A Volkswagen vadonatúj elektromos autója, az ID.3 minden kétséget kizáróan egy új korszak kezdetét jelenti a márka történelmében, hiszen a márka, sőt, az egész óriáskonszern első olyan modelljéről beszélhetünk, amely már a fejlesztés első percétől kezdve kifejezetten elektromos modellnek készült. Nem mellesleg pedig globális szinten már körülbelül 40 ezer előrendelés érkezett az autóra.

Az ID.3 egy nagyon átgondolt, Golf külső méretű, de Passat belméretű elektromos modell, ami biztosan jelentős változást fog hozni az elektromos autók piacán: a konkurens gyártók bizony mostantól nem alhatnak nyugodtan, az ID.3 ugyanis rengeteg vásárlót fog magához csábítani más márkáktól is. Akár azt is mondhatjuk, hogy a többi gyártó igazából mostanig kapott egérutat a Volkswagentől. Persze a Volkswagennek voltak már tisztán elektromos típusai, mint például az e-Golf és az e-Up, de az ID.3 jelzi első ízben az új, elektrifikált korszak kezdetét.

Már gőzerővel folyik az új Volkswagen ID.3 sorozatgyártása Zwickauban – jövőre 100 ezer autó legyártása a cél

És az új korszak olyannyira elkezdődött, hogy időközben az ID.3 szériagyártása máris elindult a Volkswagen vadonatúj, méregdrágán felállított Zwickau-i (Németország) gyárában. Azoknak, akik számára valahonnan ismerősen cseng Zwickau az autóiparból, segítünk a kérdés megfejtésében: igen, anno ebben a kelet-német városban készültek a Trabantok. Akkoriban – főként a keleti blokkban – a Trabant is óriási áttörésnek számított, hiszen rengeteg családnak egyet jelentett az elérhető mobilitással, most pedig a Volkswagen ID.3-nak is hasonló küldetése van: az elektromos autózást szeretné a típus rengeteg család számára elérhető közelségbe hozni.

A tervek mindenesetre igencsak merészek: jövőre még ‘csak’ 100 ezer elektromos autó gyártását tervezi a Volkswagen Zwickauban, 2021-ben viszont állítólag már akár 330 ezer ilyen modell hagyhatja el a gyártósort, hiszen időközben be fognak mutatkozni a Volkswagen ID.3 testvérei is a konszern többi márkájánál, amelyek szintén a konszern MEB nevű padlólemezére épülnek majd. A hírek a közeljövőben hat vadonatúj elektromos VW-csoportos modellről szólnak. A Zwickau-i üzem hasonlóan modern, mint az ID.3: az 1700 robot mellett vezető nélkül szállítórendszer és egy teljesen automatizált gyártási folyamat jellemzi a gyárat.

A Volkswagen egy vadonatúj gyáregységet létesített a konszern új generációs (MEB padlólemezre épülő) elektromos autóihoz Zwickauban

Az új Volkswagen ID.3-ról nemrégiben minden fontos információt megírtunk: az autó kétféle teljesítménnyel és háromféle akkumérettel lesz elérhető. A legerősebb változat csúcsteljesítménye a 200 lóerőt is meghaladja, az akku kapacitása pedig 45 és 77 kWh közötti, ami körülbelül 330 és 550 km közötti hatótávot jelent.

A középső kivitel 58 kWh-s akkuja állítólag 420 km megtételére elegendő két töltés között. A hazai árak egyelőre nem ismertek, de mi az 1,5 milliós állami támogatással együtt 9 millió forint körüli indulóárra számítunk, ami a szegmensben meglehetősen kedvezőnek számít. Már alig várjuk a hivatalos magyar árakat és az első tesztvezetést.

Háromféle akkucsomaggal és háromféle felszereltségi szinttel startol az új VW ID.3, várhatóan 9 millió forint körül (támogatással) – galéria