A Genfi Autószalon (tervezett) hetében igazi meglepetéssel szolgál a Koenigsegg, ugyanis a svédek egészen váratlan módon egy négyüléses mega-gt bemutatásával bolygatták fel az állóvizet. A gyártó első négyüléses modellje a szuperautóhoz mérten nagy utasteret rejt és közben környezeti szempontból felelősségtudatos is marad – állítja Christian von Koenigsegg.

A svédek nyilvánosság nélkül, genfi standjukon rántották le a leplet az izgalmas újdonságról. A Gemera kényelmes helyet biztosít négy felnőtt számára, továbbá némi csomagnak is. A bejutáshoz továbbra is két ajtó áll rendelkezésre, azonban azok mérete természetesen jóval nagyobb, mi több, gyermekkorunk álomautóihoz hasonlóan előrefelé fordulva tárja fel az utasteret. A kabin a kerek 3 méteres tengelytávnak köszönhetően elegendő helykínálatot nyújt.

Micsoda utastér - a Koenigsegg kitett magáért az első négyüléses megtervezésével

Érthető módon a Koenigsegg teletömte izgalmas, a kényelmet fokozó megoldásokkal az első négyüléses utasterét, úgy mint a hátsó szórakoztató központ és a kijelzők, az első-hátsó vezetékmentes telefontöltő padok, az Apple Carplay csatlakozási lehetőség, a fedélzeti Wi-Fi vagy épp a 11 hangszórós audiorendszer, de nem hiányoznak a külső-belső kamerák, olvasólámpák és a háromzónás klímaberendezés sem.

Mindemellett persze a hajtáslánc sem unalmas, a svédek egy egészen derék, 1700 lóerős hibrid rendszert szuszakoltak be a lemezek alá. A bődületes teljesítmény mellé ugyancsak masszív, 3500 Nm-es nyomatékmaximum társul. Ehhez egy kétliteres, kétturbós, háromhengeres benzinmotort, illetve összesen három villanymotort használt fel a gyártó. A 'Tiny Friendly Giant' (TFG), azaz magyarra fordítva 'barátságos kis óriás' névre keresztelt erőforrás különlegessége a szabad szelepes rendszer, azaz a vezérműtengelyek hiányában teljesen szabadon vezérelhetőek mind a szívó-, mind a kipufogóoldali szelepek.

Izgalmas jószág, ráadásul temérdek érdekes technikai megoldással fűszerezték

A háromhengeres biturbó egyébiránt nem kevesebb, mint 600 lóerőt képes leadni 600 Nm kíséretében, a fennmaradó 1100 lóerőt pedig a villanymotorok adják – egy-egy a hátsó kerekeket hajtja, míg a harmadik elektromotor a 'TFG' főtengelyéhez kapcsolódva segít rá a belsőégésű hajtásra. A Koenigsegg egyszerűen csak mega-gt néven emlegeti az újdonságot, ami érthető is, hiszen ilyen teljesítményre képes négyüléses túramodellt még aligha gyártott sorozatban valaki. A Gemera 1,9 másodperces 0-100-as sprintre képes, míg a 400 km/h eléréséhez rekordidőt ígér a gyártó.

Azonban itt nem áll meg az izgalmas technikai megoldások sora, hiszen a Koenigsegg elmondása szerint a motor mindenféle megújuló üzemanyaggal képes működni, legyen szó etanolról, széndioxid-semleges metanolról, E85-ről vagy legrosszabb esetben hagyományos motorbenzinről. Azért ez az utolsó a sorban, mert a hagyományos benzin elégetése során keletkezik a legtöbb szén-dioxid. Az elektromotorok egyébként 300 km/h-ig tudják gyorsítani az autót, a csúcstempó eléréséhez már kell a turbómotor segedelme is. Tisztán villamos módban egyébként 50 km-t tud megtenni a Gemera 15 kWh kapacitású akkucsomagjával.

A karbonból épített váz (monocoque) mindemellett otthont ad a hátsó kerekeket is kormányzó rendszernek, ráadásul a hajtáslánc valós időben képes mind a négy kerékre vonatkozóan nyomatékvektorozással segíteni a kanyarvételt. A gyártó összesen 300 példány elkészítését tervezi, egyenként nagyjából 1,7 millió dolláros, tehát forintra átszámítva bő félmilliárdos árcédulával. Kis gonoszsággal hozzátesszük, jót mosolyogtunk azon, hogy a 600 lóerős benzinmotor az első kerekeket hajtja – nyilván a rendszer nem engedi teljesen lemerülni a 15 kWh-s akkucsomagot, de ha mégis így járnánk, akkor maradna (de vélhetően csak elvi síkon) egy 600 lóerős, háromhengeres, fronthajtású Koenigseggünk...