Míg néhány gyártó teljesen kihagyja a Genfi Autószalont, addig a Škoda nagyon is komolyan veszi, hiszen olyan fontos modellek premierjét ünnepelhetjük majd, mint a sorozatgyártáshoz egyre közelebb álló elektromos crossover előfutára vagy éppen a Kamiq, amely a csehek SUV kínálatához csatlakozik, és nagyon is fontos szerepet kap. A gyáriak pedig nem vártak a svájci seregszemle jövő heti megnyitójáig, és már most leleplezték az új kis crossovert – nézzük, mit tud a Kamiq!
A tavalyi Vision X koncepció sokat ígért a Kamiq kapcsán, még ha tisztában is voltunk vele, hogy azért jóval jámborabb lesz a sorozatgyártású kivitel. A főbb elemek, mint például a kettős fényszórómegoldás, az éles, egyenes oldalsó árnyéktörő vonalak, a hátsó lámpatestek vagy éppen a lökhárítók ezüst betétei azonban maradtak, és ezeknek köszönhetően a Kamiq szériaváltozatban sem lett unalmas – még ha a Škodának ügyelnie is kellett arra, hogy kielégítse a konzervatívabb vásárlók igényeit is. A legnagyobb keréktárcsák 18 colosak lesznek.
Visszafogottabb lett, de így is mutatós - galéria
A méretek a koncepcióhoz képest nem sokat változtak: a Kamiq 2651 mm-es tengelytávjához 4241 mm-es hosszúság, 1793 mm-es szélesség és 1531 mm-es magasság társul, amivel már-már egy kompakt méreteit tudhatja magáénak. Ezzel a Karoq alá besoroló újdonság akár teljes értékű családi autóként is szolgálhat, amit papíron 400 – bővítve 1395 – literes csomagtere és szellősnek ígérkező utastere is megerősít. Felárért az első utasülés háttámlája is ledönthető lesz, ezzel pedig akár 2447 mm hosszú tárgyakat is szállíthatunk a Kamiqban.
Ha már az utastérnél tartunk: gyakorlatilag egy az egyben a Scala megoldásait kapjuk, ami azt jelenti, hogy csúcsváltozatban méretes, 9,2 colos multimédiás képernyőt és akár 10,25 colos digitális műszerfalat is kaphatunk. Előbbi amolyan táblagépszerűen trónol a szép ívben megrajzolt, de egyszerű vonalvezetésű középkonzol tetején, és természetesen akár Andorid Auto és Apple CarPlay futtatására is képes – az online szolgáltatásokról már nem is beszélve. Az alap megjelenítő egyébként 6,5 colos, míg a középső szint 8 colos egységet kínál.
A belső tér a Scalaból jön, és tele van modern megoldásokkal - galéria
Modern vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sincs hiány: a gyalogosfelismerővel együtt dolgozó vészfékrendszer és a sávváltást megelőző rendszer már lapáron jár, de van adaptív tempomat, oldalsó ütközést megelőző rendszer – nem engedi, hogy véletlenül ráhúzzuk a kormányt a mellettünk haladóra – és parkoló asszisztens is, de természetesen tolatókamera, automata fényszóró és egyéb hasonló extrák is elérhetők.
Hajtásláncok tekintetében a jól megszokott egységekkel találkozhatunk: az egyliteres, háromhengeres turbós benzines jelenti az alapot 95 lóerővel, 175 Nm-es csúcsnyomatékkal és ötsebességes manuális váltóval. A következő szint ugyanennek a TSI erőforrásnak a 115 lovas verziója, ami már 200 Nm-t és hatfokozatú kézi váltót kínál – felárért pedig hétsebességes DSG automata is elérhető hozzá. A benzines csúcsot egyelőre az 1,5 literes, négyhengeres turbós biztosítja majd 150 lóerővel és 250 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ehhez alapáron hatos manuális váltó jár, de ugyanúgy elérhető automata váltóval is, mint kisebb testvére.
Kellemes méreteket ígér - galéria
Lesz egy dízelmotor is, méghozzá a Volkswagen konszern jól ismert 1,6 literes szerkezetének képében, amely 115 lóerőt és 250 Nm-t bocsát a vásárlók rendelkezésére szintén hatfokozatú manuális váltó vagy felárért hetes DSG segítségével. Összkerékhajtás opciójáról egyelőre nem esett szó, de 1 centivel ültetett, sportosabb futómű elérhető lesz, akárcsak a normál, sport, eco és egyéni beállításokat kínáló üzemmód-választó. Praktikus megoldásokból sem lesz hiány: a csomagtérből kivehető LED-es zseblámpa, a Fordokból ismerős, előugró ajtóél-védő, elektromos csomagtérajtó, kihajtható vonóhorog és egyéb nyalánkságok is lesznek – összesen több mint 20 hasonló okosságot kínál majd a Kamiq.
Az autó áráról egyelőre még semmit nem tudunk, de jó eséllyel nagyjából a Scala árszintjén érkezhet majd meg – ami persze nem segítség, hiszen egyelőre az sincs beárazva hazánkban. Az azonban bizonyos, hogy a Karoq 6,7 milliós alapáránál azért jóval kedvezőbben juthatunk majd hozzá, és persze nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a csehek azért elég bőkezűen mérik az egyedi kedvezményeket is – szerintünk 5-5,5 millióért már biztosan be lehet majd ülni egy használhatóan felszerelt Kamiqba. Genfben pedig élőben is megcsodálhatjuk majd az autót.

