A Volkswagen Golf híres széles motorpalettájáról, a lakossági sportváltozatok rendre GT utótaggal (a korai generációktól elérhető benzinesek GTI-ként, majd a sportos gázolajosok GTD jelöléssel) jelentek meg. A tavalyi év végén megjelent nyolcadik generációhoz is elkészültek az erősebb változatok.
A GTE változat is 245 lóerős teljesítményt ad
A kínálat része a GTE elnevezésű, külső forrásból tölthető hibrid is. Sportos modelleknél központi kérdés a teljesítmény, elmerülve a számokban a következő adatokat találjuk: a GTI kétliteres négyhengeres turbós benzinese 245 lóerős. Ugyanekkora rendszerteljesítményű a GTE változat is, de 370 Nm helyett akár 400 Nm nyomatékot is fel tud mutatni, de mindez szűkebb tartományban elérhető és nagyobb tömeggel párosul, így ne legyen kétségünk afelől, hogy melyik a leggyorsabb verzió. A villanymotor mellett a konszern többi hasonló hajtásláncának megfelelően egy kisebb, ezernégyes TSI dolgozik itt és most 150 lóerővel, egy feltöltéssel egyébként 60 km-t tehetünk meg elektromosan.
A GTD esetében 200 lóerős, 400 Nm-es kétliteres egység kerül a motorháztető alá. Egyedül a benzines verziót vezethetjük manuális sebességváltóval, a dízelhez csak a benzineshez is elérhető hétsebességes DSG párosítható. Az elektromotor nélküli verziók futóműve 15 mm-es ültetést kap, a GTE magasságát nem csökkentették. Az adaptív futóművel igazán sokoldalú járgányt kaphatunk, a Golf esetében is különböző menetmódok között válthatunk.
A külső tekintetében ne számítsunk forradalmi változásokra, de azért akad néhány figyelemreméltó különbség a mezei változatokhoz képest. Keresztet formázó LED-es ködlámpák kerültek az alsó légbeömlőrácsok nyílásaiba. Motorváltozattól függően más-más színben világít a fényszórók között húzódó keresztcsík. Amennyiben plug-in hibriddel találkozunk, azt az első sárvédőn kialakított elektromos csatlakozási pont fedeléről ismerhetjük fel. A GTI verzió sajátja lesz egy 17 hüvelykes könnyűfém felni, persze nagyobb tárcsákat is választhatnak a vevők. Hangsúlyosabb rajzolatot kapnak a küszöbök és lökhárítók, hátul pedig kétoldalt kivezetett kipufogóvégek demonstrálják az erőt.
Klasszikus kockás üléshuzatos belső és automata váltó
Belül is csínján bántak a módosításokkal: néhány logó, valamint sportülések (a kedvelt és klasszikus kockás mintájú borítással) járnak a GTI-séggel.
Mindhárom változat egyszerre lép piacra
Az év második felétől kapható GT-széria természetesen a Genfi Autószalonon már látható lesz. Ha valakinek nem elég a 245 lóerő, egy kicsit még érdemes lehet várnia. A Cupra Leon alapján a GTI-nél is erősebb változatok érkezése várható, a Volkswagen esetében egyes források 333 lóerős összkerékhajtású csúcsváltozatot prognosztizálnak.