- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Noha 2030 még elég messze van, a Bentley modelljeit végignézve viszonylag nehéz elhinni azt, amit a márka nemrég jelentett be: az évtized végére kizárólag tisztán elektromos autókat forgalmaz majd az angol luxusautó-gyártó, ennek megfelelően pedig 2025-től kezdődően évente egy, azaz összesen 5 villanyos típust lepleznek majd le.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Még egy hónap sem telt el 2022-ből, de máris megérkezett a második Renault Austral ízelítő: a Kadjart váltó vadonatúj kompakt SUV – igaz, álcázva – már megmutatta magát kívülről, de ezúttal az utastérről is kaptunk egy kis kedvcsinálót. Egyelőre csak egy skiccről van szó, de a Renault Mégane E-Tech képeit megnézve nem nehéz elképzelnünk, hogy milyen is lesz az Austral utastere.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A BMW-től már megszokhattuk, hogy modelljeik kínálatát folyamatosan frissítik új opciókkal és hajtáslánc-változatokkal. Ezúttal a 2-es és a 4-es sorozat modelljei bővültek friss lehetőségekkel, de az elektromos iX, valamint az X3 és az X4 sem maradt teljesen érintetlen. A legizgalmasabb ezek közül azonban mindenképpen a 230i Coupé megjelenése.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A legendás Lamborghini Countach vadonatúj verziója még úgy is egészen lenyűgöző lett, hogy az Aventador alapok okán sokan kissé csalódottak voltak vele kapcsolatban. Eddig csak néhány csodás stúdiófotón láthattuk az autót, ám most végre kivitték az utcára az újdonságot, és a fotók mellett egy rövidke videót is megosztottak velünk a gyáriak. Az új Countach pedig igen illusztris társaságban mutogatja magát, hiszen az eredeti modell első és utolsó változatát állították mellé.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Szinte hihetetlen, de a BMW 8-as sorozata olyan rég velünk van, hogy megérett a ciklus közepén esedékes ráncfelvarrásra. A bajorok a teljes szériát lefrissítették, így a civil változatok mellett egészen az M8 Competiton verzióig kitartott a megújulás lendülete. Természetesen a Coupe, a Gran Coupe és a nyitott modell is megkapta az újdonságokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Néhány márka már ráharapott az úgynevezett „electromod” irányzatra, aminek lényege, hogy klasszikus modelljeikbe gyárilag építenek elektromos hajtásláncot a belső égésű erőforrás helyére. A legújabb gyártó, amelyik beállt a sorba pedig nem más, mint a MINI, aminél nem sok alkalmasabb alanyt tudnánk elképzelni: a hatalmas rajongótáborral rendelkező klasszikus Minik sohasem a motorjuk miatt voltak legendásak, ráadásul méreteik is tökéletesen alkalmassá teszik őket egy elektromos hajtáslánc befogadására, amivel csak még mókásabbak lehetnek, mint korábban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A prémium autógyártók egyre nagyobb gondban vannak: eddig szinte a végtelenségig bővítették a palettájukat, gyakorlatilag minden aprócska rést betömve, mostanra azonban úgy néz ki, hogy el kell kezdeniük itt-ott megvágni a kínálatot, ugyanis úgy látszik, a vásárlók mégsem mindenre vevők. Ráadásul éppen az autózás szerelmesei számára oly’ kedves kupé-kabrió vonalon van szükség egyszerűsítésre, amit a Mercedes-Benz után a pletykák szerint a BMW is végre fog hajtani. Azért van jó hír is, hiszen azt rebesgetik, hogy mindemellett mégis érkezhet egy vérbeli sportautó a németek kínálatába.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az egyre szigorúbb normák bizony az autózás világának krémjét is érintik, így az olyan gyártóknak is be kell adniuk a derekukat – legalábbis részben –, amelyek korábban homlokegyenest elleneztek bármit, amit nem egy hatalmas benzinmotor hajt. A benzinvérűek számára pedig egyedül az a remény maradt, hogy a valamiféle hibrid rendszerek mellett legalább még egy darabig megmaradhatnak a vadabbnál vadabb belső égésű erőforrások. Most úgy tűnik, hogy még a Bugattinál is van esély egy újabb – és ha egyáltalán megvalósul, akkor minden bizonnyal utolsó – benzines szörnyeteg érkezésére.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az Alfa Romeo már nagyon régóta ígéri kompakt crossoverének érkezését: koncepció formában még 2019 márciusában, az akkori Genfi Autószalonon mutatták meg az autót a nagyközönségnek, és már akkor beígérték, hogy érkezik a sorozatgyártású kivitel. Nem sokkal később, 2019 októberében már néhány leplezetlen fotó is napvilágot látott az autóról, és bár már akkor is arról szóltak a hírek, hogy csak 2021 elején kerülhet majd az utakra az újdonság, végül egészen mostanáig kellett várnunk. Illetve egy kicsit még kell is, hiszen az olaszok hivatalosan is bejelentették, hogy február 8-án leplezik majd le az autót.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Már közel 1,5 éve, hogy a Ford bemutatta a legendás Bronco legújabb generációját, amely olyan modellekkel megy szembe, mint például a Jeep Wrangler. Sajnos Európa – az ígéreteknek megfelelően – azóta sem kapta meg az autót, és ez valószínűleg így is marad, de mindezek ellenére nem hunyhatunk szemet a ma bemutatott Raptor verzió felett, amely a legmerészebb álmainkat is felülmúlja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A nagy elektrifikációs törekvések közepette az Aston Martin üde színfoltként üzenget nekünk izgalmas kedvcsinálókkal. Egyrészt jön a Vantage V12-es verziója, másrészt pedig érkezik a DBX SUV legvadabb, S utónévvel érkező változata, amely az angolok ígérete szerint a világ valaha volt legerősebb luxus SUV-ja lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A BMW nemrég mutatta be az iX első M-es, vagy legalábbis több helyen M logókat viselő, bivalyerős verzióját M60 néven. Az ideiglenesen akár 619 lóerőt kínáló – az állandó teljesítmény 540 lóerő – elektromos SUV-t pedig már be is árazták hazánkban: az iX M60 alapára pedig 43,19 millió forint, amiért a hatalmas teljesítmény mellé 566 kilométeres hatótávot ígér.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Hazánkban is találkozhatunk egészen elképesztő várólistákkal az új autók kapcsán, hiszen néhol már több mint 1,5 éves szállításra vesznek csak fel rendeléseket a szalonok – ez persze a chiphiánynak köszönhető. Ugyan hazánkat nem érinti ez az ügy – hiszen nagy sajnálatunkra nem lesz elérhető a modell –, de így is elképesztő, hogy az új, 300-as Toyota Land Cruiserre négy éves várólista torlódott fel, amit maga a gyártó is megerősített.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Azt már korábban tudni lehetett, hogy érkezik a Land Rover Defender nyújtott tengelytávú, nagyobb teret kínáló hétüléses verziója, amelynek bemutatóját a legtöbb forrás 2022-re tette. Most azonban részletes rajzokon is megcsodálhatjuk az autót, amelyek – az autózás világában sokadik alkalommal – a szabadalmi hivatalok kezei közül szivárogtak ki.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Volkswagen nemrég mutatta be az ID.Life koncepciót, ami a németek belépő elektromos modelljét vetítette előre. Az ID.2 néven emlegetett típusra azonban legalább 2025-ig várnunk kell még, ellenben – többek között éppen a gyártók nyomására, akiket pedig a jogszabályalkotók ütnek felülről – a vásárlók részéről lenne igény kicsi, városi elektromos autóra. A legfrisseb hírek szerint pedig átmeneti megoldásként újra beindíthatják az e-UP! gyártását.
Add a comment