A Mazda nemrég bejelentette a Wankel-motor visszatérését. Igaz, nem olyan formában, ahogyan azt sokan szerették volna – egy vérbeli sportkupéba szerelve –, hanem hatótávnövelő generátorként a tisztán elektromos MX-30 lemezei alatt. A korábbi hírek azonban nem zárták ki azt sem, hogy a hajtásba is beszáll majd a bolygómotor, és néhány új szabadalmi bejelentés most egyértelműen ezt jelzi előre – persze attól, hogy valamit levédetnek, még nem biztos, hogy meg is valósítják.
A megosztott rajzokon egy Wankel-motorral hajtott, hátsókerékhajtású, hibrid rendszerrel ellátott hajtásláncot láthatunk, és bár a köré firkantott kupé forma csak szemléltetés, nem nehéz kitalálni, hogy egy ilyen erőforrást valamilyen sportos modellbe építenének be a japánok. Néhány évvel ezelőtt a Mazda már beadott néhány hasonló papírt, ám akkor még csak említés szintjén szerepelt a Wankel-motor, most viszont egyértelműen egy bolygóhengeres erőforrás szerepel a rajzokon.
Igaz, hogy hibrid, de ezt megbocsáthatjuk a Wankel-motor és a hátsókerékhajtás mellett
Méghozzá nem is kettő, hanem három „hengerrel”, amelyre utoljára a 90-es évek elején volt példa a Cosmo kupé lemezei alatt. Mindenesetre azért érdemes fenntartásokkal kezelni ezeket a híreket, hiszen bár tény, hogy levédette ezeket a megoldásokat a Mazda, attól még nem garantálja semmi, hogy meg is valósul majd, még ha az elmúlt időszakban egyre több jel is mutat arra, hogy készülnek egy sportkupéval a japánok. Ez egyébként sokak szerint az RX-Vision sorozatgyártású verziója lehet majd – amire korábbi, hasonló dokumentumok is utalnak –, míg az „e-SKYACTIV R-HEV” elnevezés levédetése is tovább táplálja a reményeket. Kíváncsian várjuk, hogy mi sül majd ki a dologból.