Alighogy tegnap megmutatták az első ízelítőt, ma máris teljes valójában láthatjuk a Seat tisztán elektromos tanulmányát, amely az el-Born nevet kapta meg – Barcelona egyik legikonikusabb városrésze után. A Volkswagen I.D. testvéreként színre lépő spanyol bizony már nagyon közel áll a sorozatgyártáshoz, amiről kiforrott külső és belső megoldásai is árulkodnak.

A korábbi sejtelmes ízelítő alapján azt gondolhattuk, hogy crossoveres elemekből sem lesz hiány – még ha nem is egy valódi emelt hasmagasságú modell lesz –, de most kiderült, hogy bár szürke betétek lesznek, ezek csak az aerodinamikát és a megjelenést szolgálják, az el-Born azonban ízig-vérig egy kompakt lesz. A négykerekű egyébként már olyannyira közel áll a sorozatgyártáshoz, hogy még az olyan megszokott, koncepciós elemek is lemaradtak róla, mint a rejtett kilincsek vagy a kamerás visszapillantó – egy kis merészséggel szinte már most sorozatba kerülhetne.

Az adott formákból is a legtöbbet hozta ki a Seat - galéria

Az el-Born már formái alapján sem hagy kétséget afelől, hogy a Volkswagen hamarosan bemutatkozó elektromos modelljének közeli rokona, hiszen az alapformákat és a profilt tekintve szinte teljesen megegyezik az I.D.-vel. A spanyolok persze hozták a tőlük megszokott vagányságot, és a németek végletekig letisztult megoldásai helyett sarkosabb, élesebb vonásokkal tették izgalmasabbá az autót – a hűtőrács hiánya egyébként rögtön árulkodik arról, hogy egy elektromos autóval van dolgunk.

Az utastéren is jól látszik, hogy gyakorlatilag már sorozatgyártásra kész az autó: semmi igazán meglepő elemmel nem találkozhatunk. A minimalista dizájnt egy méretes multimédiás kijelző és egy kisebb digitális műszerfal töri meg. A praktikum oltárán úgy tűnik, hogy a fix klímakonzolt is feláldozták, habár a középkonzoli kijelző alatt mintha a legfontosabb funkcióknak jutott volna külön kezelőszerv. A váltó előválasztója a kormány mögé, a műszerfal jobb oldalára került, ezzel is helyet szabadítva fel az alsó konzolon.

Oldalról látszik igazán a rokonság az I.D.-vel - galéria

A gyáriak azt ígérik, hogy az elektromos platform kiváló helykihasználásának köszönhetően – maga a villanymotor szinte alig foglal helyet, az akku pedig a padlóba került – a kompakt külső méretek ellenére nagy tér fogadja majd a beülőket, és a praktikum is kiemelkedő lesz. Modern vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sincs hiány, ahogy kapcsolódási lehetőségek terén is mindenféle lehetőséget ismer az el-Born.

Az autó lemezei alatt egy 62 kWh-s akkumulátort találhatunk, amely a szigorúbb WLTP normák alapján is képes 420 km-es hatótávot biztosítani az autónak. A teljesítmény 204 lóerő, aminek hála akár 7,5 másodperc alatt elérheti álló helyzetből a 100 km/h-s tempót. A 100 kW-os villámtöltési lehetőségnek hála a megfelelő helyeken akár 47 perc alatt is 80 %-ra pumpálhatjuk az akkucsomagot, ami közel 340 kilométeres hatótávot jelent.

Egyszerű, de modern - galéria

A Seat el-Born egyébként nem sokkal a Volkswagen I.D. idei évre tervezett bemutatója után piacra is kerülhet, így nem csodálkoznánk, ha a jövő évi Genfi Autószalonon akár már a sorozatgyártású verzióval ismerkedhetnénk, ami reméljük, hogy megőrzi majd a koncepció vagányságát.