Éppen tegnap magasztaltuk a Mazdát annak kapcsán, hogy a trendekkel szembe menve a következő Mazda 6 hátsókerékhajtású platformot és hathengeres erőforrást kap. Erre a japánok a mai nap újabb négy modell érkezését jelentették be, és bár ezek egytől-egyik crossoverek lesznek, így is igazán izgalmasnak ígérkeznek, hiszen már az új padlólemezre épülnek. A hangulat pedig az MX-30-ban visszatérő Wankel-motor okán hághat a tetőfokára – még ha csak hatótávnövelő funkcióról is beszélhetünk.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezek közül csupán kettő fog Európában bemutatkozni: míg a CX-70 és a CX-90 szélesebb karosszériájukkal az USA piacát célozzák meg (máshol is elérhetők lesznek, de Európában nem), addig a CX-60 és a CX-80 kifejezetten az öreg kontinensre készülnek. Mind a négy modell esetében ugyanazt a – hírek szerint hátsókerekekes – platformot köszönthetjük majd, és a számozások alapján minden bizonnyal nagyobbak lesznek majd az újdonságok, mint a CX-5.
Generátor szerepében tér vissza a Wankel-motor az MX-30-ban
Az európai bemutatáskor a két üléssoros CX-60 és a három üléssoros CX-80 első körben konnektoros hibrid változatban lesznek elérhetők, melyben egy soros négyhengeres és egy elektromos motor teljesítményét ötvözik. A később érkező új generációs soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotort és a Skyactiv-D dízelmotort 48 voltos mild hybrid rendszer egészíti ki, mely alacsony környezetterhelés mellett kiváló menetteljesítményt kínál.
Ha mindez nem lenne elég, 2022 első felében érkezik a hatótávnövelő Wankel-motorral szerelt MX-30 is, amely amellett, hogy sokakban ébreszthet kedves emlékeket, a modell sokat kritizált hatótávolságán is nagyot javíthat. Az új modellek mellett a nemrégiben frissített Mazda CX-5 az egyik legfontosabb típusa marad a márkának és a Mazda globális üzletmenetének. Az újdonságok már 2022-től folyamatosan érkeznek majd.