A Volkswagen gőzerővel készíti elő elektromos flottájának bővítését. Az új korszak kezdetét szimbolizáló ID.3-at még csak most kezdték el gyártani, de már szériaközeli tanulmányon láthatjuk a hamarosan érkező crossovert, amely a teljesen elektromos kompakt testvérnél jóval nagyobb teret kínál majd.
Habár a Volkswagen SUV-nak akarja eladni, az ID. Space Vizzion valójában egy tágas elektromos kombit takar. De nevezzük kategóriák közötti crossovernek, a lényeg úgyis az, hogy a SUV modellek nagy ellenállásával csökkenésével a hatékonyságot fokozzuk. Itt jön jól, hogy a szokásosnál kisebb homlokfelület mellett a légellenállási együttható is kiváló, csupán 0,24-es. Így pedig értékelhető hatótávot tud produkálni nagyobb tempónál is, amiben persze a 82 kWh-s akkumulátor is nagy segítség.
SUV-nak kommunikálja, de a Volkswagen újra feltalálta a kombit és ez jó
A gyártó egyébként a WLTP ciklus alapján 590 kilométerről beszél, de ilyen tekintetben az amerikai EPA mérvadóbb: a 480 kilométer alacsonyabb tempóval akár össze is jöhet. A koncepció egyébként nem véletlenül hat ennyire szériakésznek, ugyanis a Volkswagen kerek perec kijelentette, hogy sorozatgyártásba fog kerülni (szolidabb változatban, természetesen), és Amerikában és Európában is forgalmazzák majd.
Mindezt a gyártó rugalmas elektromos platformja is elősegíti, amelyet MEB becenéven ismerünk. A súlyelosztás 50:50 százalékos, a futómű pedig hátul igényes, többlengőkaros. A koncepció a hátsó kerekeit hajtja 280 lóerővel, de egy orrba szerelt elektromotorral összkerékhajtás és 340 lóerős teljesítmény is elérhető. Az bizony már szépen repítené a tágas kombit, amely a nehéz akkuk és 4,96 méteres hosszúsága okán azért nem lesz éppen pehelysúlyú. 0-100-as sprint gyanánt mindenesetre 5,2 másodpercet ígér a gyártó a csúcsverzió számára.
Akár összkerékhajtás és 340 lóerő, 5,2-es 0-100 és ötméteres karosszéria
A Passat kombi újkorszakos elektromos megfelelője kívül az ID almárka letisztult irányát képviseli, visszafogottabb első lökhárítót és hátsó lámpatestet elképzelve pedig nem is nehéz belelátni a végleges változatot. Persze a 22 colos kerekek is kissé túlzásnak tűnnek, bár, mire megérkezünk a sorozatgyártáshoz, ezen a kerékméreten sem fog már senki sem fennakadni.
A végletekig letisztult az ízléses színválasztású belső
Belül szintén a letisztult egyszerűség az úr, nem véletlenül, hiszen a főszerepet a mai trendeknek megfelelően egy hatalmas, egészen pontosan 15,6 colos központi kijelző és pár érintőgomb viszi el, a többi már csak körítés. Annak viszont ízléses: a finom (mű)bőrök jó kombinációjával, a színek ügyes használatával és a tér szellős kialakításával a Volkswagen egészen kellemesnek tűnő atmoszférát alkotott, amelyben mesterséges intelligenciával felvértezett asszisztens és kiterjesztett HUD kalauzol majd minket.
Hatalmas belső teret ígérnek: úgy tűnik, ez jelen is van
A helykínálattal nem lesz gond, a hátsó csomagtartó például kapásból 590 literes, és az utasteret is bőségesre ígéri a gyártó.
Jövőre várhatjuk a sorozatgyártású verzió premierjét
Arról, hogy pontosan mikor is érkezik az ID. Space Vizzion sorozatgyártású változata, nem nyilatkozott a Volkswagen, viszont a tanulmány készültségi fokát látva meg lennénk lepve, ha jövőre valamikor nem történne meg a leleplezés. Mindenesetre nekünk tetszik az irány, hogy magas építésű, ezáltal se nem hatékony, se nem dinamikus modellek helyett a Volkswagen újra feltalálja a kombit az elektromos generáció számára – még akkor is, ha a sikerhez SUV-nak kell azt kommunikálni.