Ugyan az Urus személyében van már a Lamborghini-nek terepjárásra valamennyire alkalmas modellje, sőt, hamarosan kőkemény terepes kiadással is jelentkezhetnek, ez nem akadályozta meg a gyártót abban, hogy újabb többcélú modellt mutasson be – szerencsére csak tanulmányként. A Lamborghini Huracán ugyanis nem arra készült, hogy gólyalábakra állítva a porban csapassanak vele – de a Sterrato koncepció éppen ezt teszi.
Tekintve, hogy a modellről egyelőre csak számítógéppel megalkotott képeket kaptunk, tulajdonképpen a Sterrato tekinthető egy mókás kis gondolati játéknak, amivel az olasz fejlesztők kitöltötték hobbiból a kávészünetüket. Persze jól hangzik a Huracán EVO alapján létrejött offroad sportautó, hiszen az egekig forgó, 640 lóerős 5,2 lóerős V10-est bármiben és bárhol nagy örömmel dolgoztatnánk, de egyúttal a valóságtól némileg elrugaszkodott dologgal van dolgunk.
Egyelőre csak számítógép generálta képeken láthatjuk - galéria
Mindenesetre a tanulmányt átdolgozott menetdinamikai rendszerekkel áldották meg, amelyek az Urusszal gyűjtött terepezési tapasztalatokat hasznosítják. Persze nem a kőkemény akadályok legyőzése lebegett a tervezők szeme előtt, hanem a terepralis csapatás, így a Sterrato összkerékhajtása még inkább hátra küldi a teljesítményt, a rendszer pedig a még ügyesebben tartja fenn a drift állapotát.
Kétségtelenül mókás teremtmény lehet
Az átdolgozás egyébként 47 mm-rel növelte a Huracán EVO szabad magasságát, az új első és hátsó lökhárító pedig önmagában egy, illetve 6,5 százalékkal javított a terepszögeken. A nyomtáv elöl-hátul 30 milliméterre nagyobb, a 20 colos kerekek pedig nagyobb kerékjárati ívekben kapnak helyet, hogy elférjen rajtuk a ballonosabb abroncs. Ehhez jön az alváz megerősítése és kiegészítő védelme, a látványos LED-es fényszórók, valamint a kiegészítő védelmi elemek.