Bár a tavalyi modellfrissítés óta az aktuális, negyedik generációs Renault Mégane-ból is elérhető egy zöld rendszám viselésére jogosult konnektoros hibrid verzió, amit néhány hónapja alaposan le is teszteltünk, a tisztán elektromos Mégane-ra egészen mostanáig kellett várni. Örömmel jelentjük, hogy lehullt a lepel a villanyos Mégane E-Tech modellről, amely egyben előrevetíti a következő Mégane formavilágát, hangulatát, technikai újdonságait.

Fontos megjegyezni, hogy a ma bemutatott Mégane E-Tech nem tanulmányautó, hanem immár a végleges, sorozatgyártásra váró kivitel, ami a korábbi várakozásoknak megfelelően nagyon szoros rokonságban áll a tavaly októberben leleplezett Mégane eVision koncepcióval. Elmondhatjuk, hogy a formavilágot (akárcsak a technikai tartalmat) lényegében változatlanul emelték át a franciák a tanulmányautóból. Ez örvendetes húzás részükről, aminek következményeképp a Mégane E-Tech egyszerre futurisztikus, egyedi, menő, de kicsit megosztó is.

Az újdonság a Luca de Meo által irányított vállalat új, „Renaulution“ nevet viselő stratégiájának az egyik alappillére, amelynek lényege röviden összefoglalva 2025-ig 24 új modell bemutatása, amiből 10 tisztán elektromos autó lesz. Ebből az egyik legfontosabb a Mégane E-Tech, amely típus elsőként nyugszik a vállalatcsoport vadonatúj, CMF-EV nevű padlólemezén. A kiemelkedő helykihasználást ígérő padlólemezt a jövőben jó néhány egyéb Renault, továbbá Nissan és Mitsubishi fogja használni.

Az ötajtós, hátul rejtett kilincsekkel büszkélkedő elektromos Mégane mindössze 421 cm hosszú, azonban a 2,7 méteres tengelytávolság tágas belső teret biztosít: a hátsó lábtér például a franciák szerint 2 centivel nagyobb a jelenlegi generációénál, 15 centivel rövidebb karosszéria mellett. A szélesség 1,72 méter, a magasság 1,5 méter. Utóbbi érték valahol félúton helyezkedik el a hagyományos ötajtósok és a crossoverek között, vagyis fél emelettel ‘feljebb költözik’ a Mégane. A csomagtartó elismerésre méltó a kompakt hossz ismeretében: már alapból 440 literes, vagyis kb. 40 literrel öblösebb a jelenleginél. További jó hír, hogy az autó alig több mint 1,6 tonnás üres tömege kifejezetten kedvező érték az elektromos autók táborában.

És most jöjjön végre az elektromos hajtáslánc. A Renault első ízben két opciót jelentett be. A mindössze 11 cm magas és közel 4 mázsát nyomó Nikkel-Mangán-Kobalt akkupakkokat az LG szállítja. A kapacitás 40 vagy 60 kWh lehet, amely értékek az aktuális Nissan Leaf-ből lehetnek ismerősek számunkra, nyilván nem véletlenül. A maximális töltési teljesítmény egyenáram (AC) esetén 130 kW. Váltakozó áram (AC) esetén a ritkaságszámba menő 22 kW-os (3 fázison 7,4 kW) gyors töltés opcionális, szériában csak egy fázison, legfeljebb 7,4 kW-tal lehet tölteni a modellt. A 130 kW-os egyenáramú villámtöltéssel a gyáriak ígéretei szerint csupán fél óra alatt kb. 200 (megengedett sebességű) autópályás kilométert nyerhetünk.

A gyári adatok szerint a WLTP ciklus szerinti hatótáv a 40 kWh-s akku esetén 300, míg a 60 kWh-s akkuval 470 km, de tudjuk, hogy a valóság azért ettől jó eséllyel távol áll majd, nyilván negatív értelemben. Az akkumulátor optimális temperálásáról egy hűtőrendszer gondoskodik, továbbá hőszivattyúval is ellátták a gyáriak az autót. A meghajtást egy 145 kilós villanymotor biztosítja, az első kerekek felé továbbítva a nyomatékot. Az alapmodell 130 lóerős és maximális forgatónyomatéka 250 Nm, a következő lépcsőfok pedig már 218 lóerőt és 300 Nm-t biztosít a sofőr számára, igencsak dinamikus menetteljesítményeket garantálva: a 0-100 km/h-s sprintidő ez esetben csupán 7,4 másodperc, a végsebesség 160 km/h.

A merész, minden irányból kifejezetten egyedi formatervet 18-20 col átmérőjű kerekekkel koronázhatjuk meg. A színpaletta első körben hat színt fed le (fekete, fehér, kék, vörös és két szürke), illetve opcionálisan két tónusú fényezéssel is elérhető lesz a Mégane E-Tech. A beltér jóval nagyobb szabadságot kínál a színvilág tekintetében: a különféle Renault „Living Light“ hangulatok összesen 48 különböző színárnyalatot számlálnak. A belső tér érdekességei közé tartozik a jövőbe mutató formaterv mellett az innovatív anyaghasználat: rengeteg újrahasznosított anyagot találhatunk az enteriőrben.

A „Nuo“ nevű díszítő betétek is megérdemelnek néhány szót, különlegességük, hogy valódi fából készülnek, jó pénzért pedig az Alcantara és a valódi bőr is megjelenik a belső térben, prémium miliőt teremtve. Természetesen az óriási képernyők sem maradhatnak el: a műszercsoport egy 12,3 colos monitor, az autót pedig a szériában 9, opcionálisan pedig 12 col képátlójú, függőleges tájolású érintőképernyőn keresztül – avagy fejlett beszédvezérléssel – irányíthatjuk. A központi rendszert a Google szállítja, így az okostelefonokból is ismerős lehet majd sokak számára az Android alapú menürendszer. Az Android Auto funkció mellett szerencsére az Apple CarPlay is rendelkezésre áll, mégpedig akár vezeték nélkül.

A magasabb kategóriákat idéző kényelmi extrák mellett természetesen a legfejlettebb asszisztens rendszerekkel is felszerelték a franciák büszkeségüket (a sajtóanyag szerint összesen 26 vezetőt támogató asszisztens lesz elérhető az autóhoz), így a sikerhez már ‘csak’ egy korrekt árazásra lenne szükség. És hogy mikor lép piacra a Renault életében történelmi újdonságnak számító elektromos Mégane? A modell állítólag már 2022 februárjától rendelhető lesz, a hivatalos piaci start pedig 2022 márciusa.

Az árakról egyelőre nincsenek információink, de amint megkapjuk a hazai importőrtől a hivatalos árakat, ígérjük, hogy azonnal megírjuk Olvasóinknak.