Ahogy az várható volt, az amerikai nagytesók megújulását követve érkezett meg a Ford Ranger új generációja. A jelenlegi, kimagasló népszerűségnek örvendő generáció jó egy évtizede van már velünk, így legfőbb ideje volt a váltásnak, ami meglehetősen élesre sikeredett.

Az újdonság teljesen új arcot kapott, aminek karakterét alapvetően meghatározza a C-alakú nappali menetfény; meg persze a magasabb motorháztető és a rövidebb első túlnyúlás is kifejezőbb, nagyobb méretű orrot tett lehetővé. Az újdonság tengelytávolsága 50 milliméterrel hosszabb, amelyből a gyártó közleménye szerint a hátsó utasok profitálnak – rájuk is fért a térnövelés. Jelentősen egyébként nem lett hosszabb az új generáció, hanem az első kerekek tolódtak előrébb, melynek köszönhetően jobb lett az első terepszög, nem mellesleg pedig nagyobb hely jött létre a motortérben – ez pedig izgalmas felvezetést jelent.

A tengelytáv 50 mm-t nyúlt - nagyjából ennyit tolódott előre az első kerék

Ám a motorok előtt még érdemes kiemelni az 50 mm-rel szélesebb nagyobb nyomtávot is, amiből a plató mérete is profitál. Utóbbihoz a korábbinál is több kiegészítőt tesz majd elérhetővé a Ford, így a rendelkezésre álló rakteret nagyon jól ki lehet majd használni. A rakodást akár 360 fokos megvilágítás is könnyítheti.

A hátsó lámpák kialakítása harmóniában van az orral

A belső tér is teljesen megújult. A főszereplő kiléte már első pillantásra is egyértelmű: a 10,1 vagy 12 colos álló elhelyezésű központi érintőképernyő meghatározó szerepet kapott a műszerfalon, amelyhez nagyméretű digitális műszercsoport is társul. Emellett kifinomultabb előválasztó kart, elektromos kéziféket és átdolgozott üzemmódválasztót is kapunk. A Ford puha anyagokat, vagyis még személyautósabb belső teret ígér, sőt, a hátsó rugózást is civilizáltabbnak ígérték.

A digitalizáció kapta a főszerepet belül

Természetesen felszereltségek terén is előrelépésre számíthatunk, így van LED mátrix adaptív fényszóró, 360-fokos kamerarendszer, OTA rendszerfrissítés, okostelefonos kommunikáció és minden, ami manapság elvárható. A jól ismert felszereltségi szintek visszatérnek, így például elérhető lesz a Wildtrack kivitel is, amit a képeken is szemügyre vehetünk.

A hátsó utasok nagyobb helyet kapnak

A motortérben a kétliteres dízelmotor jelenti az alapot egy turbóval, de természetesen kétturbós változat is elérhető 213 lóerővel és tízfokozatú bolygóműves automata váltóval. A nagyobb térben már elfért egy háromliteres, V6-os dízelmotor is, amelynek erejét még homály fedi, de nem tévedünk nagyot, ha legalább úgy 250 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal számolunk – egyelőre még az sem tisztázott, hogy ez a verzió elérhető lesz-e felénk. Abban viszont szinte biztosak vagyunk, hogy a 2,3 literes, négyhengeres benzines turbómotor távol marad az európai kontinenstől.

Nálunk csak egy év múlva indul a bevezetés

Az új Ranger gyártása a jövő év elején kezdődik meg Thaiföldön és Dél-Afrikában, ám Európában várhatóan csak az év végén indul a piaci bevezetés, így az első példányokat csak 2023 elején kapják meg majd a megrendelők. Apró érdekesség, hogy ez a Ranger adja majd az új Volkswagen Amarok alapjait is – kíváncsian várjuk, hogy a wolfsburgiak milyen formákat álmodnak majd hozzá.