- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Csupán néhány nap választ el minket a 2022-es Tokiói Autószalon megnyitójától, így szinte már csodálkoztunk is volna, ha nem érkezik valamelyik japán gyártótól néhány ízelítő a rendezvényen bemutatkozó újdonságokról. Egészen pontosan a Toyota szállított két fotót nekünk, amelyen egy GR GT3 névre keresztelt versenyautó koncepció, és egy még vadabb GR Yaris látszik – már amennyire látszik. Úgy tűnik tehát, hogy a Toyota ezúttal a sportosságra helyezi a hangsúlyt a hazai autószalonon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volkswagen ugyan nem az első, aki a kisbuszok/kisáruszállítók kategóriájában is harcba száll majd egy elektromos autóval, ám mindenképpen az első márka, amelyik egy dedikált modellel teszi ezt, méghozzá az ID.Buzz képében – eddig minden más gyártó egy egyébként hagyományos erőforrásokkal is elérhető típusát alakította át elektromossá. Most pedig arra is fény derült, hogy mikor hullik le a lepel a legendás T1-es formáit felidéző újdonság.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szponzorált cikk
Annak ellenére, hogy az elektromos autó korlátozott hatótávval és magas vételárral rendelkezik, érdemes mellette dönteni. Mutatjuk, hogy miért célszerű ezt a változatot választani!
Elektromos autók a belső égésű motorral működő gépjárművek helyett
A számtalan érv közül talán az egyik legfontosabb, hogy nem szennyezi a közvetlen környezetét az elektromos gépjármű. Egyáltalán nem bocsát ki szennyező anyagot a levegőbe, mivel a működés során nem keletkezik égéstermék. Ez rendkívül fontos szempont, ugyanis napjainkban kiemelkedő környezeti probléma a városok szennyezett levegője. Ráadásul, ha az áramtermelés kibocsátásmentes, akkor az elektromos autók használata minden tekintetben környezetbarát. Továbbá zajszennyezéssel sem jár ezeknek a gépjárműveknek a használata, csupán az elektromotorok minimális hangja hallható a klasszikus motorhang helyett. Finom rezonancia sincs, vagyis semmi nem rázza a használt autók karosszériáját. Ráadásul nem kell többet benzinkutakra járni, ugyanis megfelelő töltési lehetőség kialakítása esetén akár otthon, a garázsban is tölthető az autó. Értelemszerűen a fenntartási költség is jóval alacsonyabb az elektromos árammal működő autók esetében, mint a gázolajjal vagy benzinnel üzemelő gépjárműveknél. Ennek köszönhetően éves szinten akár több százezer forintot is meg lehet takarítani. Továbbá a nemzetközi olajárak sem befolyásolják a fenntartási költséget. Ráadásul az elektromos áram saját rendszerben, például napelemmel is előállítható, amely szintén hozzájárul a költségek csökkentéséhez. Mindemellett karbantartási díjat is lehet spórolni, ugyanis a benzinnel és a gázolajjal működő autókkal ellentétben a fékbetétek és a féktárcsák kopása minimális a kibocsátásmentes járműveknél. A spórolt összeget az is növeli, hogy kevesebb a meghibásodás, ugyanis ezeknél a típusoknál nincs szükség olajcserére, nincs önindító, turbó, váltómű, kipufogórendszer és kardántengely sem.
Elektromos hajtású gépjárművek a környezet megóvásáért
Az elektromos autózás amiatt is környezetbarát megoldás, mert kevesebb alkatrészt tartalmaznak ezek a gépjárművek. Ennek köszönhetően már a gyártásuk és jóval zöldebb, mint a belsőégésű motorral rendelkező gépjárműveké. Szóval az elektromos autók nemcsak a használati és bontási folyamat során eredményeznek kisebb szén-dioxid-kibocsátást, hanem már a gyártás során is. Továbbá élvezetesebb vezetési élményt biztosítanak, mivel automata váltóval vannak felszerelve és csupán két pedál található ezekben a járművekben a szokásos három helyett. Ráadásul az elektromos autók maximális hatékonysággal működnek alacsony fordulatszámon is. A kibocsátásmentes járművek esetében hazánkban nem kell vagyonszerzési illetéket, regisztrációs adót, valamint gépjárműadót fizetni. Végül pedig érdemes megemlíteni az előnyök között az ingyenes parkolást, ugyanis már több városban is ingyen parkolhatnak a közterületi parkolókban a zöld rendszámmal ellátott autók. Az elektromos gépjárművek megbízhatóak és kis karbantartási igénnyel rendelkeznek, szóval mindenki számára ideális választásnak bizonyulnak.
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Ha évkezdés, akkor CES (Consumer Electronics Show) - a Las Vegasban megejtett elektronikai seregszemle nem csupán a tipikusan ezzel foglalkozó gyártók legújabb fejlesztéseit mutatja be, hanem az autógyártók is szívesen képviseltetik magukat a leginkább szórakoztatóelektronikai csúcstechnikát felvonultató eseményen. Ezúttal a BMW tudástárából szemezgetünk, hiszen a bajorok a különleges moziélményt ígérnek a hátsó ülésen utazóknak, kívülről pedig a színváltós fényezés dobja fel az autót.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volvo a világ egyik legbiztonságosabb autókat gyártó márka hírében áll, nem érdemtelenül, így amikor a svédek bejelentették, hogy hamarosan élesben is elérhetővé teszik majd önvezető rendszerüket Kaliforniában, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a fejlett rendszer készen áll a használatra, és nagyon reméljük, hogy nem fogunk majd olyan balesetekről hallani, mint amilyenektől hangos a sajtó a Tesla modelljei kapcsán – persze sok esetben nem az autót, hanem inkább a vezetőjét kellene hibáztatni azokban az esetekben is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Néhány évvel ezelőtt nem volt könnyű ezt elképzelni, de az autóipar számára az akkumulátorfejlesztés lépett elő az egyik legfontosabb irányzattá. Természetesen nem csak az autógyártók, hanem más cégek is foglalkoznak ezzel, így például a Michigenben állomásozó ONE (Our Next Energy) is ezen a téren tevékenykedik, olyan óriások támogatásával, mint a BMW i Ventures, a Volta, a Flex és így tovább. Ők mutatták most meg, hogy mire képes legújabb akkumulátoruk, amely a Gemini névre hallgat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Renault nemrég már elárulta, hogy a mindössze egyetlen generációt megélt Kadjar búcsúzik a kínálattól, és ezen a néven nem kap utódot. Persze azért a franciák se estek fejre, így természetesen jön a vadonatúj kompakt crossverük, ami az Austral névre hallgat majd, és természetesen többféle hibrid hajtáslánccal lesz majd elérhető. A gyáriak pedig most néhány hivatalos fotót is megosztottak velünk az autóról – persze csak álcázva.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Kia nem alaptalanul ér el egyre nagyobb sikereket, hiszen számtalanszor bizonyították már rátermettségüket, legyen szó akár benzines, dízel vagy éppen elektromos modellekről. Ez pedig már a hazai piacon is megmutatkozik.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota nem szokott meghajolni az autóipari trendek előtt, de vannak olyan nem csupán időleges, hanem mostanra állandó vált irányzatok, amelyekkel még a japánok sem szegülnek szembe. Ilyen a crossoverek és SUV modellek térhódítása, amelynek eredményeként a korábban klasszikus városi mini kategóriában induló Aygo vadonatúj generációja – amely megkapta az X utónevet is – immár aprócska crossoverként küzd a vásárlók kegyeiért, és már azt is tudjuk, hogy mindezt milyen árcédulával a nyakában teszi.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Két év telt el azóta, amióta a Sony derült égből villámcsapásként bemutatta első négykerekűjét, a tisztán elektromos Vision-S 01-et. Akkor még arról volt szó, hogy megmarad koncepció, amolyan erőfitogtatás szintjén az autó, ám azóta komoly tesztelésbe kezdtek Európában is a Japánok, most pedig bemutatták második modelljüket is, a divatos SUV felépítést kapó Vision-S 02-t. Ami pedig még ennél is izgalmasabb lehet, hogy bejelentették a Sony Mobility leányvállalat megalapítását, amelynek célja az elektromos autók piacára való belépés koordinálása.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Egy teljes galériát már hétfőn megosztottak velünk a bajorok a BMW iX M verziójáról, amely az M60 nevet kapta. Most pedig végre a részletek is megérkeztek. Az i4 M50 után nem ért minket meglepetésként, hogy a németek a hatalmas SUV esetében sem rugaszkodtak el teljesen a valóságtól – úgy, mint mondjuk a hamarosan sorozatgyártásban is érkező XM esetében –, így körülbelül az X5 M teljesítményszintjére lőtték be a méretek szempontjából hasonló elektromos modellt is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Suzuki mindig is jól teljesített hazánkban, az elmúlt 6 évben pedig mindez a számokban is tökéletesen megmutatkozott. 17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és a tavalyi év végén debütáló új S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem túlzás azt állítani, hogy a jogszabályalkotók boszorkányüldözésbe kezdtek az autóiparral szemben. Ez jelenleg leginkább a dízelmotorokra igaz, de már a benzinesek betiltása is porondon van, és van, aki már meghajtástól függetlenül igyekszik lenyomni a mélybe a négykerekűeket – legalábbis addig mindenképp, amíg nem lesznek teljesen zöldek. A franciáknál például egy új jogszabályt fogadtak el, amely kötelezővé teszik, hogy az autógyártók hirdetéseiben kiemeljék az alternatív közlekedési megoldásokat is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota Hilux a világ egyik, ha nem a legmegbízhatóbb autójának hírében áll, ami nem is csoda, hiszen a világ számos elhagyatott helyén teljesítenek szolgálatot a modell olykor már veterán korhoz közelítő példányai – mondanunk sem kell, gyakorlatilag hiba nélkül. A legfrissebb generáció is ugyanezt a robosztusságot, megbízhatóságot és tartósságot. Most pedig bemutatkozott a kínálat csúcsára érkező GR Sport kivitel is, amely olyan konkurenseket szeretne célba venni, mint például a Ford Ranger Raptor.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autógyártók megújulásához a friss modellek érkezésén felül hozzátartozik az is, hogy vérfrissítésként logót, emblémát, szlogent vagy épp betűtípust, színeket cserélnek. Ezúttal a Lexus döntött úgy, hogy a csomagtérajtóra biggyesztett emblémát a prémiumabb hangulatot idéző, prominens márkafelirattal helyettesíti.
Add a comment