A Seathoz hasonlóan a Škoda is egy elektromos tanulmánnyal készült a Genfi Autószalonra, ám míg a spanyolok modellje szinte már készen áll a sorozatgyártásra, addig a csehek autója még egy valódi koncepciónak tekinthető – habár egy lépéssel már így is közelebb került a szériához. A Vision iV egy igazán látványos, kupés tetőívvel megáldott crossover lesz, és ha hihetünk a gyáriaknak, később nagyon hasonló formákkal mutatkozik majd be a márka első elektromos autója.
Míg a Volkswagen és a Seat kompakt méretben mutatja majd be első villanyos modelljét, addig a Škoda egy crossoverrel készül, de mindhárom autóban közös, hogy a konszern kifejezetten elektromos autók számára tervezett MEB platformjára épül. A kisebb testvérekkel ellentétben azonban a Vision iV 4665 mm hosszú, 1926 mm széles és 1613 mm magas, tehát igen impozáns méretekkel áldották meg a gyáriak – a 2765 mm-es tengelytáv is tiszteletre méltó.
Impozáns kiállást kapott - galéria
A külsőt tekintve igazán agresszív formákat köszönthetünk: a sportos tetőív mellett élesre húzott fényszórók és a hangsúlyos hűtőrácsot látványosan átszelő LED csík teszi teljessé az összképet. Az élénk sárga színhez a fekete kiegészítők kifejezetten jól mutatnak, de igazi tanulmányautós elemekből sincs hiány, mint például a 22 colos keréktárcsák vagy éppen a kamerás visszapillantók – habár utóbbiak már kezdenek szériagyártásban is megjelenni. A hátsó Škoda felirat sem maradhatott el, és az egész autóra elmondható, hogy a csehek formanyelvének továbbgondolt változatát láthatjuk.
Az utastérben is sok a tanulmányautós megoldás, de az alapformák már ismerősek lehetnek olyan modellekből, mint a Scala vagy a Kamiq. Persze a műszerfalat helyettesítő kis digitális kijelző, a lebegő hatású multimédiás rendszer, a kétküllős kormány vagy éppen az igazán egyedi légbeömlők bőven csempésznek izgalmakat a belsőbe – ugyanakkor egy kis fantáziával már nem olyan nehéz elképzelni, hogy milyen lehet majd a szériaváltozat.
Sok a koncepciós elem - galéria
A helykínálat nem csak a Škoda ígérete, hanem a külső méretek alapján is igen bőséges lehet majd, míg a csomagtér 500 literes lett. Persze modern extrák és 5G-s internetelérés is van, de ezek egy tanulmány esetében nem igazán jelentősek. A hatalmas, 83 kWh-s akkumulátor a padlóban kapott helyet, és a WLTP szabvány szerint akár 500 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz, míg a gyorstöltésnek köszönhetően mindössze 30 percre van szüksége a 80 %-os töltöttség eléréséhez – persze ehhez kell megfelelő töltőpont is.
A méretes akku energiáját két elektromotor nyeli el, melyek összkerékhajtást biztosítanak az autó számára, összteljesítményük pedig 306 lóerő. Mindez 5,9 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, de 80-ról 120 km/h-ra is 4 másodperc alatt katapultál – ellenben a végsebességet 180 km/h-ban korlátozták a gyáriak.
Valóban kupés a tetőív - galéria
A Vision iV talán kissé túlságosan is dinamikus lett, de ne legyenek kétségeink afelől, hogy a sorozatgyártásra sokat szelídül majd ez a forma, azonban még így is igen izgalmas modellre számíthatunk – reméljük, hogy néhány különleges részlet is megmarad majd, mint például az elöl végigfutó LED csík. A Škoda újdonsága azonban valószínűleg csak 2021 környékén kerülhet majd piacra.

