Nagyjából egy év múlva a Volkswagen végre piacra dobja majd első I.D. szériás modelljét, amely természetesen az első kifejezetten elektromos hajtáslánccal tervezett modelljük lesz. Ennek örömére a németek újabb részleteket árultak el az újdonsággal kapcsolatban, és mellébeszélés helyett rögtön az akkumulátorok méretére és a hatótávolságra tértek rá a gyáriak, ami a villanyautók sarokpontja.
A piaci bevezetés ugyan csak jövő őszre várható, de nem kizárt, hogy már korábban leleplezi majd a Volkswagen az ötajtós, kompakt méretű I.D.-t, amelynek alapára 12 millió forint környékén lehet majd – tehát nem ezzel kíván majd feltétlenül hódítani. Ezért az összegért azonban rögtön egy 48 kWh-s akkumulátorral szerelt verziót kapunk, amely átlagos teljesítményt, de nagyjából 330 km-es hatótávot biztosít majd, ráadásul már a jóval szigorúbb, WLTP normák alapján számítva.
Akár 600 kilométert is képes lehet majd megtenni - galéria
A következő lépcsőfokot egy jóval nagyobb akku jelenti majd, amelynek pontos méretét ugyan nem árulták el a gyáriak, de azt igen, hogy 450 km-es hatótávot biztosíthat majd, és mindemellett az alapverziónál nagyobb teljesítményt. A harmadik kivitel esetében is az energiatároló mérete, illetve a teljesítmény jelenti majd a fő változást: ez a kivitel már 600 kilométeres hatótávot ígér, ami egyben az elektromos autókhoz tervezett MEB platform maximuma is lehet. Ugyan pontos számokat nem árultak el, egy ilyen hatótáv eléréséhez hatalmas akkuk kellenek – mi nagyjából 100 kWh-ra tippelünk, +/- 10 kWh.
A teljesítménylépcsőket illetően egyelőre nem nagyon bocsátkoznánk jóslatokba, de nem csodálkoznánk, ha valahol 150 és 300 lóerő között alakulnának, de a legvadabb kivitel akár ennél is erősebb lehet – a németek korábban már kijelentették, hogy az elektromos jövőben is készülnek is majd vérbeli R modellek, így akár ezt sem zárnánk ki. Ekkora akkumulátorok mellé persze gyorstöltésre is szükség lesz: a gyáriak 7,2 és 11 kW-os otthoni töltőket és 125 kW-os gyorstöltést ígérnek – a képek alapján pedig a vezeték nélküli töltési lehetőség sem kizárt.
Az alapformák változatlanok maradhatnak - galéria
A koncepció ugyan teljes önvezetést ígér, de a jövőre bemutatkozó sorozatgyártású verzióban ez a funkció minden bizonnyal még nem kerül bele, így az utastér jóval konzervatívabb lehet. Ellenben a külsőről korábban azt mondták a németek, hogy az alapformák nem változnak majd, így bár jó eséllyel hagyományosabb fényszórókat és nem egymással szemben nyíló ajtókat kapunk, de jellegében megőrizheti a koncepció letisztult vonásait a szériaváltozat – kíváncsian várjuk már.

