A Renault Mégane eVision nevében ugyan a 25 éve gyártott kompakt modellre utal, de mivel a koncepció a francia gyártó elektromos jövőjéra utal, ezért több annál: terepjárós és kupés vonásokkal is rendelkezik.
A CMF-EV padlólemez a piac egyik legvékonyabb akkumulátorát rejti magában. A teljes hajtásláncra vonatkozik a kompaktság, így a 421 centis hosszúsághoz képest meglepően tágas utastérre számíthatunk. A 60 kWh-s kapacitású akkumulátor és a mérsékelt magasság kettőse tisztességes hatótávolságot, a 130 kW-os gyorstöltési lehetőség gyors tankolásokat vizionál.
Mindössze 421 centis hosszúsághoz párosul a 270 centis tengelytáv
Bizonyos szögekből a Morphoz tanulmányautó vonalaira emlékeztet a Mégane eVision is: a nagy kerekek és a jókötésű kialakítás egyértelműen SUV-s jegy, a hosszú (270 centis) tengelytávolság és a rövid túlnyúlások pedig a kompakt (villany)autók ismérvei. A 180 centi széles és 150,5 cm magas autó saját tömegét egyébként 1650 kg-ban határozták meg.
Az elektromos hajtást emelik ki a jármű fényei: világító márkajelvény, LED-mátrix fényszórók és megvilágított elektromos töltőaljzat is került az autóra, de például a hátó lámpák is meglehetősen futurisztikusnak tűnnek. Fontos szerepet kapott az arany szín is: csillogó árnyalatot kap a tetőlemez, a lökhárítók betétei, a féknyergek és a típusnév egy része is.
Az akkupakk a legvékonyabbak közé tartozik
Az utastér a Renault új, Livingtech nevű belsőépítészeti megoldásait mutatja meg. Már a jármű megközelítése is izgalmas, amennyiben fogékonyak vagyunk az üdvözlő fényhatásokra. Az ajtókilincsek is közelítés-érzékenyek, ráadásul egy síkpadlós utastér megközelítésére adnak lehetőséget. A Livingscreen műszerfal a vékony és letisztult kialakításával a praktikumot és a látványos formatervezést hangolja össze. Állítólag, hiszen beltéri fotóval nem kedveskedtek a gyáriak.
Az eVision közvetlen áttételezésű kormányművet és többlengőkaros hátsó futóművet kap. A 217 lóerős villanymotor a 300 Nm-es forgatónyomatéknak is köszönhetően 8 másodpercen belüli sprintidőre teszi képessé az elsőkerékhajtású autót.