A világ nagyot fordult néhány év alatt: az egykor legfontosabbak közé tartozó modellek háttérbe szorultak, és a korábban sokak által ellenzett típusok előtérbe kerültek – ebben pedig nem csak a vásárlók igényeinek, hanem a jogszabályalkotóknak is elég nagy szerepük van. Ezúttal a Volkswagen szolgáltat kiváló példát erre, hiszen amíg a Passat négyajtós verziójának gyártása éppen most állt le végleg, az ID.4 elektromos SUV máris frissül némileg.

A Passat szedán búcsúzásáról már eddig is tudtunk, ám a legutóbbi információk szerint egészen a következő generáció 2023-as érkezésééig maradt volna a lépcsőshátú, amely már az 1970-es évekbeli bemutató óta elérhető. Úgy tűnik azonban, hogy a németek korábban elengedték a már-már legendásnak mondható modell kezét, aminek koporsójába a középkategóriás szedánok iránti egyre csökkenő kereslet mellett az Arteon megjelenése is bevert egy szöget – és akkor a mindent letaroló SUV invázióról még nem is beszéltünk.

Az ID Space Vizzion formáit örökli az új elektromos szedán is

Mindezek ellenére a Volkswagen azért nem kíván teljesen hátat fordítani mindennek, így amellett, hogy az Arteon természetesen marad a kínálatban – ahogy a Passat Variant is –, sokak szerint a hamarosan érkező, tisztán elektromos szedán okán „száműzték” a négyajtós Passatot. A korábban az ID Vizzion tanulmánnyal előrevetített – majd az ID. Space Vizzion koncepcióval a sorozatgyártáshoz még közelebbi formában, kombiként is megmutatott – modell idén év vége felé mutatkozhat majd be.

Az elektromos szedán – és előbb-utóbb valószínűleg kombi – mellett pedig a már meglévő villanyautóikkal is foglalkoznak a németek. A felhőalapú frissítéseknek és az elektromos modellek sajátosságainak hála – hogy a szoftveres oldal jóval többet nyom a latba, mint a belső égésű társaknál – az ID.4 hatótávolsága már korábban nőtt egy keveset, de azt ígérték a németek, hogy hamarosan még tovább emelkedik majd a szám a különböző szoftveres finomhangolásoknak köszönhetően.

A felhőalapú frissítésekkel új világ nyílt meg a gyártók és a felhasználók számára is

Ha mindez még nem lenne elég az ID.4 modellek a frissítés után 135 kW-os töltés felvételére lesznek majd képesek, amivel tovább csökken a feltöltés ideje a villámtöltőknél. Régen egy-egy frissítésre bizony legalább a ráncfelvarrásig kellett várni, de sokan ezen már korábban változtattak, az elektromos autók térnyerésével pedig még dinamikusabbá válhat a négykerekűek folyamatosan frissen tartása – és nem csupán a gyárból újonnan legördülő modellek esetében, hanem a már ügyfeleknél lévő autóknál is.