Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A tokiói premiert követően végre európai földön, a Genfi Autószalon standján szemtől-szemben találkozhattunk a Mazda Wankel-motoros tanulmányával. Az RX-Vision már nagy rajongói táborral rendelkezik, de sorozatgyártására ilyen formában szinte biztosan nem fog sor kerülni.

Szériába tart - de milyen tempóval?A vízió, amely a Mazda reményei szerint egy nap valósággá válik.” Nagyon ígéretesen hangzik a japánok leírása az RX-Visionről. A hátsókerékhajtású, orrmotoros sportautó kétségtelenül nagyot dobna a márka nimbuszán, főleg, hogy formailag igazán különleges koktélt kevertek ki a mérnökök. Jaguar, Aston Martin, Batmobil, RX-7, RX-8, új MX-5 – ezek az összetevők kerülhettek bele a kémcsőbe, hogy végül kiadják a látványos formákat.

Belül a külső érzelmi tombolással szemben letisztult, minimalista formákat találunk. A célszerűség itt jó dolog, a funkcióról egy sportautóban nem szabad, hogy elvonják a figyelmet. A funkció pedig nem más, mint a vezetés élvezete. Mindezt a kiváló üléspozíció mellett alacsony súlyponttal és ideálisnak mondható 50-50 százalékos súlyelosztással is igyekszik megteremteni a tanulmány.

Ehhez pedig elengedhetetlen egy jó hajtáslánc, amihez az évek óta leköszönt és eddig sikertelenül továbbfejleszteni próbált Wankel-motort vették elő a mérnökök. Hogy milyen formában, az sajnos kérdéses. A SKYACTIV-R, mint elnevezés új reményt hoz a forgótárcsás erőforrások kedvelőinek, azonban a próbálkozás megerősítésénél többet nem kapunk a márkától: sem az erőforrással, sem pedig a teljesítménnyel kapcsolatban nem szolgálnak információval. Pletykák viszont szép számmal keringenek az újdonságról, melyek alapján az évek óta fejlesztgetett 1,6 literes, kéttárcsás motort képzelhetjük a lemezek alá, méghozzá feltöltött verzióban. A turbós erőforrás teljesítménye elérheti a 400 lóerőt.

Masamichi Kogai Mazda-vezető szavai azért halvány reménynél többet adnak: „Várom, hogy a jövőben többet beszélhessünk erről a tanulmányról. (…) A Mazda a jövőben is új kihívásokra vállalkozik, hogy megpróbáljon minél különlegesebb köteléket kialakítani az ügyfelekkel, hogy az 'egyetlen egy' márkájukká váljon.” Ez lefordítva annyit jelent, hogy megpróbálják megvalósíthatóvá tenni a tanulmányt, az elnevezéshez hűen Wankel-motorral – a többit pedig az idő majd elárulja.