-V bemutatásakor bejelentette, hogy többé nem fog dízelmotort kínálni a modellhez. És bár az autóhoz a kivitel függvényében 173 vagy 193 lóerős változatban elérhető 1,5 literes 4-hengeres turbós benzines egészen takarékos is tud lenni, a dízel konkurensekkel nyilván nem képes felvenni a versenyt a fogyasztás terén – vagyis a Hondának a sikeres piaci szerepléshez nagy szüksége van a kedvezőbb étvágyú hibridre. Az autó mind elsőkerékhajtással, mind pedig összkerékhajtással rendelhető lesz.

A hibrid hajtáslánc a dízel hiányát igyekszik pótolni a CR-V kínálatában – galéria

A hibrid CR-V-ről tudni érdemes, hogy a trendekkel ellentétben nem egy konnektorról is tölthető, hanem egy egyszerűbb, az akkumenedzsmentet önmagától irányító hibridmodellről van szó, ami csupán kisebb sebességeknél, nagyjából 2 km-en keresztül képes tisztán elektromos suhanásra. Az i-MMD névre keresztelt hajtáslánc lelkét egy benzinmotor, két villanymotor, egy kis méretű lítium-ionos akkumulátor, valamint egy fix áttételezésű (irány)váltómű képezi. A Honda 2-literes, Atkinson ciklusú, 16 szelepes i-VTEC szívó benzinese önmagában 145 lóerőt és 175 Nm-t kínál, a két villanymotor azonban együttesen akár 184 lóerőt és 315 Nm-t képes képes mozgósítani.

A nem éppen pehelysúlyú, 4,6 méter hosszú, óriási utas- és csomagtérrel rendelkező CR-V így fronthajtással 8,8, összkerékhajtással pedig akár 9,2 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, a végsebesség mindkét kivitel esetében 180 km/h. Az elsőkerékhajtású hibrid CR-V gyárilag megadott, még a régi NEDC norma szerinti vegyes fogyasztása 5,3 l/100 km, amihez 120 g/km-es széndioxid-kibocsátás tartozik, és az összkerekes verzió megfelelő értékei 0,2 l/100 km-rel, illetve 6 g/km-rel magasabbak.

A hibrid változat beltere szinte teljesen megegyezik a 'hagyományosabb' CR-V-k enteriőrjével – galéria

Az új hibrid CR-V rövidesen rendelhető lesz a magyarországi Honda márkakereskedésekben, ám az autó ára egyelőre nem ismert (és még tippelésekbe sem merünk belefolyni), az aktuális árlistában ugyanis még csak az 1,5 literes turbós benzinessel ellátott CR-V-ket látjuk, bruttó 7,8 millió forintos indulóáron. Az új CR-V-ről részletesebben korábbi cikkünkből ide kattintva, a modell árazásáról pedig ide kattintva olvashatnak.