Azt már a Vision E koncepció óta tudjuk, hogy a Škoda első elektromos autója egy kupésított crossover lehet majd, ezt pedig tovább erősíti a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj tanulmány, mely a Vision iV nevet kapja. A gyáriak a korábban megmutatott három skicc után – amelyeken csak kívülről csodálhattuk meg az autót – ezúttal az utastérről is megosztottak velünk egy rajzot.

Már a külcsín tekintetében is megállapíthattuk, hogy a Vision iV a csehek legfrissebb formanyelvének továbbgondolásából született, és ugyanez az utastérre is igaz. Belül ugyanis nagy vonalakban a Scala és a Kamiq megoldásai köszönnek vissza a középre helyezett, lebegő hatású multimédiás rendszerrel. Mindeközben persze rengeteg koncepciós elemmel is találkozhatunk majd, mint például a teljesen letisztult formák, az egyedi kormány vagy éppen a futurisztikus ülések. A szellősséget a kardánalagút hiánya fokozhatja, amit az elektromos hajtásláncnak köszönhetünk.

A Vision iV felépítését tekintve tulajdonképpen megegyezik a korábbi Vision E tanulmánnyal, hiszen ugyanúgy egy kupé-crossoverről beszélhetünk, mely sportos tetőívvel és mutatós megoldásokkal van megáldva, ám már a csehek legfrissebb formanyelvét viseli. Ezeket latba vetve akár azt is mondhatnánk, hogy az újdonság a korábbi koncepció folytatása, amely közelebb visz minket a Škoda első MEB platformra épülő, teljesen elektromos sorozatgyártású modelljéhez – persze azért még így is elég távol áll majd a szériától.

Szerintünk jó irányba halad a Skoda formanyelve

Az élesre húzott lámpák, a jellegzetes, szögletes vonások és a sportos kiállás már-már szokatlanul izgalmas formákat eredményezhet – legalábbis a Škoda korábban inkább konzervatív irányba hajló stílusával szemben. Ennek azonban nagyon is örülünk, és reméljük, hogy a valóságban is olyan jól mutat majd az autó, mint a rajzokon, és mivel egy koncepcióról van szó, ez valószínűleg így is lesz – elég csak a kamerás visszapillantókra, a két első fényszórót összekötő és a hűtőrácsot is átszelő fénycsíkra vagy éppen a 22 colos felnikre gondolni.

A Vision E egyébként nagyjából 300 lóerős összteljesítményt és 500 kilométeres hatótávot ígért, és nem lepődnénk meg, ha ezek a számok a Vision iV esetében még tovább javulnának majd. Tavaly áprilisban egyébként 2020-ra ígérték az elektromos crossover sorozatgyártású verziójának bemutatóját, amely valóban az új tanulmány formáit örökölheti majd. Elég csak a Vision X-re gondolnunk, amely tavaly márciusban vetítette előre a Genfben bemutatkozó Kamiq formáit, így könnyen megeshet, hogy a Vision iV-vel is hasonló lesz majd a helyzet.

Reméljük sorozatgyártásban is hasonló formák köszönnek majd vissza

A csehek egyébként 2025-re 10 elektromotorral szerelt modellt ígértek, melyek közül 6 tisztán villanyos lesz. Nem tudjuk, hogy ez a szám összejön-e addig, de abban biztosak lehetünk, hogy néhány biztosan megvalósul majd, mint például a Superb frissített verziójának konnektoros hibrid kivitele vagy éppen a villanyos kupé-crossover – mit mondhatnánk még, alig várjuk. Nem lepődnénk meg, ha az online leleplezést már jövő héten megejtenék a gyáriak, de legkésőbb a kevesebb, mint két hét múlva nyitó Genfi Autószalonon minden kiderül majd.