Az elektromos autók piacán a legnagyobb idei durranást kétségtelenül a Volkswagen ID.3 jelenti, az első típus, ami a német márkacsoport kifejezetten villanyos modellekhez fejlesztett MEB padlólemezén nyugszik. És már az ID.3 alapárát is tudjuk: a VW bejelentette, hogy az alapmodell indulóára Németországban (persze csak egy hajszállal) bruttó 30 ezer euró alatt marad – mégpedig támogatások nélkül –, ami bizony jó hír.
Állítólag Golf kül- és Passat belméretekkel büszkélkedhet az új, elektromos VW ID.3 – támogatással 9 millió alatt erős (alap)ára lesz...
Ez a mostani, 330 forint/euró feletti történelmi árfolyammal számolva Magyarországon 10 millió forintos indulóárat jelentene, de ne felejtsük el, hogy Németországban 19, míg hazánkban 27 százalék áfával kell számolni, a különbséggel korrigálva pedig 10,5 millióra jön ki az alapár.
Ám ez csak egy általunk prognosztizált összeg, az igazságot rövidesen kiszámolja az importőr. Az eddig említett árakból hazánkban még levonhatjuk az 1,5 millió forintos, elektromos autókat illető vissza nem térítendő állami támogatást, amivel 9 millió alatti valós alapárral számolhatunk.
A 10-10,5 milliós listaár nem szerény, de ha azt nézzük, hogy egy 150 lóerős, 40 kWh-s akkuval ellátott Nissan Leaf listaára 11,3 millió forint, kiderül, hogy a 45 kWh-s akkuval érkező alap Volkswagen ID.3-nak (ami ‘papíron 330 km-es hatótávot biztosít) bizony jó ára van – főleg, hogy a farmotoros, hátsókerekes VW izmosabb is, mint a Leaf: állítólag 170 lóerős lesz.
Az ID.3 különben egy 58 és egy 77 kWh kapacitású akkuval is rendelhető lesz 204 lóerős teljesítménnyel és a 77 kWh-s akku esetén akár 550 km-es hatótávval – persze így már bőven 10 millió feletti áron.
A Volkswagen ID.3 beltere is szupermodern – két hét múlva, Frankfurtban leplezik le az autót a gyáriak
A gyáriak szerint az új ID.3 nagyjából Golf külső méretekkel, de Passat helykínálattal büszkélkedhet, technikája pedig minden szempontból szupermodern, így igazán ígéretesnek tűnik; mi már alig várjuk, hogy teljes pompájában megnézhessük, illetve kipróbálhassuk az elektromos autót, amit egyelőre csak álcázva mutogatnak a wolfsburgiak, ám két héten belül, a Frankfurti Autószalonon teljes pompájában debütál az ID.3. A szériagyártás az év végén indul be és az első megrendelők 2020 első felében máris átvehetik autójukat.
Az ID.3 lemezei alatt innovatív megoldásokból nem lesz hiány – már alig várjuk az ígéretes elektromos Volkswagent!
Az új Volkswagen ID.3 kecsegtető alapára egy további jó hírt is ‘hozott’ magával: a gyártó rögtön belátta, hogy ha a korszakalkotó ID.3 30 ezer euro alatt startol 45 kWh-s akkuval és 170 lóerővel, akkor a csupán 136 lovas, 36 kWh-s akkuval ellátott kifutó e-Golf piacképtelenné válik a jelenlegi 36 ezer eurós indulóáron.
Ezért a Volkswagen leakciózta 4 ezer euróval az autót és az árcsökkenés nálunk is rövidesen realizálódik: itthon jelenleg listaáron 12,5 milliótól indul az e-Golf, ami 11 millió (állami támogatással 9,5 millió) körülre fog mérséklődni, vagyis rövidesen az e-Golf is Leaf árban lesz. Ennyiért már nem rossz vétel, de mi a hasonló, sőt, kedvezőbb alapár tudatában biztosan megvárnánk inkább az új ID.3-at egy kifutó akciós e-Golf rendelése helyett, igaz, utóbbi leszállítására vélhetően nem kell sokat várni, az ID.3-mal ellentétben...
Az új VW ID.3 miatt a lassan kifutó e-Golf ára is lecsökken; állami támogatással 10 millió alatt már nem is rossz vétel – galéria