A gyártóknak bizonyára elég kettős érzéseik vannak a különböző szellemi tulajdoni hivatalokkal kapcsolatban, hiszen ezek adnak védelmet az ellen, hogy lemásolja valaki megoldásaikat, ugyanakkor sokszor előfordul, hogy pont ezek szivárogtatják ki az érkező modelleket is. Ezúttal a Smart járt így, ugyanis az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) nemrég idő előtt közszemlére tette a gyáriak Münchenben bemutatott elektromos crossover tanulmányának sorozatgyártású verzióját – illetve annak formáit és néhány belső megoldását.
A digitális képek alapján pedig a Smart valóban igazat állított amikor azt mondták, hogy a mutatós koncepció nem áll messze a szériaváltozattól, ugyanis bár a részletekbe belemerülve bőven találhatunk finomításokat, az alapformák és az összkép gyakorlatilag változatlannak tűnik. Persze a végső ítéletig érdemes lesz megvárni a valódi négykerekűt, hiszen más benyomást kelthet majd az újdonság, mint ezeken a szürke digitális terveken.
Alig változott a koncepcióhoz képest - a cikkben linkeltük a tanulmány bemutatóját
Legfőbb változásként talán az első fényszórók növekedését, és ennek okán jámborabb hatását, az elsőlökhárítók extra oldalsó légbeömlőit vagy éppen a hagyományosabb visszapillantókat lehet kiemelni. A műszerfal elemeiről is kaptunk néhány képet, igaz csak részletekben. Ezek szintén nagyban emlékeztetnek a koncepció megoldásaira.
A műszerfal sem sokat változik - galéria
Az első újkori Smart tervezéséért egyébként továbbra is a Mercedes felel, ám a műszaki alapokat immár a kínai Geely adja – aki pedig kicsit is jártas az autóiparban, az tudja, hogy a többek között a Volvót, a Polestart és a Lotust is tulajdonló kínaiak igen fejlett technológiával rendelkeznek. Az új időszámításba lépő Smart első modellje tehát – amely sokak meglepetésére egy kompakt méretű crossover lesz egy igazi városi mini helyett – modern és fejlett megoldásokat tudhat majd magáénak. A bemutató időpontja azonban egyelőre még nem ismert.