2018 óta Cupra névvel készülnek a Seat legsportosabb modelljei, a legfrissebb Cupra Leon így a negyedik generációs Seat Leon tesztoszteron kúrán nevelkedett testvérének tekinthető.
A Volkswagen csoport régi szokásának megfelelően a nagyteljesítményű modellek ötajtós és kombi karosszériával is elérhetők. A ferdehátú karosszéria 436,8 cm, a puttonyos kivitel pedig 464,2 cm hosszú, a tengelytáv az elődhöz képest 50 mm-es bővüléssel 268,6 cm lett. A sima Leonhoz képest elöl 25, hátul pedig 20 mm-rel alacsonyabbra került a Cupra változat futóműve.
A hátsó lámpák között futó fénycsík napjaink trendjébe illeszkedik
Az új Cupra Leon gazdag alapfelszereltséggel száll harcba a még mindig nagyon népes kompakt kategóriában: a konszern a Seatoknál vezette be a LED-technikás fényszórókat, a legújabb Cupra esetében már alapáron kínálják az éjszakai vezetést megkönnyítő extrát. Sportmodellhez méltóan kagylóülés, feszesre hangolt sportos felfüggesztés is része a bázis modellnek, a bent ülők komfortérzetét többek között a kulcs nélküli bejutás és belső hangulatvilágítás növeli.
Belül a szokásos fekete-réz hangulat van
A sportos menetteljesítményekről a kétliteres TFSI különböző változatai gondoskodnak. 245 lóerős az első szint, ahonnan még feljebb tudunk lépni: 300 lóerős, illetve a Sportstourer esetében akár 310 lóerős (és kizárólag összkerékhajtással kapható) változatok is léteznek. A forgatónyomaték értéke 370, illetve 400 Nm, az erőt elektronikus differenciálzár segít a talajra vinni. Tulajdonképpen műszakilag nincs új a nap alatt. A csúcsváltozat 5 másodpercen belül katapultál 100 km/órás sebességre és akár 250 km/órával is száguldhat. A DSG váltó legújabb, növelt hatékonyságú változata már nem áll mechanikus kapcsolatban az előválasztó karral, és szintén alapból jár az autóhoz.
A környezetvédelmileg érzékenyebb vásárlók számára eHybrid utónévvel egy 245 lóerős plug-in hibridet is kínál a Cupra. A rendszerteljesítmény az 1.4-es TSI 150 lóerejét, illetve a villanymotor 115 lóerejét összegezve adódik. Tisztán elektromos üzemmódban 60 km megtételére elegendő akkucsomagját 3,5-6 óra alatt tölthetjük fel. Vélhetően ez a változat érkezik majd az Octavia RS esetében is.
18 és 19 colos felniken gördülhet, akát adaptív lengéscsillapítással is kérhető
A rugózás, a kormányzás és a pedálérzékenység karakterisztikája is állítható a DCC adaptív felfüggesztés esetén: Comfort, Sport, CUPRA és egyedi beállítások között választhat a vezető. A megfelelő üzemmód választásával a napi ingázáshoz szükséges kifinomultság és a pályanapokhoz szükséges hegyesség is előcsalogatható az autóból. A keréktárcsák átmérője 18 vagy 19 col lehet, alattuk 370 mm-es Brembo tárcsákat találunk.
A biztonsági felszereltség széleskörű, ahogyan a fedélzeti rendszer is naprakész. Spanyol autóhoz méltó módon az ’Hola’ szóra hallgat az autó: kétszeri kimondásával vehetjük fel vele a kapcsolatot. Említésre méltó tétel a navigációs adatokat és az utat pásztázó kamerából nyert adatokat is felhasználó tempomat, ami a sebesség még kifinomultabb szabályozására képes.
Csak az év végén érkezik - érdemes merész árcédulára számítani
A Cupra Leon első darabjai 2020 végén érkeznek a vásárlókhoz.

