Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A vadonatúj Honda CR-V európai verziója még az idei Genfi Autószalonon mutatkozott be, és ahogyan az várható volt, őszre már Magyarországon is elérhető lesz az autó. A hazai importőr már be is árazta az újdonságot, mi pedig rögtön górcső alá is vettük az árlistát, hogy megtudjuk, mennyiért vihetjük majd haza.

Morcos arca van - galériaNémi meglepetésre az új CR-V nem lesz elérhető dízelmotorral, helyette azonban az 1,5 literes turbós benzines mellett egy hibrid hajtáslánc is bekerült az autóba, de az csak később érkezik majd. A négyhengeres turbómotor egyébként hatsebességes manuális váltóval 173, az új CVT fokozatmentes automatával pedig 193 lóerőre lesz képes, míg a nyomaték 220 illetve 243 Nm a két különböző verzió esetében. Elsőkerékhajtás csak a kézi váltós verziókhoz lesz elérhető, a CVT-sek alapból összkerékkel érkeznek.

Az alapot így az elsőkerékhajtású, hatfokozatú manuális váltóval és Comfort felszereltséggel rendelkező változat jelenti, amely 7,8 milliótól indul. Ezért a pénzért azonban már LED-es fényszórókat, 18 colos keréktárcsákat, automatikus légkondit és távolsági fényt, Bluetooth kihangosítót, fűthető első üléseket és egyéb finomságokat is kapunk – az alapáron járó Honda Sensing csomagról nem is beszélve, amiben táblafelismerő, sávtartó, adaptív tempomat és vészfékrendszer is van. A CR-V tehát már alapáron is kiváló felszereltséget kínál, amit legfeljebb a 160 ezer forintos metálfénnyel lehet megtoldani.

Igazi családi mindenes - galériaA következő szintet az Elegance jelenti, aminek felára kissé borsos, 950 ezer forint. Ebben a csomagban már 7 colos, érintőképernyős multimédiás rendszer, navigáció, kétzónás klíma, bőrkormány, ködlámpák, esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera is van – ezek hasznos extrák, de ennyit nem biztos, hogy megérnek. Az összkerékhajtású változat egyébként rögtön Elegance szintről indul, és 9,45 millió forintba kerül. Ehhez képest a CVT felára 740 ezer forint, ami ugyan soknak hangzik, de ne feledjük, hogy ezért plusz teljesítmény is jár.

A következő szint a Lifestyle, ami újabb egymilliós felárat jelent – és így már kézi váltóval is 10,45 milliónál járunk, CVT-vel pedig 11,19 milliót kell fizetnünk –, amiért a korábbiakon felül LED-es ködfényszórók, kulcsnéllküli rendszer, holttérfigyelő, keresztirányú forgalomfigyelő, aktív kanyarfényszórók, bőrkárpit és tetősínek is járnak. Érdekesség, hogy a jelenlegi árlista szerint csak ehhez a felszereltséghez érhető el a plusz két ülés, amivel hétszemélyessé varázsolhatjuk a CR-V-t – ezek ára pedig igencsak borsos, 550 ezer forint.

Nagyobb, modernebb és még jobb minőségű, mint az előd volt - galéria

A legmagasabb, Executive szint már nem is csak egy, hanem 1,1 millióval kerül többe, amivel 11,55 illetve 12,29 milliónál járunk. Ilyenkor már 19 colos keréktárcsák, elektromos csomagtérajtó, fűthető kormány, hátsó ülésfűtés, head-up kijelző és elektromos, memóriás vezetőülés is van az autóban, de a metálfény 160 ezres felárát így is meg kell fizetnünk. A 7,8 milliós, elsőkerekes, kéziváltós kivitel igazán jutányosnak tűnik, de az átlagosan egymilliós lépcsőfokokat kicsit túlzónak érezzük, főleg annak fényében, hogy semennyire nem rugalmas a Honda, így amennyiben csak egy opcióra vágynánk a magasabb szintből, úgy ki kell fizetnünk a teljes felárat. Ugyanakkor azt is ildomos kiemelni, hogy egy ilyen méretű, 193 lovas, összkerekes, CVT automata váltós, teljes felszereltségű SUV esetében a 12,45 milliós árcédula nem hangzik túlzónak, sőt – ez jelenti ugyanis a plafont a CR-V esetében, minden fejlett technológiai és kényelmi extrával együtt.