Annyira fontos modell, hogy bemutatásával új logót is kreált magának a Volkswagen. Az elektromos ID.3 új kort indít a népszerű gyártónál, ennek érdekében pedig a tervezők bele is adtak mindent.

A tét hatalmas, de ennek ellenére is mert egy kicsit kockáztatni a gyártó. Az ID márkanév alatt érkező elektromos modellek első képviselője, nevezetesen a 3-as számot viselő tágas kompakt ugyanis megosztó lett. A gyártó legelső nagyszériás, igazán komolyan vett villanyautója egyedi megjelenést kapott, amely egyébként jól illeszkedik a korábbi formabontó Volkswagen modellek sorába (itt az XL1-re gondolunk), de összességében nagyon is érett, átgondolt koncepciónak tűnik.

Kívül az átlagos kompaktnál is kisebb, belül pedig nagyobb a gyártó ígérete szerint

A modell a gyártó moduláris MEB platformájára épül, koncepcióját tekintve pedig hagyományos kompakt, csak éppen belül hatalmas méreteket kínál, miközben hatótávja ugyancsak nem csekély – akár 550 kilométer is lehet egyetlen feltöltéssel. Az ID.3 hossza 4,26 méter, szélessége 1,81 méter, magassága pedig 1,55 méter, vagyis ténylegesen kompakt dimenziókról beszélünk, amelyhez 10,2 méteres fordulókör is csatlakozik, így a városban is jól boldogulhatunk vele. De nem csak ott, opcionálisan például vonóhorog is van hozzá. Az ötüléses modell csomagtartója 385 literes.

Nem éppen pehelysúlyú: a legkönnyebb változat is legalább 1,72 tonna

Az akkumulátorok egyébként a padlóba építve kapnak helyet, mellettük pedig a hátsó kerekeket hajtó elektromotor is hátra épül be, amelyhez egyfokozatú váltó csatlakozik. A letisztult formák 0,267-es légellenállási együtthatót adnak ki, az üres tömeg pedig legalább 1719 kilogramm.

Ez persze az alaptípusra igaz – a vásárlók ugyanis háromféle akkucsomag közül vásárolhatnak. Az induló 45 kWh-s pakk is abszolút tisztességes méretű, a WLTP norma szerint például 330 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Felette egy 58 kWh-s csomag foglal helyet, ami már 420 kilométerre elég. A csúcsmodell 77 kWh-s akkumulátora 550 kilométeres hatótávot kínál, és mivel 100 kW-os töltést is képes felvenni, szükség esetén nagyjából 10 perc alatt 100 kilométernyi hatótáv csurgatható bele.

Háromféle akkucsomag és háromféle felszereltségi szint

A menettulajdonságokat illetően pontos adatokat nem közölt a gyártó, de a 204 lóerős csúcsteljesítmény és a 310 Nm nyomaték jó számokat ígér. A végsebességet elektronika korlátozza 160 km/h-ra.

A piaci startnál az ún. 1st Edition modellek lesznek elérhetők a közepes akkucsomaggal és háromféle felszereltségi szinttel. A beszálló modell is kap már fűthető üléseket és kormányt, navigációs központi rendszer, 18 colos kerekeket, automata klímát és egyebeket. A Plus kiadás már izgalmasabb opciókat is magában foglal, a Max pedig a nevéhez hűen mindent, amit a modell kínál, beleértve a HUD-ot, a Beats prémium audiorendszert, a panorámatetőt és a 20 colos kerekeket.

Kissé tanulmányos és nagyon letisztult belső, egyszerű anyagokkal

Belül egyébként tízcolos központi kijelzőt találunk, amely egy LED-es fényszalaggal is segíti a vezetőt navigálás vagy vész esetén. A HUD kiterjesztett valóság funkciója még könnyebbé teszi a navigálást, ráadásul a szélvédőre vetített információk különösen nagy tartományban, háromtól tíz méteres távolságban láttatva jelenhetnek meg. Jóformán minden gomb érintésérzékeny, kivéve az elektromos ablakemelőké és a távolsági fényszóróé. Emellett intelligens beszédvezérlés is van a fedélzeten és természetesen az összes modern okostelefonos kapcsolódást is támogatja a modell. Emellett pedig az asszisztensek listája is teljes.

A jövő év közepe környékén érkezik hozzánk

Az ID.3 gyártása november kezdődik és már 30.000-es várólista van rá, méghozzá úgy, hogy kezdetben csak Európában lesz kapható. A típus várhatóan alapára 10 millió forint alatt lesz, és várhatóan a jövő év közepén megérkezik a hazai kínálatba is.

A márka új, átdolgozott logója is most mutatkozott be