Szinte hihetetlen, de a BMW 8-as sorozata olyan rég velünk van, hogy megérett a ciklus közepén esedékes ráncfelvarrásra. A bajorok a teljes szériát lefrissítették, így a civil változatok mellett egészen az M8 Competiton verzióig kitartott a megújulás lendülete. Természetesen a Coupe, a Gran Coupe és a nyitott modell is megkapta az újdonságokat.

A küllem tekintetében mélyreható változásról nem számolhatunk be, a 2023-as modellévű 8-asokat leginkább az „Iconic Glow”, azaz az ikonikus világító hűtőmaszkról ismerhetjük fel – lényegében a legnagyobb kupé is megkapta a vízesésre emlékeztető, megvilágított veséket. A gyártó szerint így még markánsabb, még felismerhetőbb az autó szemből.

A teljes palettát érinti a frissítés

Mindemellett a lökhárító is áttervezésre került, módosított légzőnyílások jelzik a frissítőkúra meglétét, továbbá új árnyalatok és friss könnyűfém felnik is kerültek a kínálatba, fokozva a személyre szabhatóságot. Az M850i változatok aerodinamikai szempontból optimalizált, frissített külső tükröket is kaptak, ráadásul immáron a klasszikus BMW Motorsport logója is ékesítheti a géptetőt, a csomagtérajtót és a kerekeket – a gyártó ezzel is igyekszik a sportrészleg 50. évfordulója előtt tisztelegni.

Az utastérben ugyancsak minimális, leginkább jelképes frissítést könyvelhetünk el, viszont mindenképp fontos, hogy a vezető immáron nagyobb, 12,3 hüvelyk képátlójú panelt használhat. A középkonzol tetején ülő infotainment kijelző korábbi generációja 10,25 col volt. Minden modellváltozat alapfelszereltségét bőrözött BMW M sportkormány, M-specifikus stílusjegyek, valamint átfogó állítási és támasztási lehetőségeket kínáló, multifunkciós ülések színesítik.

Belül a nagyobb multimédiás kijelző a főbb újdonság

A 19” méretű könnyűfém felni és az M sport már a hathengeresektől széria, míg a V8-asokhoz már 20 colos kerekek és sport differenciálmű jár. A kisebb erőforráshoz M Pro csomagot is élesítenek a bajorok. A motorpalettát továbbra is hat- és nyolchengeres egységek alkotják, hátsókerékhajtással vagy intelligens összkerékhajtással társítva.

A csúcsot immáron az M8 Compteition képezi, amellyel együtt első ízben válik elérhetővé az M lights Shadow Line külső felszereltségi csomag. A széria M sportüléseket az ügyfelek Alcantara betétekkel ékesített M Carbon kagylókra is cserélhetik. A Compteition esetében 625 lóerő maximális teljesítményt (és 749 Nm maximális nyomatékot) tud az ikerturbós, 4,4 literes V8, amihez nyolcfokozatú automataváltó, M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű is jár. Az új M8 Competition Coupé és a Gran Coupé 3,2, a Cabrio pedig 3,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

A csúcsot az M8 Competition képezi

Az igazi egyediséget kereső vásárlóknak is kedveskednek a bajorok: nekik szól a 8 X Jeff Koons Edition. A különkiadást február 17-én mutatja majd be a BMW, tizenegy színű, többrétegű fényezéssel és az utastérben alkalmazott, igencsak különleges anyagokkal és a legfinomabb bőrrel. Ez a széria a 850i xDrive Gran Coupe modellen alapszik, a körítés, azaz az egyedi külső-belső megalkotásában pedig Jeff Koons művész működött együtt a BMW-vel.