A Renault Megane aktuális, negyedik generációja nem számít öreg típusnak, ám – legalábbis Európában – a kompakt kategóriában a legkeményebb és a legszorosabb a verseny, a szegmens pedig az elmúlt hónapokban rendkívül komoly újdonságokkal gazdagodott, a VW konszern például rögtön 3 friss kompakt modellt jelentett be.
Az újdonságokra a Renault egy alapos Megane ráncfelvarrással válaszolt, amelynek keretében az összes modellváltozat megújult, az alapkiviteltől kezdve egészen az R.S. csúcsváltozatokig. A legszembetűnőbb változtatásokat elölnézetből eszközölték a tervezők: az átdolgozott LED-es lámpatestek például állítólag 30 százalékkal több fényt biztosítanak a korábbi halogéneknél – de a ködlámpák és a hátsó lámpák is LED technikával vannak felvértezve. A lökhárítók is más formát öltöttek, akárcsak a hűtőrács, továbbá új keréktárcsák és színek jelentek meg a kínálatban.
Felfrissült a Renault Megane – a legnagyobb újdonságot a konnektorról tölthető (Plug-in) hibrid kivitel megjelenése jelenti
Belül a legnagyobb újdonságot a 10,2 colos digitális műszercsoport megjelenése jelenti, amihez egy ‘álló elrendezésű’ akár 9,3 col képátlójú érintőképernyős multimédiás rendszer társulhat. A tervezők az egész középkonzolt átrajzolták kissé – a klímakonzolt is beleértve –, a keret nélküli belső visszapillantó tükör pedig szintén újdonság, utóbbi a magasabb felszereltségek kiváltsága. A kárpitkínálat szintén felfrissült.
A műszaki újdonságokra terelve a szót, a legnagyobb durranás a konnektorról is tölthető, ún. ‘plug-in’ hibrid modellváltozat megjelenése, amelyet „E-Tech“ utónévvel láttak el a franciák. A hajtáslánc lelke egy négyhengeres, 1,6 literes szívó benzinmotor – itt jegyeznénk meg: örömteli, hogy nem valami agyonbonyolított turbós, háromhengeres ‘varrógép’ adja a primer hajtást –, amit két villanymotor, egy automata váltó, valamint egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátor egészít ki. A Megane E-Tech ideális esetben állítólag akár 50 km-t képes megtenni egyetlen töltéssel vegyes üzemmódban, városban pedig a 65 km-t is elérheti az elektromos hatótáv.
A beltérben is jelentős változások történtek, alapos munkát végeztek a tervezők – galéria
A ‘hagyományos’ motorpaletta magját a négyhengeres, turbós 1.33 TCe benzinmotor jelenti, 115, 140 és 160 lóerős kivitelben, illetve újdonságot jelent ugyanezen erőforrás takarékosságra hangolt 100 lovas kivitele, (szintén) széria hatfokozatú manuális váltóval.
A 140 lóerős TCe-hez opcionálisan egy hétfokozatú duplakuplungos automata is elérhető lesz, ami a 160 lovas csúcsverzióhoz szériában jár. Dízelfronton még mindig a jó öreg négyhengeres 1.5 Blue dCi szolgál a Megane palettáján, 95 vagy 115 lóerővel, opcionálisan EDC automata váltóval.
Hátul is LED-es fényforrásokat kapott a Megane – továbbá új színekkel és kerekekkel (is) bővült a kínálat
Az eddigi sportos GT Line felszereltségi szintet az R.S. Line váltja fel, de az igazi sportmodellek persze még mindig az R.S. kivitelek, ‘Line’ utónév nélkül. Újdonság, hogy az alap Mégane R.S. 280 helyett immár 300 lóerőt állít a vezető rendelkezésére, illetve 390-ről 420 Nm-re emelkedett a feltöltött 1,8 literes négyhengeres maximális forgatónyomatéka – legalábbis az opcionálisan elérhető duplakuplungos automata esetén, kézi váltóval 400 Nm a nyomatékmaximum (+10 Nm). Szintén újdonság egy mechanikus szelep a kipufogóban, aminek köszönhetően még izgalmasabb dallamokon muzsikálnak az R.S. csúcsmodellek.
A Megane R.S. csúcsváltozat is frissült, 280 helyett 300 lóerővel folytatja pályafutását – galéria
A frissített Renault Megane család nyártól lesz elérhető; az árakról egyelőre nincsenek információink, de vélhetően (remélhetőleg) nem kell jelentős drágulásra számítani.