- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nemrég szerkesztőségünket is megjárta az autós berkekben brutálisan nagy vihart kavaró Toyota GR Yaris, amit sokan 2021 legjobb újdonságának tartanak. A japánok méltán kapják az elismerést, hiszen valóban zseniálisan gyors autót dobtak piacra, olyat, amilyet manapság senki sem csinál már. A Tokiói Autószalonra készülvén azonban még tovább élezték a szamurájkard pengéjét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autózás szerelmesei számára a brit Noble márka valószínűleg nem teljesen ismeretlen. A középmotoros sportautókat gyártó manufaktúra legfőbb célja mindig is a vezetés élményének hajhászása volt, és nincs ez másként a most bemutatkozott, vadonatúj modelljüknél sem. Az M500 névre keresztelt újdonság a látványosabb formák és a modernebb megoldások mellett nagy hangsúlyt fektet a tömegcsökkentésre és a teljesítményre is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nagyjából tizenöt év telt el azóta, hogy először autós magazin szerkesztése céljából ragadtam billentyűzetet. Akkoriban az egyik sláger téma volt a levegő nélküli abroncs, amely témakör sok tanulmányt is szült ugyan, de sorozatgyártású megvalósítást azóta sem láttunk. Most a Hankook van soron, aki rögtön saját négykerekű tanulmányt is hozott az ötlet mellé.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nem újdonság, hogy generációról generációra növekednek az autók, sőt, az sem, hogy egyre erősebbek lesznek. Nem kivétel ez alól az új Ford Ranger sem, amely a V6-os dízelmotorral és a négyhengeres turbómotorral a 250 lóerő környéki/feletti régiókat is feltérképezi. De lehet, hogy ez még csak a kezdet…
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Míg a Volkswagen éppen most szüntette meg a négyajtós Passat gyártását, kizárólag a kombit megőrizve ezzel a kínálatban, a Mercedes-Benz az előttünk álló évtizedben éppen fordított utat kíván bejárni: 2030-ra az összes kombi modell eltűnik majd a kínálatukból, beleértve a sportos Shooting Brake variánsokat is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha a Mitsubishi aktuálisan kissé takarékon ketyeg az európai hadszínteret illetően, azért összességében nem szunnyadnak a japánok, az idei Tokiói Autószalonra például számos Ralliart ihletésű modellel érkeztek. Igyekezetre vall ez a gyémántosoktól, hiszen a sportos gének miatt sok márkafanatikus várja dinamizmussal átitatott újdonságokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Citroën még 2017-ben búcsúzott el a középkategóriás C5-től, de a típusjel viszonylag gyorsan visszatért, mostanra pedig már két modell is megkapta – a C5 Aircross a franciák SUV zászlóshajójaként, a C5 X pedig a korábbi középkategóriás újragondolt utódjaként érdemelte ki ezt a nevet. Míg utóbbi még meg sem érkezett a márkakereskedésekbe, előbbi éppen most frissült, méghozzá igen alaposan.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Elnézést kérünk a megtévesztő címért, de ekkora ziccert nem lehet kihagyni, főleg, hogy tulajdonképpen ebben a formában ez tökéletesen igaz. Új Bugatti modell mutatkozott be. Ugyanakkor ennek nincs négy kereke és négyturbós W16-osa sem.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota évről évre folyamatos fejlődést mutat, ami a hazai újautó eladásokat illeti, ez pedig sokszor az utcaképen is meglátszik. Éppen ezért érezhetjük úgy, hogy a Toyotánál joggal számolnak úgy, hogy levonják a hazai regisztrációt követő fél éven belüli kivonások számát – tehát azokat az autókat, amelyeket fél évben belül exportálnak, és így a hazai forgalomban nem találkozunk velük. Ezt a nem elhanyagolható szempontot figyelembe véve pedig egyenesen az első helyre ugrik fel a tavalyi eladásokat tekintve az amúgy harmadik helyen végző Toyota.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Kaptunk már fotókat álcázott prototípusokról, érkeztek már sejtelmes képek, most pedig két skiccen csodálhatjuk meg a Škoda január 31-én bemutatkozó újdonságát, az Enyaq kupésított változatát. Kevesebb, mint három hét van a bemutatóig, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy ezalatt sem maradunk majd ízelítők nélkül, de most nézzük az új rajzokat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Még egy év se telt el azóta, hogy Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója azt mondta, hogy nem minden S és V modellnek van jövője a svédek palettáján, a márciusban leköszönő vezető nemrég már azt állította, hogy bár nem változatlan formában, de maradnak majd a kínálatban a szedán és kombi modellek is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Mazda nemrég bejelentette a Wankel-motor visszatérését. Igaz, nem olyan formában, ahogyan azt sokan szerették volna – egy vérbeli sportkupéba szerelve –, hanem hatótávnövelő generátorként a tisztán elektromos MX-30 lemezei alatt. A korábbi hírek azonban nem zárták ki azt sem, hogy a hajtásba is beszáll majd a bolygómotor, és néhány új szabadalmi bejelentés most egyértelműen ezt jelzi előre – persze attól, hogy valamit levédetnek, még nem biztos, hogy meg is valósítják.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Rendszeres olvasóink tudják, hogy az Autó Pulton nem szoktunk beszámolni akármilyen tuningműhelyek munkáiról – leginkább csak a donorként szolgáló autók gyártói által is elismert és támogatott vállalatok munkáit szeretjük, mint például az Alpina. Mindezek ellenére azért nekünk is vannak gyengepontjaink, mint például a 964-es Porsche 911-eseket elképesztő módon átalakító Singer munkái, amelyek már jó ideje kápráztatják el az autózás szerelmeseit. Ezt pedig már maga a Porsche sem hagyhatta figyelmen kívül, és a két cég bejelentette, hogy a jövőben a Porsche gyárt majd motorokat az amerikai műhely számára.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A világ nagyot fordult néhány év alatt: az egykor legfontosabbak közé tartozó modellek háttérbe szorultak, és a korábban sokak által ellenzett típusok előtérbe kerültek – ebben pedig nem csak a vásárlók igényeinek, hanem a jogszabályalkotóknak is elég nagy szerepük van. Ezúttal a Volkswagen szolgáltat kiváló példát erre, hiszen amíg a Passat négyajtós verziójának gyártása éppen most állt le végleg, az ID.4 elektromos SUV máris frissül némileg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autózás és a Lego iránti szeretet nem csak jól megfér egymás mellett, hanem viszonylag könnyen össze is hozható ez a két szenvedély. A Lego pedig igyekszik ezt egyre inkább kihasználni: ezúttal a Shelby GT500-at alkották meg egy Technic szett képében, amely ugyan nem a legvadabb alkotásaik közé csatlakozott – ezek alatt egyértelműen a Bugatti Chiront és a Lamborghini Siánt értjük –, de így is jó mulatságnak ígérkezik.
Add a comment