A Ford Mondeo – ahogyan szinte az egész középkategóriának – ideje lejárt. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a világ más tájain is búcsút mondanak az igen jól csengő típusnévnek. Olyannyira így van ez, hogy egy vadonatúj Mondeót is bemutatott a Ford, amely nem csak hogy elérhető lesz Kínában, hanem ott is tervezték és ott is készül – bizony, nem csak ázsiai gyártók lehetnek büszkék arra, hogy Európában, Európa számára terveznek és gyártanak autókat, hanem egy amerikai márka is büszke lehet egy kínai modellre.

Mivel itthon nem lesz elérhető, a részletek talán nem is fontosak annyira, mégis érdekes, hogy milyen lett a Ford Mondeo legújabb változata. Sokszor éri olyan kritika a gyártókat, hogy kifejezetten a kínaiak számára terveznek autókat, az ottani vásárlók igényeit helyezik előtérbe, azonban erre az új Mondeóra pillantva – amit nem egyszerűen oda, hanem konkrétan ott terveztek – én mégis egy látványos, európai szemmel is tetszetős, modern négykerekűt látok. Persze ez csupán az én szubjektív véleményem.

A hátsó fényszórókon még a Mustang is visszaköszön - galéria

Az utastérről ugyan egyelőre nem kaptunk képeket, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy a szintén csak Kínában elérhető, a külcsínt tekintve is nagyon hasonló formákat felvonultató, különleges Evos középkategóriás crossover megoldásaival szembesülhetnek majd a kínai vásárlók. Tehát a teljes műszerfal szélességét hatalmas képernyők foglalják majd el.

Azért néhány érdekes részletet ki kell emelnünk, amelyeket kifejezetten a kínai vásárlók igényeinek felmérése szült. Ilyenek például az aktív hűtőrács, amely megmozdul, ha a vezető közelít az autóhoz, az első fényszórókat összekötő, látványosan animált LED fényív vagy éppen a márkajelzés érintésére nyíló csomagtérajtó. A hátsó fényszórók grafikája is érdekes, hiszen a három függőleges elem a Mustangra kíván visszautalni.

Ez az Evos utastere, de valószínűleg ugyanezt kapja meg a Mondeo is

A lemezek alatt modern technika rejtőzik, noha a sajtóanyag nem tért ki arra, hogy milyen hajtásláncok bújnak meg az autóban – egy kétliteres, 245 lóerős turbós benzines azonban szinte biztosan bekerül az autóba egy nyolcfokozatú automata váltóval egyetemben. Noha a Ford lépése az egyre csökkenő keresletet látva teljesen érthető, én azért egy kicsit szomorú vagyok, hogy az új Mondeóval Európában nem találkozhatunk már – de talán egyszer majd visszatér még a jól csengő típusnév hozzánk is, esetleg egy tisztán elektromos modell képében.