A Koenigsegg azon kevés gyártó közé tartozik, amelyik be tudta bizonyítani, hogy a semmiből is lehet egy igazán sikeres márkát teremteni. Ez persze nem csupán szerencse, hiszen a saját fejlesztésű, rengeteg újítást felvonultató erőforrásaiknak – és minden egyéb műszaki megoldásaiknak –, valamint elképesztő teljesítménnyel megáldott, jellegzetesen látványos modelljeinek köszönhetik a sikereket. Az újévet pedig egy izgalmas ízelítővel nyitották.

Ahhoz képest, hogy a rekordokat üldöző Koneigsegg milyen egyedi és elképesztően drága modelleket gyárt – ráadásul egyedi, saját fejlesztésű megoldásokkal –, a svédek meglepően sűrűn mutatnak be új autókat. Mindez még csodálatraméltóbb, ha hozzátesszük, hogy nem egy kaptafára építik itt-ott eltérő autóikat a gyáriak, hanem mindegyik felvonultat kisebb-nagyobb, de mindenképpen egyedülálló megoldásokat. Legújabb típusaik sem kivételek: a négyüléses Gemera például három elektromotorja mellett egy kétliteres, háromhengeres benzinmotort használ, amelynek nincsen vezérműtengelye, míg a Jesko V8-asa 1600 lóerőt kínál, és 480 km/h-s végsebességet ígér.

Valóban hasonlít a CC8S-re az ízelítő, de ez szinte minden Koenigseggre elmondható

Nézzünk azonban az új ízelítőt, amiből ugyan nem sok derül ki, de a jellegzetes Koenigsegg sziluett jól látható, és biztosak lehetünk benne, hogy ezúttal is egy elképesztő autóról lesz majd szó. A svéd gyártótól megszokott tetővonal mellett a hátsó fényszóró tűnik még fel a képen, amely elsőre kereknek tűnik, de a valóságban bármi lehet még belőle. Az autó orrában – és úgy az egész ízelítőben – sokan a márka legelső „sorozatgyártású” (összesen 6 darab készült belőle) autóját, a CC8S-t látják, és vannak akik egyenesen arra tippelnek, hogy a gyáriak ennek a modellnek állítanak majd emléket. Ez pedig nem is tűnik rossz tippnek, hiszen 2022-ben lesz éppen 20 éve, hogy bemutatkozott a CC8S – bizony mindössze ennyi kellett a Koenigseggnek, hogy eljusson oda, ahol most tart.

Idén 20 éves a CC8S, szép gesztus lenne, ha valóban megemlékeznének róla

A gyáriak egyébként mindössze annyit fűztek hozzá a megosztott fotóhoz, hogy a 2022-es újévi fogadalmuk nem más, mint a még letaglózóbb teljesítmény biztosítása okos tervezéssel és optimális formákkal. Ez pedig nem sokat mond, hiszen sejtettük, hogy a svédek egyre magasabbra helyezik a lécet, és a saját fejlesztésű, egészen egyedi műszaki megoldások sem maradnak el. Kíváncsian várjuk, mi sül ki az autóból, de a Gemera 1700 lóerős hibrid hajtáslánca és a Jesko 1600 lovas V8-asa után okkal várunk sokat a Koenigseggtől.