Szinte még nem is regenerálódtunk teljes mértékben a szilveszteri bulik után, máris izgalmas és egyben roppant fontos újdonsággal indul a 2022-es esztendő, méghozzá a Mercedes-Benz jóvoltából. A németek ezúttal keményen rámentek a hatékonyságra és a villanyautók között egyedülálló, 1000 km-es hatótávolságot is tudó tanulmányautót mutattak be.

Add a comment

A középkategóriások kategóriája haldoklik: a Ford Mondeo hamarosan végleg búcsúzik Európától, a Volkswagen Passat csak kombiként lesz elérhető a jövőben, a Citroën egy érdekes átmenettel kombi-SUV átmenettel rukkolt elő a C5 X képében, és így tovább – bár vannak, akik még hisznek a kategóriában, így például a Škoda Superb vagy éppen a Mazda 6 is kaphat klasszikus utódot. Ellenben úgy hírlik, hogy az Opel Insignia jelenlegi formájában búcsúzni fog, és egy méretes SUV, vagy valamilyen, a Citroënéhez hasonló modell képében él majd tovább a név.

Add a comment

Ahogyan ígérték, a mai napon be is mutatták a bajorok a tisztán elektromos BMW iX M verzióját, amely az M60 nevet kapta. Az i4 M50 után nem ért minket meglepetésként, hogy a németek a hatalmas SUV esetében sem rugaszkodtak el a valóságtól – úgy, mint mondjuk a hamarosan sorozatgyártásban is érkező XM esetében –, így az X5 M teljesítményszintjére lőtték be a méretek szempontjából hasonló elektromos modellt is.

Add a comment

A Smart már rálépett a nagy megújulás útjára: az autóiparban az elsők között váltott tisztán elektromos kínálatra – igaz, ez azért a mindössze két városi apróságot felvonultató kínálatával nem volt egy nagy kihívás –, és bemutatkozott már az első újgenerációs modelljük előfutára is, a sorozatgyártáshoz már igencsak közel álló Concept #1 is. Ebben persze hatalmas szerepe volt a kínai Geely szerepvállalásának, amely 2020 óta a Daimlerrel – tehát a Mercedes-Benz tulajdonosával – közösen, egyenlő arányban birtokolja a Smartot. A nagy felépítés előtt azonban még a leépítés következik, ugyanis a vadonatúj SUV bemutatója előtt megszüntetik a forfour gyártását.

Add a comment

A Koenigsegg azon kevés gyártó közé tartozik, amelyik be tudta bizonyítani, hogy a semmiből is lehet egy igazán sikeres márkát teremteni. Ez persze nem csupán szerencse, hiszen a saját fejlesztésű, rengeteg újítást felvonultató erőforrásaiknak – és minden egyéb műszaki megoldásaiknak –, valamint elképesztő teljesítménnyel megáldott, jellegzetesen látványos modelljeinek köszönhetik a sikereket. Az újévet pedig egy izgalmas ízelítővel nyitották.

Add a comment

A Ford Mustang napjaink kedvelt sportkupéja, ami mindenképp érthető: a 450 lóerős V8-as verzió 20 millió Ft alatti árával csábító, ennyi paripát másutt legalább kétszer ekkora összegért osztogatnak. Azonban a stílusos, remek hangú és hangulatú amerikai izomautó kezd kiöregedni, az S550-es Mustang már 2015 óta közöttünk jár – nem is kérdés, a csere már érik, jövőre pedig meg is történik.

Add a comment

Újratervezés - hangzik a navigáció ismert szlogenje, amikor véletlenül nem fogadunk szót neki, és munkára fogjuk az új útvonal kialakításában. Nagyjából hasonló sztori játszódik a Hyundai bázisán Namyangban, ahol a teljes, mindenre kiterjedő átalakítás és újraszervezés fő oka a hajtásláncok megváltozása. Magyarul a belsőégésű motorok helyébe lépő elektromos hajtások miatt kell megreformálni a fejlesztői központot, persze abszolút érthető módon.

Add a comment

Az autózás szerelmesei egyre inkább úgy érezhetik, hogy minden ellenük dolgozik – már ami az autózás világát illeti. Ezúttal a szinte mindenki számára kedves – de legalábbis mindenki által elismert – Ford Mustang kapcsán kaptunk aggasztó híreket: amellett, hogy évek óta elhozza a világ legkelendőbb sportautójának járó címet, a vásárlórétege bizony egyre öregszik. Ez pedig arra is utalhat, hogy akadozik az utánpótlás a benzinvérűek társadalmában.

Add a comment

Önök is elbizonytalanodtak már valaha abban, hogy a garázsukban álló, használtan vásárolt Pagani vajon tényleg eredeti-e, és valóban kifogástalan az állapota? Mi sem… De az olaszok gondoltak azokra, akik mégis álmatlanul forgolódnak emiatt éjszakánként, ugyanis megalkották a Pagani Puro programot, amelynek célja, hogy egy elképesztően mélyre menő vizsgálatokkal igazolják az adott példány eredetiségét – ezzel persze az értékét is növelve.

Add a comment

Persze közhely manapság, hogy a belsőégésű motorok négnapjaikhoz közelednek, ám attól még fokozottan igaz, és emiatt a sportosabb gyártók is igyekeznek belekóstolni abba, milyen is élményvadász villanyautót tervezni. Ezúttal a Subaru fürkészi a jövőt, ráadásul a 2022-es, év eleji Tokiói Autószalonon meg is mutatják a világnak az STI E-RA nevet viselő tanulmányt, amiből kiderül, mit várhatunk az elkövetkező években a japánoktól.

Add a comment

A Lotus igen nehéz időszakokon ment keresztül az elmúlt években, ám most úgy tűnik, hogy sikerült teljesen kilábalniuk a gödörből, amiben persze az új, kínai tulajdonosnak is nagy szerepe van – a Geely 2017-ben szerzett 51 százalékos tulajdonrészt az angol sportautó-gyártóban. Ugyan már 4 éve megvan az új tulajdonos, az igaz generációváltás csak most kezdődik, amelynek részeként a már bemutatott Evija és Emira mellett nyugdíjba vonul az Elise, az Exige és az Evora is – őket búcsúztatták most az angolok.

Add a comment

A Bentley Mulliner részlege nemrég tért vissza úgy igazán az angol márka vérkeringésébe, amikor a korábbi egyedi kivitelek és személyre szabott modellek után egy saját típust is készítettek a Bacalar képében, amelyből mindössze 12 példány készült el. Úgy hírlik, hogy hamarosan újabb saját modellel rukkol majd elő a Mulliner, ami a márka jövendőbeli autóinak előfutáraként is szolgál majd egyben.

Add a comment

A retró még mindig divat, mi több, egyes gyártók a kőkemény múltidézést, a legendás modellek újráélesztését összekötik az eletromos forradalommal. A Renault sincs ezzel másképp, s noha az új Mégane E-Tech ízig-vérig futurisztikus villanyautó lett, a Reanult 5 szupermini vele szemben egy igazán vagány újjáélesztés. Utóbbi példáját követi majd a Renault 4 Van is.

Add a comment

Noha az autógyártók egyik legfőbb célja a kívánt profit megteremtése, rengeteg alkalommal bizonyítják, hogy ennél magasztosabb dolgokkal is foglalkoznak. A Honda például nemrég bemutatott egy vadonatúj modellt, amely a Shogo nevet kapta, és legfőbb küldetése, hogy a kórházban lévő 4 és 9 éves kor közötti gyermekek arcára mosolyt csaljon.

Add a comment

Érezték már valaha azt, hogy valami annyira csúnya, hogy az már szép, vagy legalábbis elismerésre méltó? Az ízlésről persze nem vitatkozunk, de azt nem tudom letagadni, hogy a képeken szereplő 993-as Porsche 911 Turbo S mindenképpen hasonló érzéseket váltott ki belőlem. A különleges példány pedig kiváló példa arra, hogy elég pénzzel a zsebben nem volt szükség korábban a mostanában divatossá vált, kifejezetten a személyre szabást lehetővé tevő részlegek jelenlétére ahhoz, hogy igazán egyedi autók készüljenek – ezt például Kuvait korábbi miniszterelnökének, Nasser Al-Mohammed Al-Sabah sejknek készítették el a németek.

Add a comment